Kombinacje z pompą wtryskową.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Kombinacje z pompą wtryskową.

Post autor: vorlog » wt maja 24, 2005 23:46

Witam, postanowiłem wrzucić ten post dla wszystkich posiadaczy TurboDiesli wyposażonych w pompę z dodatkową regulacją dawki, sterowaną ciśnieniem turbiny.
Opisuję na przykładzie silnika JR, taki akurat mam :grin:

Na Forum często pojawiają się wzmianki o zwiększaniu mocy takich TD, polegającym na regulacji śrubą z gniazdem wielowpustowym, umieszczoną na serwozaworze na pompie wtryskowej (charakterystyczna gruszka).
Owszem, taka regulacja jest do pewnego stopnia skuteczna, ale podczas gwałtownego przyspieszania auto dymi jak stara kotłownia...
Jest jeszcze inna możliwość regulacji, tyle, że wymaga więcej zachodu.
Należy zdjąć pokrywkę "gruszki" uważając, by nie obróćić membrany pod spodem- zawieszony pod membraną tłoczek ma specyficzny (niewspółosiowy) kształt, musi być umieszczony w zaworze tak jak siedzi. Teraz należy zaznaczyć choćby pisakiem nitro, położenie membrany, po czym możemy ją zdjąć. Wokół gniazda tłoczka umieszczony jest zębaty pierścień, nakręcony na zewnętrzną powierzchnię gniazda, blokowany w miejscu przez sprężystą zapadkę. Służy on do regulacji napięcia sprężyny powrotnej zaworu.
Kręcąc tym pierścieniem w lewo zmniejszamy napięcie sprężyny- tym samym powodujemy zadziałanie zaworu (zwiększenie dawki paliwa) przy mniejszym ciśnieniu turbiny, oczywiście, zmian dokonujemy w bardzo wąskim zakresie- najwyżej 1/8 obrotu pierścieniem, dalej możemy regulować po dokonaniu próbnej jazdy.
Efekt- auto dostaje kopa na niższych obrotach, tzn. zjawisko wzrostu mocy pojawia się na zakresie 2000 obrotów.
Rzecz jasna, zwiększenie spalania występuje, ale w mniejszym stopniu, auto mniej kopci niż po regulacji samej dawki, natomiast jest bardziej dynamiczne.
Zapraszam do testowania.

Ważne! Mając rozkręcony zawór wspomagania pompy, należy go przy okazji oczyścić, tzn. górną powierzchnię membrany, pokrywę, krociec przyłączowy wężyka ciśnienia.
Skręcając wszystko do kupy, zwracamy uwagę na szczelność montażu.

Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr maja 25, 2005 01:10

najlepiej jakbys to zapodal do dzailu VW Speed
bo tutaj to szybko zniknie
a szkoda takiej ciekawostki



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr maja 25, 2005 11:12

Racja, może admin przeniesie.
Pisalem późną porą...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

wiercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 21:32
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: wiercik » czw mar 23, 2006 22:32

A powiedzcie mi czy w aaz tez wystarczy przelozyc ten bolec czy musze od 1.6td szukac?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt mar 24, 2006 11:34

szukaj takiego od 1.6 bo w 1.9 ten bolec jest okrągły.


Nissan Patrol K160

wiercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 21:32
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: wiercik » pn mar 27, 2006 22:24

Dostalem membrane od 1.6 TD JR. Wystarczy ja do mnie wsadzic czy cos tam pilowac, obracac?


[img]http://www.wiercik.neostrada.pl/robal.gif[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości