Skrzynia biegów - jak rozpolowic?
: czw lut 14, 2008 15:17
Witam Was Panowie...
Padło mi sprzęgło bo simering puścił olej na sprzęgło i jazda golfikiem się skończyła...
Co się z tym wiąże mam 2 istotne problemy.
1. Jak rozpołowić skrzynię? Odkręciłem wszystkie śruby (te na 13mm) między korpusem a resztą skrzyni zrobiła się mała szczelina i dalej ani drgnie. Jak ją rozpołowić, czy pod simierngiem wałka naprędowego jest jakiś seger lub inne zabezpieczenie? Nie chce tego rwać bo wszystkie simeringi były nowe i szkoda mi znowu je kupować, tym bardziej że jestem w dołku finansowym...
Przyłożyłem nawet kilka strzałów w wałek napędowy i ten z dyferencjału ale ani drgnie. Jak to rozebrać?
2. Simer rozleciał się dlatego, że pręt który wysprzęgla ma duże luzy w wałku, i z simeringu zrobiło się jajo... Później jak nie mogłem rozebrać skrzyni wyrwałem ten simering i widze tam jakaś tulejkę, czy można to wyrwać i wymienić?
Ogólnie muszę teraz zrobić coś z tą tulejką w wałku żeby pręt był wmiarę sztywno i simmering spełniał swoją funkcje... Jak roziore skrzynie to muszę też zajrzeć do synchronizatora 2 biegu bo lubi sobie pozgrzytać.... No i jak wczoraj usiłowałem wrócić do domu sprzęgło spaliło się do reszty więc wymiana tarczy również obowiązkowo...
Koledzy proszę Was o radę bo muszę zrobić to jak najszybciej a samemu brakuje mi już pomysłu na to... Pozdrawiam.
_____________
Padło mi sprzęgło bo simering puścił olej na sprzęgło i jazda golfikiem się skończyła...
Co się z tym wiąże mam 2 istotne problemy.
1. Jak rozpołowić skrzynię? Odkręciłem wszystkie śruby (te na 13mm) między korpusem a resztą skrzyni zrobiła się mała szczelina i dalej ani drgnie. Jak ją rozpołowić, czy pod simierngiem wałka naprędowego jest jakiś seger lub inne zabezpieczenie? Nie chce tego rwać bo wszystkie simeringi były nowe i szkoda mi znowu je kupować, tym bardziej że jestem w dołku finansowym...
Przyłożyłem nawet kilka strzałów w wałek napędowy i ten z dyferencjału ale ani drgnie. Jak to rozebrać?
2. Simer rozleciał się dlatego, że pręt który wysprzęgla ma duże luzy w wałku, i z simeringu zrobiło się jajo... Później jak nie mogłem rozebrać skrzyni wyrwałem ten simering i widze tam jakaś tulejkę, czy można to wyrwać i wymienić?
Ogólnie muszę teraz zrobić coś z tą tulejką w wałku żeby pręt był wmiarę sztywno i simmering spełniał swoją funkcje... Jak roziore skrzynie to muszę też zajrzeć do synchronizatora 2 biegu bo lubi sobie pozgrzytać.... No i jak wczoraj usiłowałem wrócić do domu sprzęgło spaliło się do reszty więc wymiana tarczy również obowiązkowo...
Koledzy proszę Was o radę bo muszę zrobić to jak najszybciej a samemu brakuje mi już pomysłu na to... Pozdrawiam.
_____________