Strona 1 z 2
Chce zamianic lub wstawic nowy silnika tylko niewiem na jaki
: śr lut 20, 2008 12:23
autor: Bartek83sk
Witam prosze was o pomoc. Mój silnik w golfiku juz nadaje sie do wymiany poniewaz zaczyna mi palic olej i to w dużym stopniu a byly juz kiedys wymieniane pierscionki.
Typ mojego silnika to 1,8 ABS 94 rok jest to golf kombi w gazie i chce wstawic nowy tylko niewiem czy moge wstawic inny typ aby nie zmieniac instalacji gazowej na nową. Prosze po jakiekolwiek pomysly i rady.
: śr lut 20, 2008 12:29
autor: eidos
wiem, ze to nie na temat ale czy wymieniales uszczelniacze zaworów?
Skoro pierscienie zmieniles, uszczelke pod głowicą pewnie też to albo nakulales nim ponad 100 - 200tys od remontu to faktycznie warto pomyslec o zmianie silnika ale w przeciwnym razie moze malo kosztowny remont w postaci uszczelniaczy zalatwilby sprawe
: śr lut 20, 2008 12:36
autor: krzysiek82
Nie wymieniaj bo wpadniesz w koszty, lepiej już wyremontować ten silnik który masz jeśli się nadaje do remontu, i sprawdź najpierw uszczelniacze zaworów tak jak kolega pisał wcześniej.
W tym celu pojedz do jakiejś stacji diagnostycznej i niech Ci sprawdzą ciśnienie i zrobią próbę olejową na podstawie tego będzie można stwierdzić z dosyć sporym prawdopodobieństwem co jest nie tak z silnikiem.
: śr lut 20, 2008 12:38
autor: Bartek83sk
Generalnie od remontu to nie nakulalem za duzo kilometrow 20 gora 30 tys takze wydaje mi sie ze niepowinien juz palic oleju jeszcze nic przy nim nie robilem bo niewiem czy warto czy odrazu wymienic
: śr lut 20, 2008 13:17
autor: norek111
wymien na taki sam bedzie najprosciej co do innego gaz to maly pikus
: śr lut 20, 2008 13:58
autor: krzysiek82
Tylko nie wiesz w jakim stanie kolejny silnik będzie, a skoro zrobiłeś z 30tyś i bierze olej to ja stawiam na uszczelniacze zaworów. Oczywiście da się zajechać pierścienie po 30tyś a nawet mniej km ale to trzeba totalnie katować silnik.
: śr lut 20, 2008 14:02
autor: Huberttt
Nie baw sie w naprawe wymień najlepiej na taki sam wtedy wystarzy sam silnik bez osprzetu, najmniej bedziesz miał problemów koszt to max 1500 zł z robocizną. A jak zaczniesz naprawiać to sie okaże że trzeba jeszcze wymienić to i tamto i wyjdzie drożej.
pozdr
Hubert
: śr lut 20, 2008 14:46
autor: krzysiek82
No dobrze ale jak już wyda te 1500zł i wyjdzie na to że silnik nie jest wcale w lepszej formie niż ten stary?
Kapitalny remont jeśli będzie konieczny a w tym wypadku raczej mi się nie wydaje, że trzeba dotykać się dołu silnika to max 2000zł.
: śr lut 20, 2008 15:00
autor: norek111
jesli kompresja jest oki to warto cos zaczynac
[ Dodano: 20 Lut 2008 14:01 ]
oczywiscie po tym remoncie co byl wczesniej
: pn lut 25, 2008 22:29
autor: Bartek83sk
Witac po opiniach to zdania sa podzielone, moim zdaniem zaczne od wymiany uszczelniaczy o jak juz to nie pomoze to wtedy wymiana ..... Moze bede teraz odbiegal od tematu ale czy ten silnik co mam 1.8 abs jest cos warty bo dla mnie w budzie kombi wydaje sie bardzo slaby
: pn lut 25, 2008 23:23
autor: eidos
silnik ABS jest calkiem przyzwoitym rozwiazaniem, moze w kombi troche slaby ale za to nie jest wysilony i przez to jest malo awaryjny. To sprawdzona, unowoczesniona o nowe ECU i zapłon konstrukcja z mk2, czyli silnika RP
Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi
: ndz kwie 13, 2008 23:30
autor: lokmen
hehe bracie wstaw sobie benzyniaka
a dalej będziesz wdychać niedopaloną ropkę z mojej rury jak cię będę objeżdżał
to tak sarkastycznie- a na powaznie to kompresja sprawdzona- mechanik mówi że jest w normie ok 10 tak więc coś innego jest przyczyną tego że jest taki muł tylko co- przecież tym samochodem na 5 biegu nie idzie przekroczyć 3tyś v/min - ma ktoś jakieś pomysły?
: pn kwie 14, 2008 15:05
autor: eidos
a katalizator masz? moze jest zapchany
: śr kwie 16, 2008 11:39
autor: lokmen
Kat wycięty