Strona 1 z 2

Podcisnieniowy wezyk

: sob lut 16, 2008 21:36
autor: Brzechu
Mam odciety podcisnieniowy wezyk przy aparacie zaplonowym, tzn z tego co ida kable do swiec. Po co on jest? Gdzie on idzie? Co sie dzieje gdy jest odciety tak jak u mnie?

: sob lut 16, 2008 21:42
autor: Mis
Brzechu pisze:Po co on jest? Gdzie on idzie? Co sie dzieje gdy jest odciety tak jak u mnie?
to jest waznu przewodzik. Steruje on podcisnieniowym regulatorem zaplonu, tym co jest przy aparacie zaplonowym. Kabelek ten idzie od gardzieli gaznika. Powinienes to naprawic bo w ten sposob masz nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia, nie masz przyspieszania zaplonu za mocno. Jak sie tym zajmiesz to sprawdz czy ten silownik dziala, zassij powietrze z niego ustami i jak trzymac bedzie cisnienie to znaczy, ze jesy szczelny

: sob lut 16, 2008 21:44
autor: Brzechu
Wiec kupie jakas gumową rurkę i połącze to, ale gdzie dokladnie do gaznika to wchodzi?

: sob lut 16, 2008 21:46
autor: jhosef
Brzechu pisze:Mam odciety podcisnieniowy wezyk przy aparacie zaplonowym, tzn z tego co ida kable do swiec. Po co on jest? Gdzie on idzie? Co sie dzieje gdy jest odciety tak jak u mnie?
On musi być podpięty bo inaczej nie działa podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu.

Tu masz schemat pociśnien, nie jest to dokładnie do tego gaźnika ale z grubsz abędziesz wiedział o co chodzi
http://www.ruddies.business.t-online.de/se1B3VW%20e.htm

: sob lut 16, 2008 21:52
autor: Brzechu
Rozbieralem dzis calego mojego pierburga 2ee i nie widzialem jakiegos wolnego miejsca na ten wezyk.

A tak na chłopski rozum to co sie dzieje gdy nie dziala to wyprzedzenie zaplonu?

Znalazlem podcisnienia w pierburgu, to chyba bedzie to.
A moge uzyc do polaczenia tego przewodu paliwowego? Bo akurat mam pare metrow...

Obrazek

: sob lut 16, 2008 21:58
autor: Mis
Brzechu pisze:A tak na chłopski rozum to co sie dzieje gdy nie dziala to wyprzedzenie zaplonu?
gorzej Ci bedzie przyspieszac na wyzszych obrotach i nie tylko. Zaplon masz usatwiony na pewne wyprzedzenie i wraz ze zmiana obrotow potrzebne jest jego korekta, czyli odpowiednie wyprzedzenie, i tym zajmuje sie miedzy innymi ten silownik.

Nie wiem jak jest w 2EE, ale sadze ze tak samo jak w 2e2, ten wezyk bedzie lecial do takiego rozgalezienia od serwa.

Obrazek

w kolku jest dla tego wezyka kruciec

[ Dodano: 16 Lut 2008 20:59 ]
mozesz uzyc paliwowego, tylko zeby sie srednica zgadzala chyba 3. Bo jak bedzie za duza, to jak sie guma rozgrzeje to sie rozciagnie i moze spasc ten wezyk

[ Dodano: 16 Lut 2008 21:00 ]
i lepiej poprowadz jakos bezpiecznie ten wezyk paliwowy, zeby nie stykal sie z silikiem, aby sie nie przetopil. Fbrycznie jest to sztywna platikowa rurka

: sob lut 16, 2008 22:05
autor: Brzechu
Mi jakis wezyk sie rozgałęzia od podcisnienia serwa, ale tez jest uciety i zaślepiony kołkiem.
Po cholere takie przeróbki? :kac:

: sob lut 16, 2008 22:06
autor: Paweł Marek
Po założeniu wężyka musisz ustawić zapłon na nowo. Zobaczysz że autko odżyje, będziesz zaskoczony. sprawdź tylko czy nię pekła membrana w tym siłowniku na aparacie zapłonowym. Zasysaj powietrze ustami, jeśli obroty się zmienią znaczy sprawna.

[ Dodano: Sob Lut 16, 2008 9:06 pm ]
Brzechu pisze:Po cholere takie przeróbki?
do rzeczy których w twoim aucie niema, klima na przykład

: sob lut 16, 2008 22:08
autor: Mis
Mi jakis wezyk sie rozgałęzia od podcisnienia serwa, ale tez jest uciety i zaślepiony kołkiem.
Po cholere takie przeróbki? :kac:

wlasnie na tym rysunku co dales, jest to samo co na moim zdjeciu. Na rysunku ten element co zaznaczyles strzlka leci do serwa hamulcy, i raczej powinien on tam byc... i to rozgalezienie ze zdjcia i rysunku ma dwa krucce, jeden dla Twojego silownika od zaplonu a drugi moze byc zaslepiony lub go nie byc, bo to zalezy od gaznila.

: sob lut 16, 2008 22:19
autor: jhosef
A teraz ja mam pytanie

Czy przewód wyprzedzenia zapłonu może byc wpięty w podstawę gaźnika?

U mnie jest straszna rzeźba jeśli chodzi o podciśnienia i nie wszystko jeszcze doprowadziłem do ładu. Nie mam np tedo króćca na wężu do serwa. był u mnie robiony swap z 1,3

: sob lut 16, 2008 22:25
autor: Paweł Marek
może, musisz zrobić odgałęzienie do jednego z dwóch wężyków dochodzących u samego dołu do gaźnika z przodu

: sob lut 16, 2008 22:28
autor: jhosef
Paweł Marek pisze:może, musisz zrobić odgałęzienie do jednego z dwóch wężyków dochodzących u samego dołu do gaźnika z przodu
ODgałęzienia nie muszę robić bo miejsce jest wolne. Nie mam klapki ciepłe/zimne powietrze a ona w te miejsce jest podpięta z tego co kojarzę.

Chodzi o to czy tam może być? Czy np wartość podciśnienia nie będzie za niska?

: sob lut 16, 2008 22:36
autor: Paweł Marek
może się nieco różnić, ale nie sądzę żeby różnica była istotnie duża.

: ndz lut 17, 2008 13:14
autor: jhosef
Paweł Marek, mam jeszcze jedno pytanie. W ciągłum dążeniu do doprowadzenia do ładu podciśnieni nie wiem do czego mam podpiąć zawór termopneumatyczny widoczny na obrazku:
Obrazek

Mam już klapkę regulująca ciepłe/zimne powietrze. Brakuje mi zbiornika podciśnienia. No i nie wiem co z tym zaworem. W ETCE pisze że do automatika a ja mam skrzynie automatyczną. Gaźnik kupiłem na allegro bo wcześniej miałem 2e3 założony. Na rysunku wygląda jakby to szło do aparatui zapłonowego ale co to ma wspólnego?