Poziom płynu hamulcowego powyzej max

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Poziom płynu hamulcowego powyzej max

Post autor: guti » śr lut 13, 2008 15:59

Czy to cos szkodzi na układ ? jakie moga byc objawy nadmiaru płynu ? Wymienialem tarcze na wentyle, klocki do tego , tłoczki sie schowały wiec pozim płynu sie podniósł do tego stopnia ze jak zakołysze autem to nie widac zeby sie przelewał w zbiorniczku, jest nalane do pełna.
Mam szykowac strzykawe i wyciagac ? czy zostawic tak i nic sie nie stanie ?
Takie pytanie z ciekawosci zwykłej , co sie bedzie dzialo gdy np w zbiorniczku wyrownawczym , zbiorniczku od wspomagania tez bedzie powyzej maxa, albo oleju jak bedzie powyzej stanu w silniku ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Re: Poziom płynu hamulcowego powyzej max

Post autor: pszczyna » śr lut 13, 2008 16:06

Szczykawka do reki i odessać

guti pisze:Takie pytanie z ciekawosci zwykłej , co sie bedzie dzialo gdy np w zbiorniczku wyrownawczym , zbiorniczku od wspomagania tez bedzie powyzej maxa, albo oleju jak bedzie powyzej stanu w silniku ?
Płyny się razszezają pod wpływem temperatury i musza mieć gdzie się zmiaścić , a zbiorniczek może pęknąć lub uszkodzić gwint z nakrętką



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lut 13, 2008 16:54

a czy oprocz uszkodzenia zbiorniczka to cos jeszcze? powiedzmy dzialanie hamulcow?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr lut 13, 2008 17:25

pszczyna pisze:Płyny się razszezają pod wpływem temperatury i musza mieć gdzie się zmiaścić , a zbiorniczek może pęknąć lub uszkodzić gwint z nakrętk
Raz mi się tylko zagżały jak miałem 5 osób i było 30 C i straszny skwar i wtedy , ale nie w takie temperatury , chyba otwory w felgach do czegoś służą .
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 17:26 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Pasik
Grupa Dolny Śląsk!!
Grupa Dolny Śląsk!!
Posty: 447
Rejestracja: wt paź 30, 2007 16:23
Lokalizacja: Żerniki Małe/Kobierzyce/Wrocław
Kontakt:

Re: Poziom płynu hamulcowego powyzej max

Post autor: Pasik » śr lut 13, 2008 17:30

pszczyna pisze:Szczykawka do reki i odessać

guti pisze:Takie pytanie z ciekawosci zwykłej , co sie bedzie dzialo gdy np w zbiorniczku wyrownawczym , zbiorniczku od wspomagania tez bedzie powyzej maxa, albo oleju jak bedzie powyzej stanu w silniku ?
Płyny się razszezają pod wpływem temperatury i musza mieć gdzie się zmiaścić , a zbiorniczek może pęknąć lub uszkodzić gwint z nakrętką
Swięte słowa :)

Strzykawka i wyciagac:) bo nakretka wystrzeli jak sie płyn nagrzeje i rozszerzy, a wtedy po hamulcach


http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81114Passat! :)
Wołga na FB - lajkować!!!
Golf mk3GT na części!PW!
Gas Grass or Ass - Nobody Rides for Free
Kom:604-341-885[/b]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 13, 2008 17:30

Skoro producent zaznacza maksymalny poziom płynu w zbiorniczku to chyba nie dla jaj?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 13, 2008 17:39

a tak praktycznie - zmiana klocków to okazja żeby odpowietrzyć hamulce spuszczając chociaż trochę płynu odpowietrznikami, i problem z głowy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lut 13, 2008 18:47

bongo pisze:Skoro producent zaznacza maksymalny poziom płynu w zbiorniczku to chyba nie dla jaj?
dla jaj to kura z kogutem chodzi :P
Wiele jest rzeczy które widocznie proucent zalozyl dla jaj, Golf 1,8 90 KM , ciezkawe auto i w serii nie bylo wentyli , juz nie mowie o tarczach z tyłu , moze byc wentyl z przodu i beben z tyłu.
Paweł Marek pisze:a tak praktycznie - zmiana klocków to okazja żeby odpowietrzyć hamulce spuszczając chociaż trochę płynu odpowietrznikami, i problem z głowy.
plyn wymienialem miesiac temu , a teraz klocki i tarcze, wiem ze po bozemu ,ale tak sie zlozylo.
Czyli nadmiar czegokolwiek w zbiorniczkach powoduje rozszczelnienie zbiorniczka? Zadnego wpływy na uklad chlodzenia, hamulcowy , wspomagania nie ma wpływu w kwestii dzialania?

[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 5:54 pm ]
guti pisze:Strzykawka i wyciagac:) bo nakretka wystrzeli jak sie płyn nagrzeje i rozszerzy, a wtedy po hamulcach
czyli na odkreconej zakretce nie ma hamulców?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 13, 2008 19:04

co do zbiorniczka od chłodzenia - nic się nie stanie, korek ma zaworek upustowy, korek od hamulcowego jest szczelny, musi być coby wilgoci nie naszło do płynu, natomiast to plastyk, elastyczny troche i nie słyszałem żeby pękł, to samo od wspomy. Hamulce oczywiście będą działać bez korka, póki nie naciągnie wody do płynu i nie zagotuje się po ostrym hamowaniu na upale.
guti, ja rozumiem człowiek jest ciekawski. Zrób testy i napisz co wyszło :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lut 13, 2008 19:39

Paweł Marek, mowisz ze korek jest szczelny ? kurde a mnie wywalilo płyn gora jak wciskalem tłoczek) wstyd sie przyznac ale z tym dalem ciała:) moglem odkrecic korek i wolniej wciskal tloczek, a teraz mam plame pod maska bo mi zezarło lakier :( no człowiek sie uczy na błedach.

Z płynem chłodzenia jezdzilem z ponad maxem spory czas ,nic nie zauwazylem zeby cos zle dzialało:) zarowno w lato ostro i zime.

z tym zbiorniczkiem chodziło o to czy cos z hamulcami moze sie dzieje jak mam powyzej stanu:) co do płyny do wspomaganai mam centymetr ponad max, jezdze tak druga zime , jak poprzednio urwalem kolanko przy pompie i musialem dolac, no i przesadzilem , lecz nie zauwazylem zadnych zmian w działaniu.

a wracajac do korka zbiorniczka , to on chyba mial taki gumowy koreczek na gorze, w celu sprawdzenia czujnika chyba czy dziala, teraz go nie ma , podejrzewam ze wyfrunał podczas wylewu płynu.
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 19:40 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » czw lut 14, 2008 00:21

Witam. Niewydaje mi sie aby korek od płynu hamulcowego nie miał odpowietrzenia inaczej podczas złużywania sie klocków a co za tym idzie obniżania się poziomu powstawało by podciśnienie co raczej nie jest najlepsze, za wysoki poziom oleju jak najbardziej nie jest zdrowy, a poziom płynu w chłodnicy jak bedzie za wysoki i ciśnienie zbyt wzrośnie to najwyżej zostanie upuszczony przez zwór w korku, ale najlepiej jak by nie był za wysoki bo zaworek może być niesprawny i wtedy mogą być kłopoty.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw lut 14, 2008 00:30

maniek128 pisze:Witam. Niewydaje mi sie aby korek od płynu hamulcowego nie miał odpowietrzenia inaczej podczas złużywania sie klocków a co za tym idzie obniżania się poziomu powstawało by podciśnienie co raczej nie jest najlepsze, za wysoki poziom oleju jak najbardziej nie jest zdrowy, a poziom płynu w chłodnicy jak bedzie za wysoki i ciśnienie zbyt wzrośnie to najwyżej zostanie upuszczony przez zwór w korku, ale najlepiej jak by nie był za wysoki bo zaworek może być niesprawny i wtedy mogą być kłopoty.
Pozdrawiam
Krótko mówiąc nie odkręcił byś korka
Ostatnio zmieniony czw lut 14, 2008 09:56 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 14, 2008 06:42

guti pisze:Takie pytanie z ciekawosci zwykłej , co sie bedzie dzialo gdy np w zbiorniczku wyrownawczym , zbiorniczku od wspomagania tez bedzie powyzej maxa, albo oleju jak bedzie powyzej stanu w silniku ?
1. Wyższy poziom płynu ham. nie ma wpływu na hamowanie. Nie powinno też wywalić płynu jak nagrzejesz hamulce - płyn nagrzeje się w zacisku a nie ma go aż tak dużo aby wywaliło.
Nie wiem jaką rozszerzalność cieplną ma płyn hamulcowy, ale sadzę, że niewielką
2. Płyn chłodzenia ma natomiast stosunkowo dużą, i nie powinno go być bardzo ponad stan, może wywalić. Jednak troszkę więcej pewnie nie zaszkodzi.
3. Olej w silniku - dużo za wysoki poziom jest szkodliwy. Może wytworzyć się ciśnienie w skrzyni korbowej i wywalić jakiś uszczelniacz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lut 14, 2008 11:44

bodzio_j pisze:1. Wyższy poziom płynu ham. nie ma wpływu na hamowanie. Nie powinno też wywalić płynu jak nagrzejesz hamulce - płyn nagrzeje się w zacisku a nie ma go aż tak dużo aby wywaliło.
Nie wiem jaką rozszerzalność cieplną ma płyn hamulcowy, ale sadzę, że niewielką
2. Płyn chłodzenia ma natomiast stosunkowo dużą, i nie powinno go być bardzo ponad stan, może wywalić. Jednak troszkę więcej pewnie nie zaszkodzi.
3. Olej w silniku - dużo za wysoki poziom jest szkodliwy. Może wytworzyć się ciśnienie w skrzyni korbowej i wywalić jakiś uszczelniacz.
No i to mi sie podoba,prosto szybko i na temat.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości