Strona 1 z 2

Olej do skrzyni biegów mineralny na syntetyczny - pomoże??

: czw lut 21, 2008 15:07
autor: Maćkooo
Siemanka :D
Czy wymiana oleju na syntetyk pomoże w moim problemie.??
Mój problem na zimnym silniku biegi wchodzą płynnie. Po rozgrzaniu haczą. Szczególnie: 1 bieg, 2 i troche 3 i 4.
5 bieg wchodzi zawsze płynnie.
Mam zalany mineralny Mobil1 (15 zł/litr). na wakacje go wlalem.
Czy wymiana na porządny syntetyk((50zł/litr)pomoże tutaj cos czy strata kasy??
Prosze o pomoc. :pub:

: czw lut 21, 2008 15:23
autor: bongo
Tylko i wyłącznie syntetyk 75W90 :bajer:

: czw lut 21, 2008 15:29
autor: Maćkooo
bongo pisze:Tylko i wyłącznie syntetyk 75W90
Ok dz za rade, a czy opisane wyzej objawy to skutki wlania oleju mineralnego??

: czw lut 21, 2008 15:52
autor: 2RaZ
Nie byłbym taki pewien czy to wina oleju. Wydaje mi się, że to może być wina łożysk w skrzyni. Po rozgrzaniu jak wiadomo materiał się rozszerza... ale czy to jest przyczyną? Oby nie!!! Życze Ci żeby pomogła zmiana oleju a jeżeli już wymieniać to 75W90 jak kolega napisał!
Pozdrawiam! :smoke: :smoke: :smoke:

: czw lut 21, 2008 15:57
autor: grandi
Zmiana minerału na syntetyk a czy niep ujda uszczelniacze

Poprzedni właściciel zalał hipol przejechałem na nim 4 tys i jak zmieniłem na 80w90 po 20 tys uszczelniacz jeden puścił drugi się pocił

: czw lut 21, 2008 16:18
autor: pszczyna
Wyczyść łączniki i cięgna na skrzyni

: czw lut 21, 2008 17:00
autor: skoniek18
mam pytanie gdzie sie wlewa olej do skrzyni??

: czw lut 21, 2008 17:02
autor: Maćkooo
pszczyna pisze:Wyczyść łączniki i cięgna na skrzyni
Cięgna posiadam nowe i nasmarowane obficie, na zimnym biegi wchodzą jak malina.

: czw lut 21, 2008 17:07
autor: bongo
Maćkooo, skoro producent zaleca syntetyk,to zalej syntetyk:
Obrazek

: czw lut 21, 2008 19:03
autor: skoniek18
teraz jak patrzylem w moim golfie w miejscu w ktorym wlewa sie olej do skrzyni jest zalozony plastikowy korek z duza dziura po srodku chytba tak nie powinno byc???

: czw lut 21, 2008 21:57
autor: grandi
teraz jak patrzylem w moim golfie w miejscu w ktorym wlewa sie olej do skrzyni jest zalozony plastikowy korek z duza dziura po srodku chytba tak nie powinno byc???
Pewnie patrzyłeś w komorze silnika -jest to odpowietrznik nie korek wlewu oleju

: czw lut 21, 2008 21:59
autor: prezesik25
grandilodz pisze:jest to odpowietrznik nie korek wlewu oleju
ee, w skrzyni nie ma odpowietrznika, to nie hamulce. Podczas wlewania nowego oleju lejesz przez otwór wlewowy, a zarazem kontrolny, powietrze podczas wlewania samo ucieka przez ten otwór.

a ten korek co kolega pisze to na pewno jest do ustawiania zapłonu (gdzie kreska na kor\le zamachowym, tam zapłon na I cylindrze.

: czw lut 21, 2008 22:00
autor: skoniek18
to w ktorym miejscu jest?

: czw lut 21, 2008 22:03
autor: prezesik25
to w ktorym miejscu jest?
nad półosią od strony kierowcy wlew, a pod półosią od strony kierowcy spust, korek jest odkręcany na klucz imbusowy nr 17, a jeżeli takiego klucza nie masz, to wykręcasz śrubę z koła, wkładasz do korka i odkręcasz kluczem płaskim 17 łapiąc za śrubę

[ Dodano: 21 Lut 2008 21:08 ]
może to nie skrzynia od twojego modelu, ale we wszystkich jest tak samo

Obrazek

[ Dodano: 21 Lut 2008 21:13 ]
po wylaniu starego oleju proponuję wlać z 2 litry ropy, podnieść jedno koło przednie (obojętnie które) zapalić silnik i na chwilę włączyć od razu 2, potem 3 (nie gazując, tylko delikatnie puszczając sprzęgło), aby wypłukać stary olej ze skrzyni. Potem postawiś auto na kołach, zlać ropę i nalać świeżego oleju. Płukanie skrzyni jest zalecane, aby nie "zważył się" olej po wymieszaniu z poprzednim.