Strona 1 z 2
Błąd 00537 - Lambda sensor control, górna wartość graniczna
: czw lut 14, 2008 13:31
autor: PietreK84
Witam.
Mój problem wygląda następująco:
Gdy odpalam auto wszystko przez chwilkę chodzi elegancko, po 3 minutach około na jałowym zaczyna telepać silnikiem, czuć w samochodzie tak jakby ktoś nogą kopał w podłogę, od strony maski silnik trochę się trzęsie. Postanowiłem więc kupić vaga i obadać o co chodzi. Mianowicie wyświetla tylko jeden błąd jak w temacie: 00537 - Lambda sensor control, górna wartość graniczna.
Według mnie za bogata mieszanka, albo za dużo paliwa albo za mało powietrza. Odrzucam w tym miejscu wszelkie nieszczelności bo za bogata jest mieszanka, zresztą nic nie znalazłem oglądając silnik, nic nie syczy, wszystko jest podłączone. Myślę że po 3 minutach sąda lambda się nagrzewa wskazując za bogatą mieszankę i komp próbuje skorygować lecz czemuś nie da rady (i w tym miejscu zaczyna telepać silnikiem). Gdzieś znalazłem że jak górna wartość graniczna błędu to albo ciśnienie paliwa za małe, lub uszkodzone wtryskiwacze, tzn nie domykające się. Dodam że błąd wywala po każdym skasowaniu błędu i uruchomieniu silnika, a silnikiem trzęsie cały czas na jałowym nie licząc tych kilku minut po uruchomieniu. W czasie jazdy nie odczuwam żadnych anomalii.
Jeśli coś pokręciłem proszę o korektę, oraz wszelkie sugestie
: czw lut 14, 2008 17:33
autor: pszczyna
00537 Kontrola czujnika tlenu wychodzi na to ze jednak sonda do wymiany
Re: Błąd 00537 - Lambda sensor control, górna wartość granic
: sob mar 07, 2009 03:48
autor: robbox
00537 - Lambda sensor control, górna wartość graniczna.
Trochę źle zinterpretowales ten blad chodzi o to ze mieszanka jest uboga i została osiągnięta górna wartość regulacji a mieszanka jest dalej uboga - dla potwierdzenia spojrz na odczyt lambdy powinien byc 0-0,3 V po chwili z regoly spada do 0 tak jakby sonda przestała próbkować.
Mam ten sam problem, juz 2 miesiac z tym walcze.Praktycznie wszystko bylo sprawdzane więc problem tkwi prawdopodobnie w sygnałach z czujników za jakiś czas jadę na oscyloskop bo inaczej się tego nie sprawdzi (miernik pokaze ze jest ok ale podczas pracy moga byc zle sygnaly).
: sob mar 07, 2009 14:46
autor: polarny
Witam. Borykam się z tym samym komunikatem 00537, ale nie jestem pewien czy to jednak w 100% wadliwa sonda. Odczuwalnym objawem jest jakby odcięcie paliwa przez krótką chwile i bez znaczenia z jaką prędkością się jedzie i na jakim biegu. Gazem można wtedy naciskać i jakby nie działał. Zasugeruje, że efekt jest niebezpieczny np. przy wyprzedzaniu. Występuje to sporadycznie tak jak i jest w komunikacie o błędzie. Czy np. taka sonda
http://moto.allegro.pl/item553744651_so ... f_1_6.html zdałaby egzamin w AKL'u?
: ndz mar 08, 2009 02:35
autor: robbox
polarny pisze:Borykam się z tym samym komunikatem 00537
- sam nr bledu jest ogolny, wazny jest jeszcze opis jaki wystepuje z bledem np
18-10 - Upper Limit - Intermittent
19-10 - Lower Limit - Intermittent
polarny pisze:ale nie jestem pewien czy to jednak w 100% wadliwa sonda
bez opisu trudno stwierdzic, natomiast najprosciej jest wejsc w odczyty lambda i bedzie widac czy wartosci sie zmieniaja czy nie
: pn mar 09, 2009 18:28
autor: polarny
A więc kolego robbox jest to 18-10 - Upper Limit - Intermittent. Objawy odczuwalne tak jak wyżej napisałem + minimalnie nierówne obroty biegu jałowego, ale tak małe, że właściwie nie rusza się igła obrotomierza. No i jeszcze gdy wrzucę dwójkę to na niskich obrotach jakby się przydławił. Jednak to chyba raczej nie ma nic wspólnego z sondą.
: wt mar 10, 2009 00:44
autor: robbox
polarny pisze:18-10 - Upper Limit - Intermittent
- a odczyty z sondy spadaja do zera ?
polarny pisze:minimalnie nierówne obroty biegu jałowego, ale tak małe, że właściwie nie rusza się igła obrotomierza
- ale powinno byc odczuwalne jako lekkie rzucanie silnikiem i powinno "pierdziec" z rury wydechowej - sprobuj odpiac przeplywomierz i sprawdz czy sie poprawi
[ Dodano: 16 Mar 2009 18:25 ]
No i problem z bledem 537 rozwiazany - przypadkiem okazalo sie ze przeplywomierz padl, jest nowy i wszystko wrocilo do normy.
Przepływomierz
: ndz kwie 05, 2009 22:38
autor: Tuthmozis
Przepraszam że dołączę ale wątek bardzo ciekawy. Gdzie szukać przepływomierza w silniku AZD 1.6 benzyna? Objawy mam BARDZO podobne, wymieniłem cały moduł przepustnicy i na jałowym po rozgrzaniu dalej szarpie/trzęsie/'przygasa'
: ndz kwie 05, 2009 22:42
autor: norek111
patrz przy puszce filtra powietrza
: pn kwie 06, 2009 18:38
autor: Tuthmozis
Filtr powietrza jest schowany w pokrywie, którą się zdejmuje z silnika w całości i tam NIE MA żadnego złącza do elektroniki. Jest tylko rura z boku do pokrywy (prawdopodobnie odma z miski olejowej).
: pn kwie 06, 2009 20:51
autor: robbox
Tuthmozis pisze:Filtr powietrza jest schowany w pokrywie, którą się zdejmuje z silnika w całości i tam NIE MA żadnego złącza do elektroniki. Jest tylko rura z boku do pokrywy (prawdopodobnie odma z miski olejowej).
W tym silniku nie ma przepływomierza, natomiast jest MAP sensor.
: pn kwie 06, 2009 23:15
autor: Darek_dk1
Jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Co to jest Map sensor ?
Pozdrawiam serdecznie.
: wt kwie 07, 2009 16:39
autor: robbox
Darek_dk1 pisze:Jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość. Co to jest Map sensor ?
Tutaj
http://www.wme.wat.edu.pl/download/cw_s ... sensor.pdf na 5 stronie jest to wytłumaczone.
Przede wszystkim były sprawdzane błędy w komputerze ??
Wymiana MAP
: czw kwie 09, 2009 11:14
autor: Tuthmozis
Bardzo dziękuję za sugestię. Zlokalizowałem i wymieniłem czujnik MAP (dla właścicieli silnika AZD - numer 036 906 051). Zamontowany był Magneti Marelli, założyłem VDO za 133 PLN (ASO proponowało FACET za 334 PLN).
Komputer zostanie podłączony 15.04. Dziś tylko odpalenie na postoju. Uruchomił się bardzo ładnie. Uwagę zwraca charakterystyczny świerszczo-cykający dźwięk pracującego silnika, jak u nowego.
Pojedziemy - zobaczymy.
Wesołych Świąt!