Alarm ciśnienia oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Zep_11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 06, 2006 22:11
Lokalizacja: Wrocław

Alarm ciśnienia oleju

Post autor: Zep_11 » wt lut 19, 2008 22:46

Witam,
Mam od 2 tygodni 1.6 PN i pewien problem, otóż w przedziale prędkości 80-87km/h kiedy jade sobie spokojnie na 5tym biegu, w miare czesto, choc nie zawsze, wlącza sie brzęczyk i mruga kontrolka cisnienia oleju. Wystarczy wtedy ze puszcze dzwignie gazu i wszystko jest juz normalnie, to samo jesli zamiast puscic gaz zaczynam przyspieszac i wskazowka wyjdzie poza 85-87km/h wtedy takze lampka gasnie i sygnal cichnie. Cos podobnego zaobserwowalem takze dla 4go biegu w przedziale predkosci mniejszym o 10km/h (ale rzadko) i tylko raz (dzis) na 3cim biegu w okolicach 30-50km/h.
Oczywiscie kontroluje poziom oleju, jest poprawny a sam olej wymieniony jakies 2 tygodnie temu. Poprzedni wlasciciel oczywiscie nic nie wie na ten temat ;) "Paaaanie, u mnie nigdy nic takiego!"
Ma ktos z was pojecie co sie moze dziac ? Czujnik ?

pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
daras32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 09, 2007 23:16
Lokalizacja: WARSZAWA/WYSZKóW
Kontakt:

Post autor: daras32 » śr lut 20, 2008 00:19

witam!
miałem podobne obiawy w swoim Pn !
problem pojawił sie po umyciu karherem,po wymianie czujników na filtrze oleju i bloku silnika wszystko wróciło do normy.
ja bym zaczoł właśnie od tego bo koszt jest ok.16 PL za oba!
Powodzenia!!!



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr lut 20, 2008 00:32

A ja dalej się upieram aby najpierw w takich przypadkach zmierzyć ciśnienie u mechanika. Dopiero później wymieniać jak wiesz że Ci się silnik nie zaciera.



simeone04
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 03, 2006 11:16
Lokalizacja: Polanowice
Kontakt:

Post autor: simeone04 » śr lut 20, 2008 02:09

Problem migającej kontrolki ciśnienia oleju przewija się co jakiś czas przez forum i borykający się z nim użytkownicy opisują go w mniej więcej ten sam sposób. Zawsze wtedy zabieram głos w dyskusji ponieważ w moim golfie 3 z silnikiem AAM problem ten również występuje.

Otóż, generalnie sygnał (masę) o niskim ciśnieniu oleju na kontrolkę wysyła jeden z dwóch czujników znajdujących się na korpusie filtra oleju, z których jeden mierzy ciśnienie na wejściu do filtra (oleju niefiltrowanego) drugi natomiast na wyjściu z filtra (oleju po filtracji). W moim przypadku po pomiarze manometrem u mechanika okazało się, że zbyt niskie ciśnienie występuje na drugim z opisanych czujników, co oznacza, że ciśnienie oleju tłoczonego do komory filtra ma odpowiednią wartość, natomiast po przejściu przez filtr już nie. Oznacza to mniej więcej tyle, że pompa oleju spełnia dobrze swoje zadanie, jednak zapchany filtr uniemożliwia utrzymanie ciśnienia na odpowiednim poziomie. Tak właśnie jest w moim przypadku. Po wymianie filtra na nowy (koszt między 13 - 18 zł), mogę jeździć spokojnie przez około 5-6 tys km (czyli mniej więcej połowę okresu między wymianami oleju), po czym sytuacja się powtarza.

Oczywiście nie oznacza to, że w każdym przypadku migającej kontrolki oleju winny jest filtr. Warto jednak na samym początku określić rzeczywistą wartość ciśnienia oleju, poprzez badanie manometrem, poddając w ten sposób próbie czujniki, mając nadzieję, że to właśnie ich wadliwe działanie jest powodem migania kontrolki (najniższe koszty remontu). Również dobrze by się złożyło, gdyby winny był zapchany filtr oleju, ale zakładam, że skoro niedawno wymieniałeś olej, zmieniałeś również filtr na nowy. Trzecią przyczyną migającej kontrolki, która nie wymusza przeprowadzenia większego remontu silnika, jest źle dobrany olej. Co prawda z tym jeszcze nie eksperymentowałem, więc nie bardzo mogę się wypowiedzieć (jeżdżę na lotosie 15/40), ale pojawiały się opinie, całkiem słuszne zresztą, że zbyt rozrzedzony olej powoduje zmniejszenie jego ciśnienia. Rozwiązaniem jest zmiana oleju na gęściejszy.

Tak czy inaczej, niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania, jakiekolwiek by nie były tego przyczyny, oznacza, że silnik jest już dość mocno zużyty - z czego należy sobie zdawać sprawę, a każda inna przyczyna niż opisane przeze mnie wyżej wiąże się z koniecznością przeprowadzenia kosztownego i dość skomplikowanego remontu.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr lut 20, 2008 04:21

Ja dodam swój temat o ciśnieniu oleju który kiedyś napisałem aby organiczyć tego typu posty niestety nie znalazł on zainteresowania.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=136442


Obrazek Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości