Ściąganie podczas jazdy na wprost

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Chmielu_TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
Kontakt:

Ściąganie podczas jazdy na wprost

Post autor: Chmielu_TDI » czw lut 14, 2008 21:30

Zawiad H&R - 35, combi tdi, zbiezność ustawiona, tarcze i klocki prawie nowe, opony L i P zużyte jednakowo, podczas hamowania idzie prosto a podczas normalnej jazdy ściąga w lewo


[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]

Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

Post autor: Lukas_1 » czw lut 14, 2008 21:57

Witam!!!
Z moich doświadczeń wynika ze przyczyną podobnych akcji może być "przestawione" po uderzeniu nadwozie, jeżdżę na co dzień takim autem (nie jest to golf) zbieżność ustawiona prawidłowo, ale po prostym pomiarze przekątnych pod podwoziem wychodzą różnice około 2 cm ( mierzyłem od wspornika przednich wahaczy do wspornika drążka reakcyjnego), auto po dzwonie nie zostało dobrze "naciągnięte" i w moim konkretnym przypadku zespawane w konsekwencji ściąga w prawo co prawda minimalnie ale mimo wszystko.
Pozdro!!!



Chmielu_TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Chorzów/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Chmielu_TDI » czw lut 14, 2008 22:15

Lukas_1 pisze:Witam!!!
Z moich doświadczeń wynika ze przyczyną podobnych akcji może być "przestawione" po uderzeniu nadwozie, jeżdżę na co dzień takim autem (nie jest to golf) zbieżność ustawiona prawidłowo, ale po prostym pomiarze przekątnych pod podwoziem wychodzą różnice około 2 cm ( mierzyłem od wspornika przednich wahaczy do wspornika drążka reakcyjnego), auto po dzwonie nie zostało dobrze "naciągnięte" i w moim konkretnym przypadku zespawane w konsekwencji ściąga w prawo co prawda minimalnie ale mimo wszystko.
Pozdro!!!
no coś mi mechanik co mi zbierzność ustawiał mówił że jest różnica w przednich kołoach 2mm tak jakby z jednej strony kiedyś dzwona dostał i nie został doprowadzony do oryginału. Czy np badanie płyty i pkt bazowych pozwoli naa 100% pewność czy to to??


[b]VW Golf 3 TD[color=#FF0000]I[/color] Edition[/b]
[img]http://latara.w.interia.pl/golf22.JPG[/img]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 14, 2008 23:03

Drązki ok? tarcze kąty ok?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 14, 2008 23:19

grandilodz pisze:Drązki ok? tarcze kąty ok?
oj patrz czasem wyzej :)
Chmielu_TDI pisze: zbiezność ustawiona, tarcze i klocki prawie nowe, opony L i P zużyte jednakowo


[ Dodano: Czw Lut 14, 2008 22:23 ]
Chmielu_TDI, nie pisałeś nic o zawieszeniu i układzie kierowniczym,
trzeba sprawdzic porządnie i czasem nie wytarczy sprawdzać pod obziązeniem tylko dobrze jak auto jest podwieszone. Lepiej mozna zbadać luzy.
Ja bym jednak stawiał na problemy z którymś z zacisków po tej stronie na którą ściąga



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » czw lut 14, 2008 23:45

2mm to nie jest zadna tragedia, taka wartosc mozna skasowac przesuwajac np sankami. W jakim stanie masz silentbloki? Masz je wogole dobrze wlozone do wachaczy (sa znaki)? Po za tym dobry fachowiec ustawi auto na cacy :chytry:


