Strona 1 z 1

krótkie zapytanie o silnik 1.6

: śr lut 13, 2008 14:19
autor: kamil92
Witam, chciałem zapytać które silniki 1.6 w golfie IV są 16 zaworowe? I jak one się sprawują bo planuje zakup IV i chcę nie duzą pojemność, coś od 1.4 do 1.6.

Pozdrawiam

: śr lut 13, 2008 14:29
autor: 2RaZ
Typ silnika AKL lub AEH
1.6 16V mają 105KM i 148 Nm momentu przy 4500 obrotach
Niektóre wersje mają nieco słabsze jednostki:
Moc maksymalna 74 kW (101 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min
Moment maksymalny 145 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3800 obr/min

Moc silnika: 77 kW / 105 koni przy 5700 obrotach

Prędkość maksymalna: 192 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 11.8 s

Golf 1.4 16v
Silnik AHW lub AKQ
Moc 55 kW (75 KM) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 3300 obr/min
Dopuszczalna prędkość obrotowa 6000 obr/min
Do tego jeszcze:
Układ zasilania wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Magneti Marelli 4 AV, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, z recyrkulacją spalin

POzdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

[ Dodano: Sro Lut 13, 2008 13:39 ]
Osobiśie wolałbym 1.6 niż 1.4 ale to oczywiście twoja decyzja...
Pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: śr lut 13, 2008 14:54
autor: kamil92
a jeszcze o oznaczeniach, rozumiem że im dalsza litera alfabetu w oznaczeniach tym nowsza konstrukcja silnika? Np AKL nowszy od AEH, AKQ nowszy od AHW. Też tak myślę o 1.6 żeby wybrać najnowocześniejszy z tych jednostek tym bardziej że wyczytałem gdzieś, że jakieś serie 1.4 miały wadę konstrukcyjną w układzie smarowania.

: śr lut 13, 2008 15:56
autor: 2RaZ
Akurat co do oznaczeń to nie wiem czy w ten sposób są stosowane oznaczenia np:

AAA 01.92-12.97 6/12 2.792 128/174 5800 240/4200 81 90,3 10 motronic 95 1-5-3-6-2-4 x/x golf/passat

AAM 08.91-10.00 4/8 1.781 55/75 5000 140/2500 81 86,4 9,5 Mono-motronic 91
Poprostu szukałbym najmłodszzego auta w Twoim przedziale cenowym :bigok:

A co do wad w 1.4 to niestety nie wiem nic na ten temat więc musisz się dowiedzieć od użytkowników najlepiej...
Pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: śr lut 13, 2008 16:26
autor: pszczyna
2RaZ pisze:Typ silnika AKL lub AEH

Jak susz to AUS/ ATN/ AZD/ i BCB i mają dwie sądy lambda

A AKL i AEH są ośmio zaworowymi

: śr lut 13, 2008 23:20
autor: kamil92
No to dzięki koledzy za rozjaśnienie tematu :pub:

Pozdrawiam

...

: czw lut 14, 2008 13:06
autor: 2RaZ
Nie ma problemu, jak cos towal smialo, postaram się pomóc!!!
Pozdrawiam!!!
:smoke: :smoke: :smoke:

: śr maja 20, 2009 02:22
autor: kamil187
CO DO 1.4 16V TO NIBY COS BYŁO Z TYM SMAROWANIEM I BRANIEM OLEJU JA MIAŁEM I BYŁO WSZYSTKO OK WIEC ZALEZY JAK KTO DBA I JAK SIE JEZDZI OGOLNIE POLECAM POZDRO DLA WSZYSTKICH POSIADACZY VW:)