Strona 1 z 2
Zerwany gwint w bloku :(
: pt lut 15, 2008 21:20
autor: tuer
Witam !
Przekręcilem gwint w bloku silnika gdzie wkręca sie szpilke. Nie pytajcie nawet jak.
Czy da sie to przegwintować na grubszą szpilke (czy jest sens wogóle) ?
Gdyby auto było w Polsce to kupilbym poprostu nowy silnik. Problem w tym ze jestem w Irlandi i bedzie lipa ze znalezieniem ABD.
: pt lut 15, 2008 21:45
autor: norek111
ta szpilka jest od głowicy
: pt lut 15, 2008 22:07
autor: grandi
Przegwintowujesz i robisz szpilkę na tokarce
Przegwintujesz na grubszy i toczysz na tokarce szpilkę , tyle ile wchodzi gwint musi być o tyle grubsze żeby gwint wszedł potem bierzesz miarkę i mierzysz ile po dokręceniu --naklepiej z starej zmierzyć ile zostanie i ztaczysz tyle ile w orginale było mam nadzieje ż rozumiesz o co mi chodzi spokojnie będzie trzymać
[ Dodano: 15 Lut 2008 21:09 ]
I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły
: pt lut 15, 2008 22:12
autor: prezesik25
grandilodz pisze:I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły
no ale nawet ciężko byłoby coś załatwić w Irlandii, ciekawe jak będzie z nagwintowaniem otworu, ile sobie policzą za taką usługę...
: pt lut 15, 2008 22:19
autor: grandi
Mi się kiedyś w poldku urwało i dorobiłem dałem tokarzowi w pracy zrobił mi szpikę a nagwintowałem sobie sam ale to nie Polska
: pt lut 15, 2008 23:51
autor: tuer
prezesso pisze:grandilodz pisze:I po co zmieniać silnik z powodu takiej pierdoły
no ale nawet ciężko byłoby coś załatwić w Irlandii, ciekawe jak będzie z nagwintowaniem otworu, ile sobie policzą za taką usługę...
No i tu właśnie tez jest problem. Planowanie rozebranej gołowicy kosztuje 70 e. Kolega mi powiedzial ze komuś tam z wyjeciem policzyli 400. A znajdz teraz jeszce kogos kto to zrobi.
Nie opisałem calej histori ze szpilkami. Narazie jest to tylko jeden gwint ale to samo stałoby sie ze szpilkami nr 8, 9 i 10. Zerwałem przy szpilce nr 7 przy pierwszym dokrecaniu o 90 stopni. Bardzo mozliwe ze ostatniego dokrecania zaden gwint by nie wytrzymal. Sam sobie zawinilem.
Zepsulem wszystkie gwinty jak leci. Ale te na obrzezach chyba najbardziej.
Pytałem o grubsze szpilki dlatego ze widzialem dzisiaj takie w ASO volkswagena gdy pojechalem kupic nowe dla siebie (oczywiscie nie mieli: jest 6 w DUBLINIE
) Myslalem ze moze kupie po prostu te szpilki dotne na wymiar. Przegwintuje stare otwory i moze cos z tego bedzie.Ale chyba duzo taniej bedzie mi sprowadzic silnik z Polski. Bez glowicy, bez skrzyni, bez sprzegla.
: pt lut 15, 2008 23:58
autor: norek111
to chyba nic z tego nie bedzie jak pozrywałes wiekszosc
: sob lut 16, 2008 00:12
autor: tuer
No nic to. Idę zrobić rozeznanie na allegro.
: sob lut 16, 2008 00:29
autor: Bomb_A
polecam to
http://helicoil.bollhoff.pl/ piekielnie wytzymałe połączenie więc myślę, że wytrzyma tylko koszt spory, ale na pewno taniej niż nowy blok
http://www.bollhoff.pl/down/KatalogZestawyHelicoil.pdf
: sob lut 16, 2008 02:01
autor: tuer
No mogłbym spróbować z tymi helicoil tylko jaki ma byc rozmiar wkladki zeby mi na szpilke pasowal. M11x1 ? Bo jak tak to takiej nie widziałem w katalogu.
W sumie to w przyszła sobote jade do polski więc mogłbym wytoczyc te szpilki i przegwintować tak jak Grandi pisze. Tylko o ile to ma być grubsze żeby było ok ? A czy mogłbym wykozystac którąś z dostepnych szpilek do vw np M12 i na nia przegwintować o ile przejdzie wogole przez moją głowice czy będzie to za dużo ? 6 środkowych gwintów raczej wytrzyma dokręcanie nie wiem jak z pozostałymi trzema na obrzeżach. Więc może skończy sie tylko na tym jednym.
Musze próbowac bo az mnie serce boli jak widze smutnego golfa przed domem.
ps. M to jest w tym przypadku grubość, tak ? Bo się nie znam.
: sob lut 16, 2008 02:15
autor: Bomb_A
w katalogu nie widze takich wkładek, ale najlepiej do nich zadzwonic i sie dowiedziec dokladnie jakie kupic.
: sob lut 16, 2008 09:50
autor: marecki_vitor
Witam . Spróbuj kupić wykrętak
http://www.allegro.pl/item307433891_wyk ... pilek.html nawiercasz ta szpilke małym wiertełkiem i jedziesz z tym koxem . Pozdrooo z Polski
[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
: sob lut 16, 2008 14:53
autor: tuer
marecki_vitor pisze:Witam . Spróbuj kupić wykrętak
http://www.allegro.pl/item307433891_wyk ... pilek.html nawiercasz ta szpilke małym wiertełkiem i jedziesz z tym koxem . Pozdrooo z Polski
[ Dodano: 16 Lut 2008 08:58 ]
M oznacza gwint metryczny
Dzieki ale to nie ten problem.
Na chwile obecną zdecydowałem sie na użycie patentu typu Helicoil/Recoil. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niech tylko ktos mi tylko potwierdzi ze w ABD mam gwint M11 o skoku 1.00. Bardzo nietypowy rozmiar gwintu o tym skoku. Myslałem ze juz nie znajde odpowiedniego zestawu. Na szcescie po jakichś 20 minutach googlowania znalazlem dwa sklepy w Angli i jeden w USA które mają w sprzedazy zestawy do naprawy tego rozmiaru gwintu.
Dzieki za wszystkie porady. Plusiki rozdałem. Dam wam znac co z tego wyszło.
: ndz lut 17, 2008 03:36
autor: Bomb_A
jak sprawdziłem w etce to jest M11 1.5 a nie 1 czyli bardzo popularny gwint.
Dokładnie to M11x1.5x96