Strona 1 z 1
Luzy w skrzyni biegow
: czw lut 14, 2008 21:30
autor: adams169
Witam! W moim Mk3 pojawił sie problem (już od dłuższego czasu ale dopiero teraz mogę to zrobić) tego typu ze biegi chodzą za luźno. Czasami nieidzie wrzucić 1 biegu na postoju przy włączonym silniku. Gałka zmiany biegów niema prowadzenia tzn. sa luz, lata, przerzucając bieg z 2 na 3 trzeba celować- niema odbicia sprężyny. W skrzyni nic nie zgrzyta itd- skrzynia na 100% będzie dobra. Ma przejechane 217tyś (silnik i wszystko stan idealny). Mam pytanie co by mu mogło dolegać, słyszałem ze wybierak na skrzyni jest łożyskowany i jak sie zrobi luz na łożysku to właśnie tak sie dzieje??. W najbliższym czasie mam zamiar to rozbierać, i zobaczyć co by to mogło być. Gdzie można dostać jakieś części do skrzyni typu wybierak. proszę o podpowiedzi, i uwagi , ponieważ przeszukałem forum i nie znalazłem tego typu przypadku (wszystkim chodzą za ciężko a u mnie jest odwrotnie)Pozdrawiam
: czw lut 14, 2008 21:58
autor: Zajdelek
Mi cos sie o uszy obilo ze jakas tulejka sie wyrabia.
: czw lut 14, 2008 23:10
autor: grandi
Musisz zrobić mały remoncik na pewno musisz kupić
Jabłuszko
tylko upewnij się co do werji swojego golfa poprostu ta ałka się wyciera i zapada
Przy okazji wymień
Cięgna
Potrzebny jest kanał bo trzeba się dostać od spodu i odkręcić kataliator i zdjąć osłone termiczną pozdrawaiam
: czw lut 14, 2008 23:18
autor: sas_gti
grandilodz, jesli otworzyłbyś schemat to spostrzegłbyś ze kolega ma inny rodzaj mechanizmu, nie ma tam jabłuszka ani cięgien
: czw lut 14, 2008 23:23
autor: grandi
Nie zauważyłem sorki
: pt lut 15, 2008 14:56
autor: adams169
Witam, dołączam dokładny opis mechanizmu zmiany biegów z ksiązki wyd. WKŁ. Według mnie wadą takiego działania mojej srzyni biegów (a raczej gałki) jest element oznaczony na rysunku numerem 13- wałek wyboru biegów. No ale to są tylko moje przepuszczenia, może ktoś zna się lepiej niż ja, bo niechcem niepotrzebnie czegoś rozbierać a zależy mi na czasie bo auto potrzebuje caly czas. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
: śr kwie 14, 2010 10:40
autor: piott
Witam. Ponawiam temat. U mnie tez jest luz na tym walku (13) ale mysle, ze to wina widocznej tam tulejki. Czy ktos z was moze rozbieral ten mechanizm?