Wymiana łożysk tylnich - jak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

walldeck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Wymiana łożysk tylnich - jak?

Post autor: walldeck » pn lut 18, 2008 14:22

Witam serdecznie!

Czy wie ktoś jak prawidłowo wymienić i założyć łożyska na tylne koło do GOlfika MK2. Pytam dlatego iż w przeciągu pół roku wymieniałem już te łożyska parę razy bo zawsze zaczynają buczeć więc zaczynam się zastanawiać czy coś źle robie.
Czy wie ktoś z jaką siłą przykręca się tą nakrętkę co trzyma łożysko bo wydaje mi się że wina leży właśnie w tym miejscu. Zawsze przykręcałem to na czuja:)

dzięki za wypowiedzi
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 19:34 przez walldeck, łącznie zmieniany 1 raz.


Profesjonaliści zbudowali tytanica, a amatorzy arke noego!

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pn lut 18, 2008 14:28

tu masz fotoporadę

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... fotoporada


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn lut 18, 2008 14:36

Jakiej formy kupiłeś łożyska


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

walldeck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: walldeck » pn lut 18, 2008 15:22

Niemieckiej firmy - OPTIMA.
Jesteście pewni że tą nakrętkę się napina na chamca?


Profesjonaliści zbudowali tytanica, a amatorzy arke noego!

maximanek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: pn sie 29, 2005 14:13
Lokalizacja: Dębica

Post autor: maximanek » pn lut 18, 2008 15:27

raczej tyle żeby można było podkładkę pod nią ruszyć
Tu masz fotoporadę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1088005
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 15:31 przez maximanek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn lut 18, 2008 15:35

To że na pudełku pisze Geramny to jest tak że cześci są robione w Chinach a pakowane w niemczech kup KOYO koszt 35 zł są dobre ewentualnie jak Ci siądo po jakimś czasie to

-zbyt duże bice bębnów (bębny do wymiany z szczekami 120zł) komplet
-zbyt złużyte czopy koszt 30 zł sztuka
Najczęstrze powody siadania łożysk
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2008 15:35 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lut 18, 2008 15:53

walldeck pisze:Niemieckiej firmy - OPTIMA.
Jesteście pewni że tą nakrętkę się napina na chamca?
chyba Optimal a to nie niemieckie sa tylko chinskie , pakowane w Niemcach .
Na przyszłosc godne polecenia to KOYO, SKF, Meyle.
Co do Bebnów i ogolnie układu hamulcowego to nie ma co oszczedzac, chyba ze chcesz znowu za poł roku wymieniac, bo cos nawaliło, beben ma znowu luz, czop sie skrzywił, okładziny sie nie scieraja i hamulce piszcza. Przekonalem sie o tym jak chcialem zaoszczedzic, kupilem tansze klocki na przód, nie dosc ze sypały sie strasznie to hamowanie gorzej od malucha. Na tym sie nie oszczedza, wole zaplacic 50 zł wiecej i miec porzadne , a nie jakies 4Max np :) pozdrawiam, a nakretka ma sie dac przesunac nie za lekko , ale tez nie za ciezko :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » pn lut 18, 2008 17:17

postaw auto na lewarku, wlóż łożysko dobrze nasmarowane, dokrec na maksa a potem zaluz kolo i luzuj ta srobe co dokreciles tak dlugo az wyczujesz luz trzesac kolem z gory i z dolu raz bokow, rob to tak jak gdybys chcial je zdiac, jak wyczujez juz maly luz to dokkrec minimalnie zeby nie bylo luzu, poskladaj i w droge.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn lut 18, 2008 17:35

Ja wbijałem je na prasie :) tobie też radzę jak masz taką możliwość


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lut 18, 2008 23:54

...OSA... pisze:Ja wbijałem je na prasie
co ty wbijales na prasie ?? tylne łozysko ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

walldeck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: walldeck » wt lut 19, 2008 00:05

A czy w ogóle ktoś z Was zakładał te łożyska co podałem wyżej? tej samej firmy? takie niebieskie opakowanie:] Bo moje to już 3 z kolei i wydaje mi się że to wina tych łożysk aniżeli bębna


Profesjonaliści zbudowali tytanica, a amatorzy arke noego!

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lut 19, 2008 00:16

walldeck, tak kolego , zakaldalem , 3 tygodnie wytrzymały, trase 200 km na jeden raz to dla tego z lewej strony auta bylo za duzo, a prawy sie wykruszył 50 km pozniej . Masakra!! dojechalem do domu , na nastepny dzien wymienilem na meyle bo w moim wiejskim sklepiku tylko to najlepsze mieli ( podziekowalem za Optimale chwalone przez tego samego sprzedawce). Kolega kupował kiedys Optimale, prosił zebym mu to zalozył , spojrzalem na łozysko, nie dosc ze czuc było w łosyku jakby piach ( nowka sztuka prosto z pudelka) to jeszcze na biezni były jakies skazy!
Odeslalem go spowrotem , kupił SKF i z tego co wiem od kwietnia 2007 roku jezdzi bez kłopotów, a poprzednie które mial załozone mial Optimale, tylko jakis czubek mu to załozyl i dokrecil na chama nakretke, ch... strzelil łozyska to normalne, ale po swocih doswiadczeniach i tym co zobaczylem to na tych Optimalach daleko sie nie zajedzie.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 19, 2008 00:28

guti pisze:co ty wbijales na prasie ?? tylne łozysko ?
Bieżnie

Nie kupujcie Tych powiem tak wszystkie bieżnie wbija mi staruszek na prasie

optimale wytrzymały 25 tys 25 zł w
a te czerwone -18 zł wysypały się po 4 tys szrot , g.... :ass:
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 00:29 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt lut 19, 2008 00:33

Nie ma potrzeby stowania prawy na tylne łożyska. Jeśli się je wbija z głową. A co do łożysz typu "master sport to są zrobione z brukwi jak to mój ojciec mówi i najlepiej je dokręcać co 20 kilometrów.

Ja kupiłem Fag-a wymiana była około 15 kkm temu. Na razie bez problemów. Zapłaciłem 33 złote za strone.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 308 gości