Strona 1 z 2

Zapłon

: pn lut 18, 2008 23:31
autor: pio17
Mam pytanie... jak ustawić zapłon.... jeden kabelek do masy a drugi... do czego???
Bo teraz mam ustawiony na słuch, na zapalonym silniku regulowałem obroty, ale teraz pali niedał 30/100 i niewiem dlaczego.

: pn lut 18, 2008 23:34
autor: Mis
jaki masz slinik to po pierwsze. Jaki kabelek od masy ?

: pn lut 18, 2008 23:38
autor: pio17
silniczek 1,6 przy ustawianiu zapłonu za pomocą zarówki - kabelki od zarówkui

: pn lut 18, 2008 23:39
autor: jhosef
pio17 pisze:Mam pytanie... jak ustawić zapłon.... jeden kabelek do masy a drugi... do czego???
Trzeba mieć lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu.

: pn lut 18, 2008 23:43
autor: pio17
jhosef pisze:
pio17 pisze:Mam pytanie... jak ustawić zapłon.... jeden kabelek do masy a drugi... do czego???
Trzeba mieć lampę stroboskopową do ustawienia zapłonu.
mam aparat zapłonowy nie moduł...
w maluchu etz były aparaty i sie ustawiało za pomocą zarówki

: pn lut 18, 2008 23:45
autor: jhosef
pio17 pisze:am aparat zapłonowy nie moduł...
w maluchu etz były aparaty i sie ustawiało za pomocą zarówki
Chodziło Ci o zapłon stykowy a nie bezstykowy. I w jednym i w drugim przypadku jak chcesz doprze ustawiś to na strobie. Za pomoca zaróweczki to ustawisz nie wiele lepiej jak na słuch.

: pn lut 18, 2008 23:47
autor: pio17
a nie wiecie ile kosztuje ustawienie zapłonu u elektryka?? we warsztacie

: pn lut 18, 2008 23:47
autor: jhosef
Przerywacz załącza masę więc potrzebny ci jest plus

[ Dodano: 18 Lut 2008 22:49 ]
Kilkadziesjąt złotych. Jeden ustawi za 20 inny będzie chciał 50 albo i więcej.

: pn lut 18, 2008 23:59
autor: Mis
zaroweczke podpnasz pod plus od cewki a minus zarowki pod mase np do silnika.

mozesz ustawic na zarowke, na lampe stroboskopowa jak i na swiece, czyli zamist swicacej sie zarowki przeskoczy ci iskra na pierwszej swiecy.


Przerwa na przerywaczu to 0.45 - 0.40

: wt lut 19, 2008 01:17
autor: jhosef
Ale te spalanie to raczej nie wina zapłonu. Raczej niemożliwe aby przez zapłon spalił 30 na setkę. Czy to w ogóle możliwe aby tyle spalił.

: wt lut 19, 2008 03:48
autor: robgr85
jhosef pisze:Ale te spalanie to raczej nie wina zapłonu. Raczej niemożliwe aby przez zapłon spalił 30 na setkę. Czy to w ogóle możliwe aby tyle spalił.
możliwe, choć raczej szukałbym wycieków...

: wt lut 19, 2008 11:44
autor: Mis
i do tego ssanie.

Ustaw prawidlowo zaplon, z odpowiednik katem wyprzedzenia, wyreguluj gaznik pod katem botej mieszanki, sprwdz czy ssanie sie wylacza, jaka auto ma temperature, bo moze termostat poszedl i silnik jest niedogrzany.

: wt lut 19, 2008 20:54
autor: pio17
Powiem tak ze zaczeło sie to wszytko od tego ze starsznie nierówno chodził....
zaczołem sie bawić gaznikeim odpinałem podcisnienmie itd. nic to nei dało, po pewnym czasie zauwarzyłem ze aparat zapłonowy jest luzny. Zapaliłem auto i ustawiłem aparatem obroty na 900 i tak ejst teraz. Sanie nie działa chybaponiewarz za zimnym auto strasznie muli, potrafi nawet zgasnąć. Po dłuzszym przegazowaniu jest ok, ale w miedzy czasie kopci jak świeca dymna i pluje sadzą... lub inną kupą.... Autko wg. mnie pali wiecej niz 30(lub gdzieś ubywa) poniewarz dzis zatankowałem za 50zł 12 litrów zrobiłe ok 25 km wskazówka była ponad rezerwą teraz jest ponizej rezerwy...

Wobec tego mam pytanie do posiadaczy Golfików II z silnikiem 1,6 na gazniku ILE WAM PALI??
moze to normalne....?

: wt lut 19, 2008 21:56
autor: jhosef
Jaki masz silnik i gaźnik Pierburg 2e2 czy pierburg 2EE elektroniczny?

Doprowadź podciśnienia do porządku. Gaźnik pierburg 2e2 jest sterowany podciśnieniem. Sprawdź przepustnicę ssania. Czy jest zamknięta na zimnym i czy się otwiera przy rozgrzaniu silnika. Proponuję poszukać na forum serwisówki do gaźnika i przeczytać. Jak będziesz znać podstawy serwisowania tego gaźniak łatwiej będzie rozwiązać problem. Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnienia pod względem szczelności łącznie z przewodem do serwa, podstawą gaźnika.
pio17 pisze: Wobec tego mam pytanie do posiadaczy Golfików II z silnikiem 1,6 na gazniku ILE WAM PALI??
moze to normalne....?
Takie spalanie jest absolutnie nienormalne. Zbytnio bym się nie sugerował wskazaniami wskaźnika paliwa bo one są nie do końca miarodajne.

Wrzuciłem to kiedyś na serwer. Link do serwisówki:
http://rapidshare.com/files/77532475/Ga ... k.zip.html