Nie równe obroty...
: sob lut 23, 2008 19:50
Witam
(MK3 , ABS - jednopunkt 1,8 benz)
Borykamy się z kumplem z problemem falujących obrotów u niego w Ventylu.
Wymieniliśmy już świece, przewody WN, zregenerowaliśmy po swojemu aparat zapłonowy(wymiana tulejek w których chodzi wałek - te co były dawały już spory luz palca, aktualnie luzu brak). Wymieniona kopułka oraz sam palec.
W sumie to między aparatem z luźnym palcem, a tym 'zregenerowanym' nie ma różnicy w obrotach.
Wydech też przeszedł 'naprawę' - wymieniony końcowy tłumik oraz łączka elastyczna.
Co innego może wpływać na telepanie się silnika(nie-równo-mierne) na całym zakresie obrotów? Kumpel coś mówił że mu odcina na jakichś ~5000 obroty... Reset komputera też robiliśmy.
Telepie w nierówno mierny sposób - obrotek pokazuje minimalne różnice w samych obrotach, nie mniej silnik wyraźnie trzęsie się , a i jest to odczuwalne przez wszystkich pasażerów.
Dźwięk z rury wydechowej wskazuje jakby nie dopalał mieszanki(przy schodzeniu z obrotów lubi sobie 'piardnąć')
Może mieć na to wpływ nadal WN ? Czy raczej szukać kłopotów we wtrysku?
ps: GDZIE w tym silniku jest filtr paliwa?
PS2: od czego jest wtyczka po prawej stronie na wtrysku? (chyba 3 albo 5 pinów) Po wyciągnięciu jej obroty na chwilkę spadają a potem silnik pracuje dalej jak pracował, całkiem bez zmian
(MK3 , ABS - jednopunkt 1,8 benz)
Borykamy się z kumplem z problemem falujących obrotów u niego w Ventylu.
Wymieniliśmy już świece, przewody WN, zregenerowaliśmy po swojemu aparat zapłonowy(wymiana tulejek w których chodzi wałek - te co były dawały już spory luz palca, aktualnie luzu brak). Wymieniona kopułka oraz sam palec.
W sumie to między aparatem z luźnym palcem, a tym 'zregenerowanym' nie ma różnicy w obrotach.
Wydech też przeszedł 'naprawę' - wymieniony końcowy tłumik oraz łączka elastyczna.
Co innego może wpływać na telepanie się silnika(nie-równo-mierne) na całym zakresie obrotów? Kumpel coś mówił że mu odcina na jakichś ~5000 obroty... Reset komputera też robiliśmy.
Telepie w nierówno mierny sposób - obrotek pokazuje minimalne różnice w samych obrotach, nie mniej silnik wyraźnie trzęsie się , a i jest to odczuwalne przez wszystkich pasażerów.
Dźwięk z rury wydechowej wskazuje jakby nie dopalał mieszanki(przy schodzeniu z obrotów lubi sobie 'piardnąć')
Może mieć na to wpływ nadal WN ? Czy raczej szukać kłopotów we wtrysku?
ps: GDZIE w tym silniku jest filtr paliwa?
PS2: od czego jest wtyczka po prawej stronie na wtrysku? (chyba 3 albo 5 pinów) Po wyciągnięciu jej obroty na chwilkę spadają a potem silnik pracuje dalej jak pracował, całkiem bez zmian