Strona 1 z 1

Skrzynia biegów - jak rozpolowic?

: czw lut 14, 2008 15:17
autor: DJ_Mouse
Witam Was Panowie...

Padło mi sprzęgło bo simering puścił olej na sprzęgło i jazda golfikiem się skończyła...


Co się z tym wiąże mam 2 istotne problemy.
1. Jak rozpołowić skrzynię? Odkręciłem wszystkie śruby (te na 13mm) między korpusem a resztą skrzyni zrobiła się mała szczelina i dalej ani drgnie. Jak ją rozpołowić, czy pod simierngiem wałka naprędowego jest jakiś seger lub inne zabezpieczenie? Nie chce tego rwać bo wszystkie simeringi były nowe i szkoda mi znowu je kupować, tym bardziej że jestem w dołku finansowym...
Przyłożyłem nawet kilka strzałów w wałek napędowy i ten z dyferencjału ale ani drgnie. Jak to rozebrać?

2. Simer rozleciał się dlatego, że pręt który wysprzęgla ma duże luzy w wałku, i z simeringu zrobiło się jajo... Później jak nie mogłem rozebrać skrzyni wyrwałem ten simering i widze tam jakaś tulejkę, czy można to wyrwać i wymienić?


Ogólnie muszę teraz zrobić coś z tą tulejką w wałku żeby pręt był wmiarę sztywno i simmering spełniał swoją funkcje... Jak roziore skrzynie to muszę też zajrzeć do synchronizatora 2 biegu bo lubi sobie pozgrzytać.... No i jak wczoraj usiłowałem wrócić do domu sprzęgło spaliło się do reszty więc wymiana tarczy również obowiązkowo...





Koledzy proszę Was o radę bo muszę zrobić to jak najszybciej a samemu brakuje mi już pomysłu na to... Pozdrawiam.
_____________

: czw lut 14, 2008 15:34
autor: miś fazi
a odkręciłeś tą blaszaną osłonke między silnikiem a skrzynią ?

: czw lut 14, 2008 16:11
autor: guti
DJ_Mouse, tez kiedys sie meczylem z odlaczeniem skrzyni od silnika, winna byla ta blacha miedzy silnikiem a skrzynia.Jezeli jej nie odkreciles to odkrec i problem zniknie:)

: czw lut 14, 2008 17:31
autor: DJ_Mouse
Ale skrzynia leży na warsztacie !!!


Nie wiem czy wiecie, skrzynia składa się z korpusu na sprzęgło i obudowy tam gdzie są tryby i olej. Żeby dostać się do wnętrzności trzeba odkręcić korpus sprzęgłowy od reszty i dostaniemy się do choinki... Wszystkie śruby wkoło są wyjęte, reszta jak wyżej..

: czw lut 14, 2008 19:24
autor: miś fazi
no to przecież obudowe skrzyni zdejmuje sie od tyłu , musisz zdjąć tylni dekiel , cały mechanizm popychacza , wybierak zmiany biegów , flansze półośi , i jak skrzynia piątka to wszystko pod deklem co jest od piątego biegu , zębatki synchronizator i.t.d. , następnie najlepszy jest do tego ściągacz , zdejmujesz obudowe do tyłu , czyli zostaje na dole mechanizm różnicowy z wszystkimi wałkami i zębatkami

: pt lut 15, 2008 22:26
autor: DJ_Mouse
Dziękuje za podpowiedź. Punkcik dla Ciebie.

: sob lut 16, 2008 03:44
autor: t-tas
co do tulejki w wałku- przećwiczyliśmy ten manewr z kolegą gumiś w jego mk2 GTi oraz ostatnio w jetta mojego taty- uszkodzoną tulejkę z wałka sprzęgłowego się usuwa i wbija nową- można wykonać u tokarza z mosiądzu- średnica zewnętrzna 14, wewnętrzna 8-długość ok 15-20 mm- dokładne wymiary podam jak tato nie będzie spał-ważne są setki aby uzyskać odpowiednie pasowania

: sob lut 16, 2008 15:49
autor: DJ_Mouse
Sytuacja już opanowana... skrzynia rozebrana uszczelniona i złożona spowrotem.

Tulejkę kupiłem nową w serwisie VW za 12zł, a nie jest ona taka zwyczajna bo z zewnątrz jest nacinana (ma żłobki), chyba w celu smarowania... Simering też znalazłem silikonowy i przyszedłem teraz na obiad. ide zaraz wkładać skrzynię, dzięki za pomoc :bigok: