Strona 1 z 1

Gaśnie jak się rozgrzeje! Na zimnym chodzi ok.

: pt lut 15, 2008 00:24
autor: tomasens
golf 2, marzec 1984, na gazniku, stary typ aparatu zapłonowego (bez halla), LPG

dzieje się bardzo dziwna rzecz. odpala bez problemu i kiedy jest zimny to chodzi tak, jak powinien. wystarczy jednak chwile pojeździć, żeby się rozgrzał a wtedy zaczyna gasnąć. Zupełnie nie mam pojęcia, jaka może być tego przyczyna. Dzieje się tak samo na LPG i na benzynie. Dawniej miał problemy z kopułką (jakaś blaszka jest wygięta w aparacie zapłonowym), ale teraz wszystko wygląda na sprawne w temacie kopułka, palec, świece, kable.

Macie jakąś koncepcję?

: pt lut 15, 2008 00:29
autor: Paweł Marek
zacznij od regulacji przerwy na przerywaczu

: pt lut 15, 2008 00:31
autor: piotreksm
witam posiadam mk2 też z 1984 roku i już przerabiałem ten problem tydzień czasu siedziałem i znalazłem :bajer:
a przyczyną jest przerywacz w aparacie zapłonowym kup nowy najlepiej firmy BERU ustaw szczeline między stykami 0,4 izapłon wtedy będzie chodził :bigok:
jak coś to pisz na gg to ci pomoge :bigok:

: pt lut 15, 2008 00:35
autor: tomasens
piotreksm pisze:witam posiadam mk2 też z 1984 roku i już przerabiałem ten problem tydzień czasu siedziałem i znalazłem :bajer:
a przyczyną jest przerywacz w aparacie zapłonowym kup nowy najlepiej firmy BERU ustaw szczeline między stykami 0,4 izapłon wtedy będzie chodził :bigok:
jest nowy, beru. przerwa 0,4. nic nie daje :(

: pt lut 15, 2008 00:38
autor: piotreksm
a sprawdzałeś cewke moze ona jak się nagrzeje dostaje przebicia

: pt lut 15, 2008 10:00
autor: tomasens
piotreksm pisze:a sprawdzałeś cewke moze ona jak się nagrzeje dostaje przebicia
chce kupić cewke na allegro, ale zupelnie nie mam pojecia, jaka wziąć. To znaczy, czy np cewka ma coś wspólnego z aparatem zapłonowym i jeśli mam aparat starego typu z przerywaczem, to cewka też musi byc jakas starego typu. Czy może jest tak, że pasować beda wszystkie cewki, ktore zrobiono do Golfa2 1.6 ?

: pt lut 15, 2008 13:15
autor: piotreksm
będą pasować tylko rużnią się końcówką tam gdzie wtykasz przewód WN
ale zobacz jak samochód zaczyna szarpać czy na cewce nie pojawiaja się jakies iskierki i zobacz czy się nie grzeje bo mogła dostać przebicia w środku a najlepiej jak byś podmienił , wstawił 100% sprawną i zobaczył co się bedzie działo po co kupywać odrazu nową

ale ja bym obstawiał ten przerywacz ja do swojego kupiłem nowy i zrobiłem na nim może 10 km i dostał przebicia i tak samo jak mówisz samochód gasł , na zimnym chodził idealnie ale gdy się rozgrzał to gasł

: pt lut 15, 2008 13:44
autor: Maćkooo
tomasens pisze:chce kupić cewke na allegro
Witam
Bez sensu. Nowa cewka to wyrzucenie kasy w błoto. Twój problem to wyraźnie zasilanie paliwem. Miałem podobnie. Wydaje się to znów byc ukochana dysza wolnych obrotkówl Choć nie wiem czy autko korzysta z niej na gazie , pewnie kurcze nie. hmmm Podstawa to sprawdz czy gdy zgaśnie da sie go odpalic z gazem. Przy czym przytrzymaj przez chwile gaz. Jesli bedzie chodził ale nierówno to napewno układ zasilania paliwem. Od tego zacznij.

: pt lut 15, 2008 13:58
autor: jeanks5t
Miałem kiedyś taki sam problem w moim poprzednim golfie. Jak zimny to chodził bez problemu, jak ciepły to odrazu gasł. Okazało się że silnik był do generalnego remontu. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Jak nie masz czym sprawdzić to zrób tak Zagrzej samochód, aż zgaśnie, odkręć świece i do każdego cylindra wlej trochę oleju (tylko naprawdę trochę). Jeżeli odpali to znaczy że jest słabe ciśnienie sprężania w cylindrach i że silnik jest do roboty.

: pt lut 15, 2008 17:26
autor: ppoll27
sprawdz sobie czy przypadkiem po rozgrzaniu nie zamyka ci sie klapka przyslony powietrza nad I przelotem w gazniku ... jesli uwazasz ze z zaplonem wszystko ok to szukaj czegos co zalezy od temperatury - tzn powinno zadzialac po nagrzaniu silnika (np. w przypadku tej klapki - full sie otworzyc)...
czy jak zgasnie to mozesz od razu zapalic czy musisz czekac ? czy zimny/cieply zapala od kopa ? i czy trzyma wolne obroty na zimnym silniku ?
jak chcesz info o budowie i sterowaniu tego gaznika i o tym jak to sprawdzic to podaj maila na PW to ci podesle :bigok:

[ Dodano: Pią Lut 15, 2008 16:28 ]
jeanks5t pisze:Miałem kiedyś taki sam problem w moim poprzednim golfie. Jak zimny to chodził bez problemu, jak ciepły to odrazu gasł. Okazało się że silnik był do generalnego remontu. Sprawdź ciśnienie na cylindrach. ....
prosze nie straszyc kolegi ! :grin:
a jak juz sprawdzac cisnienie to przyrzadem bo jak wyrwie swiece to dopiero bedzie mial klopot ... :chytry: