Strona 1 z 1

Odcina przy 4tys obr/min

: śr lut 13, 2008 14:50
autor: haps
Witam, wiem ze to nie to forum, bo sprawa tyczy sie opla vectry, ale ze tu szybko i sprawnie mozna sie dowiedziec tego co czlowieka interesuje to pisze :bajer:
otoz, znajomy kupil vectre B z gazem, na pb odcina przy 4tys obr/min, a na gazie kreci sie do konca, gaz jest 2giej generacji...silnik 1.8 16v ecotec...zwykla 16stka jednym slowem..na wielopunkcie..co waszym zdaniem moze byc nie tak? mozliwe ze wtryskiwacze sie zapiekly i nie wyrabiaja z podawaniem paliwa przy takiej predkosci obrotowej?

licze na wasza pomoc :bigok:

: śr lut 13, 2008 15:37
autor: eidos
Raczej cos w ECU będzie zmienione, to ze na LPG nie odcina to jest raczej normalne bo nie kazda instala IIgen ma opcje odcinania zaplonu powyzej okreslonych obrotow silnika

: śr lut 13, 2008 19:01
autor: haps
eidos, czyli obstawiasz ze cos z ecu jest nie tak? najlatwiej to pewnie bedzie sprawdzic jakims oplowskim vagiem?

: śr lut 13, 2008 22:58
autor: eidos
dokładnie

: śr lut 13, 2008 23:27
autor: Tomek_GTI
eidos pisze:Raczej cos w ECU będzie zmienione, to ze na LPG nie odcina to jest raczej normalne bo nie kazda instala IIgen ma opcje odcinania zaplonu powyzej okreslonych obrotow silnika

Kolego. Tu nie jest odcinany zapłon tylko paliwo. Nie odcina się zapłonu bo wtedy niespalone paliwo szło by do układu wydechowego i katalizatora i tam by następował zapłon. Jak go kręcisz na Pb to przy pewnych obrotach odcina Ci wtryski. Na Gazie paliwo podaje parownik więc będzie się kręcił ile wlezie bo dawki gazu nic Ci nie odcina. Jedynie w przypadku sekwencyjnych wtrysków gazu odcięcie działa też na LPG


A i jeszcze jedno. Kolega haps pisze tu o 4 tys obr. Ale to było sprawdzane na postoju czy w czasie jazdy? Bo niektóre auta mają na postoju niżej odcięcie np przy 3 lub 4 tys a w czasie jazdy normalnie 6 - 7 tys(np Touareg 3.2 V6, sprinter 314) .

: śr lut 13, 2008 23:31
autor: Paweł Marek
najpewniej ECU chodzi w trybie awaryjnym, jak piszesz - trzeba podłączyć pod kompa

: śr lut 13, 2008 23:36
autor: eidos
tak, wyraziłem sie może mało precyzyjnie bo przez odcięcie zapłonu trzeba rozumieć odcięcie dopływu paliwa czy gazu do silnika, ale tu chodzi o zbyt wczesne wył. przekaźnikiem pompy paliwowej przez ECU