1.8 16V KR, 2.0 16V 9A - czym sie różnią

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

1.8 16V KR, 2.0 16V 9A - czym sie różnią

Post autor: Krokulec » czw lut 14, 2008 12:44

Witam, kupiem sobie ostatnio VW Golfa II Z 1987 roku z 16 zaworowym silnikiem na mechanicznym wtrysku, i myslalem ze jest to 1.8 16V KR ale jak teraz spojrzałem w dowód rejestracyjny to zobaczyłem w nim pojemność 1989cm, więc wychodzi na to że jest to motor 2.0 16V.

I tera zmoje pytanie, czym róznią sie silniki 1.8 16V KR a 2.0 16V 9A, czy ich moc jest porównywalna i czy wystepował w MKII motor 2.0 16V

Planuje na wiosne kupić MKII w bardzo dobrym stanie i zrobić swapa na ten silnik co mam w tym golfie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 13:01 przez Krokulec, łącznie zmieniany 1 raz.


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 14, 2008 12:53

http://vwgolf.pl/silniki_VW.html
Tu masz wszystko opisane :bigok:



Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » czw lut 14, 2008 13:02

Bardziej mi chodziło o wypowiedź ludzi któży robili jakieś swapy na te dwa motory, jak to się przekłada w rzeczywistości do osiągów, czy te motory łatwo sie w dwójkach swapuje i jaką moc można osiągnąć po modach typu kolektor plus wydech , porting głowicy

pozdrawiam


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Slavwek.ie
Forum Master
Forum Master
Posty: 1280
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:21
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Slavwek.ie » czw lut 14, 2008 15:33

Krokulec pisze:czy wystepował w MKII motor 2.0 16V
występował w MkII GTI wersji USA (czyli wszystko w milach, galonach Farenheitach itd) moc 136km
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 15:34 przez Slavwek.ie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw lut 14, 2008 20:17

KR : moc 102 KW (czyli 139 koni)
9A : moc 100KW (czyli 136 koni)

Moc praktycznie taka sama.

9A ma trochę wyższy moment (nie pamiętam dokładnie ale coś pod 20 Nm więcej).

KR- szybciej się wkręca na obroty, ma ostrzejszy wałek ssący, zasadniczo nie posiada katalizatora (choć później był już "dokładany"), całkowicie mechaniczny wtrysk (9A ma sterownik sterujący składem mieszanki), bywały egzemplarze silnika (ja taki miałem) z 50mm przekrojem kolektora ssącego (9A fabrycznie miał jedynie cienki kolektor).

Ogólnie KR to bardzo fajny silniczek.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » czw lut 14, 2008 20:36

i nie tylko to co napisaliscie, roznica jest w wykorbieniach na wale i korbach, inny kat natarcia korby na wal. Jako silnik pod n/a lepszy niz ABF, jako doladowany to KR/PL/ABF bedzie lepszy.



Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » pt lut 15, 2008 00:10

Panowie a jak sprawdzić jaki mam motor KR czy 9A, w papierach mam pojemność 2.0 i numer silnika ( <-R042001 ) a auto jest z 1987 roku , po vinie wynika że jest to wersja niemiecka, da się to jakoś sprawdzic na oko, wiem tylko że katalizatora nie posiada, moze jest jakiś numer wybity na bloku.

Pozdrawiam


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 331 gości