Strona 1 z 1

Nie równe obroty...

: sob lut 23, 2008 19:50
autor: Pim
Witam

(MK3 , ABS - jednopunkt 1,8 benz)

Borykamy się z kumplem z problemem falujących obrotów u niego w Ventylu.

Wymieniliśmy już świece, przewody WN, zregenerowaliśmy po swojemu aparat zapłonowy(wymiana tulejek w których chodzi wałek - te co były dawały już spory luz palca, aktualnie luzu brak). Wymieniona kopułka oraz sam palec.

W sumie to między aparatem z luźnym palcem, a tym 'zregenerowanym' nie ma różnicy w obrotach.

Wydech też przeszedł 'naprawę' - wymieniony końcowy tłumik oraz łączka elastyczna.

Co innego może wpływać na telepanie się silnika(nie-równo-mierne) na całym zakresie obrotów? Kumpel coś mówił że mu odcina na jakichś ~5000 obroty... Reset komputera też robiliśmy.

Telepie w nierówno mierny sposób - obrotek pokazuje minimalne różnice w samych obrotach, nie mniej silnik wyraźnie trzęsie się , a i jest to odczuwalne przez wszystkich pasażerów.

Dźwięk z rury wydechowej wskazuje jakby nie dopalał mieszanki(przy schodzeniu z obrotów lubi sobie 'piardnąć')

Może mieć na to wpływ nadal WN ? Czy raczej szukać kłopotów we wtrysku?


ps: GDZIE w tym silniku jest filtr paliwa?

PS2: od czego jest wtyczka po prawej stronie na wtrysku? (chyba 3 albo 5 pinów) Po wyciągnięciu jej obroty na chwilkę spadają a potem silnik pracuje dalej jak pracował, całkiem bez zmian

: wt mar 25, 2008 20:42
autor: marclip1
sprawdz zapłon,sonde lambda i silnik krokowy no a pozniej dopireo wtrysk

: wt mar 25, 2008 21:45
autor: ralfi33
koledzy ja na dzień dobry ustawiłbym zapłon wg cech tak jak ma być a potem sprawdziłbym silnik krokowy wtyczka z prawej strony wtrysku to TPS jak tam nie grzebaliście to się na pewno nie przestawiła zacznijcie od aparatu zapłonowego własciwe ustawienie to podstawa

: wt mar 25, 2008 23:41
autor: Dyziu14021991
ja bym obstawiał krokowca ale moze to byc jeszcze czujnik cieczy chłodzacej

: wt mar 25, 2008 23:51
autor: woyasvr6
z tymi obrotami to ja sie mecze od dluszego czasu i sam tez niemoge do tego dojsc.na forum muwili mi ze to krokowy lub przepustnica.

: śr mar 26, 2008 09:54
autor: conrad20
u mnie w mk3 też są takie obroty ze trzepie całym silnikiem. ale jak przelącze na gaz to już mniej i są bardzo zadko odczuwalne. tylko ze u mnie byla wymieniana uszczelka pod glowicą. zostala zrobiona i silnik chodzil jak żyletka. równomierna praca silnika, nic sie nie działo. po przejechaniu jakies 800km zaczelo własnie też sie tak dziać ze nim telepie. mam ten sam problem. a silnik tez mam 1.8 ABS+GAZ. pozdrawiam

: czw mar 27, 2008 23:46
autor: fecus131
Witam u mnie tz sie to dzieje w golfie IV i kurcze mam problem powazny bo załozyłem gaz i pali nierówno a teraz wolne obroty wzrosły do 1500 to bardzo
Zrobiłem i niepomogło :
- na fotum przeczytałem ze przepustnice trzeba wyczyscic zorbiłem
- adaptacjie silnika czyli podłaczyc pod kompa zrobiłem
- no i teraz szykujes ie nad wymiana sondy lambda ???
czy warto czy macie inne pomysły bo zaczyna mnie o troche draznic z tymi obrotami prosze o porade a ten siniczek kokowy to co wymienic ?? czy tak ajk przeystnice przeczyscic bo sma niewiem pozdrawiam