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 14, 2008 23:55

DaroS pisze:W jakim stanie masz silentbloki? Masz je wogole dobrze wlozone do wachaczy (sa znaki)?
to dobre pytanie
jesli jeden wahacz ma np sworzen innej fimry niz drugi, inny wahacz lub nawet tuleje w jednym są dociągnięte na aucie w górze a drugie na aucie na ziemi tosie omze dziać, a 2 mm to nie duzo.
Pomiar płyty to jedno a dobra interpretacja jego wyników to dopiero konkretna informacja, bo stare auto nawet nie bite nie trzyma geometri podłogi i tu jest problem.
POtrzebujesz dobrego speca od gemoetri zawieszenia a potem ewentualnie od podłogi.
Dobry spec od geo najpierw posprawdza stan elementow ktore odpowiadaja ze geometrie a potem sprobuje ją ustawic i/lub jeszcze odpusci wszystkie sruby wahacza i dokręci go na opuszczonym aucie tak jak sie to powinno robic
Problem moze tez tkwić w niepozornej tylnej belce bo ona stanowi wykładnik dla ustawiania przodu
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 00:48 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » pt lut 15, 2008 00:10

sas_gti pisze:jeszcze odpusci wszystkie sruby wahacza i dokręci go na podniesionym aucie tak jak sie to powinno robic
Raczej na opuszczonym z kanalu dokrecic.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 00:13 przez DaroS, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 15, 2008 00:14

Podepnę się.

Mk2 ściąga na lewo, nie jakoś strasznie ale wyraźnie. Wymieniałem ostatnio całą maglownice z drążkami i końcówkami. Zero luzów, samochód nie walony, wszystko proste.
Wcześniej wymieniane były amorki i skręzyna jedna bo była pęknięta, poduszki amrków, łożyska, odboje. Ojciec mi ustawiał zbieżność, przejeżdżka i ściąga. Kontrola ustawienia. Wszystko poprawnie ale dalej ciągnie. Jestem trochę zly bo nie po to siedziałem dwa dni pod samochodem żeby mi latał na boki. Jakieś sugestie?



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » pt lut 15, 2008 00:27

jhosef, zbierznosc i katy do poprawy. Jedz do goscia od geometrii. Ustawianie w garazu to jest ustawienie z duzym bledem.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 15, 2008 00:30

DaroS pisze:jhosef, zbierznosc i katy do poprawy. Jedz do goscia od geometrii. Ustawianie w garazu to jest ustawienie z duzym bledem.
Tylko że ja w garażu mam pełne urządzenie optyczne do ustawiania kątów i zbierzności. Przecież nie robię tego na oko.

Po co mam gdzieś jeździć jak mam ojca diagnostę

[ Dodano: 14 Lut 2008 23:34 ]
Zresztą kątów się u mnie nie reguluje z jakiegoś powodu. Nie ma regulacji na kolumnie.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 00:33 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 15, 2008 00:49

DaroS pisze:Raczej na opuszczonym z kanalu dokrecic.
jasne , przejęzycznie , poprawiłem sorka



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » pt lut 15, 2008 00:56

jhosef pisze:Tylko że ja w garażu mam pełne urządzenie optyczne do ustawiania kątów i zbierzności. Przecież nie robię tego na oko.

Po co mam gdzieś jeździć jak mam ojca diagnostę

[ Dodano: 14 Lut 2008 23:34 ]
Zresztą kątów się u mnie nie reguluje z jakiegoś powodu. Nie ma regulacji na kolumnie.
Jest regulacja na amorku i na sworzniu!
Hmm niech ojciec sprawdzi jeszcze raz...
Mi jak fachowiec ustawial zbierznosc poprzez pomiar komputerowej geometrii to zajelo mu to ponad 1h. Spokojnie i dokladnie ustawil a w przypadku konfiguracji mojego auta dokladnosc mialo wielkie znaczenie!
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 00:58 przez DaroS, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt lut 15, 2008 00:58

DaroS pisze:est regulacja na amorku i na sworzniu!
Na amorku u mnie nie ma na pewno. obudowa amorka oryginał vw. Na sworzniu jest ale minimalna regulacja.
Hmm niech ojciec sprawdzi jeszcze raz...
Po powrocie o olsztyna ma mi znowu sprawdzić. Stwierdziliśmy że dobrze by było zrobić kilkaset kilometrów i poprawic.
Ostatnio zmieniony pt lut 15, 2008 01:00 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 80 gości