przednie zawieszenie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
przednie zawieszenie
zmieniłem kolumny mcpherson całe i mam takie pytanie kupiłem cały mc pherson z poduszką co się zakłada od dołu tam jest jakies łozysko i co jeszcze potrzebuję od góry pod maską żeby to skręcić bo mam tylko takie metalowe talerzyki i nakrętke bo wczesniej tak było ale cos mi nie pasuje bo nie dawno kupiłem tego golfa można prosic o jakąś fotke tego od góry
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 171
- Rejestracja: pn lis 12, 2007 18:01
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
mam podobny problem, co Kamil12345678 - też mam luz (ok. 1,5 cm) pomiędzy talerzykiem a górą obudowy łożyska MC Phersona.
Zauważyłem kiedyś, że jak podnoszę samochód do góry, to całe koło ma luz w płaszczyźnie góra - dół. Luz jest właśnie na MC Phersonie, gdyby nie talerzyk, to cały by spadł. Wczoraj próbowałem zlikwidować ten luz ale się nie udało
Śruby nr 35 nie dało się bardziej dokręcić, ale dało się ją wykręcić to wykręciłem, ściągnąłem talerzyk i spróbowałem dokręcić śrubę nr 33 ale też się nie dało. Poskręcałem więc wszystko i zostawiłem jak było - chyba jest do bani, czegoś takiego nie powinno być, talerzyk ma chyba leżeć na obudowie łożyska żeby nie pozwolić na luz o którym wcześniej pisałem - mam rację??
Może ktoś poradzi co tu zrobić??
A i zauważyłem że nie mam obijaka (nr 28) i osłony (27) (chyba że osłona 27 jest połączona z osłoną 39 - zawalone było błotem i nie przyuważyłem, a opis zobaczyłem dzisiaj). Samochód do mkIII z 97 (kombi, AAZ)
PS
Mam też mkII i tam jest to trochę inaczej zrobione, od góry przychodzi kawał gumy, podkładka, nakrętka i po skręceniu trzyma się jak ta lala, talerzyk to tylko zabezpieczenie w razie w.
Zauważyłem kiedyś, że jak podnoszę samochód do góry, to całe koło ma luz w płaszczyźnie góra - dół. Luz jest właśnie na MC Phersonie, gdyby nie talerzyk, to cały by spadł. Wczoraj próbowałem zlikwidować ten luz ale się nie udało
Śruby nr 35 nie dało się bardziej dokręcić, ale dało się ją wykręcić to wykręciłem, ściągnąłem talerzyk i spróbowałem dokręcić śrubę nr 33 ale też się nie dało. Poskręcałem więc wszystko i zostawiłem jak było - chyba jest do bani, czegoś takiego nie powinno być, talerzyk ma chyba leżeć na obudowie łożyska żeby nie pozwolić na luz o którym wcześniej pisałem - mam rację??
Może ktoś poradzi co tu zrobić??
A i zauważyłem że nie mam obijaka (nr 28) i osłony (27) (chyba że osłona 27 jest połączona z osłoną 39 - zawalone było błotem i nie przyuważyłem, a opis zobaczyłem dzisiaj). Samochód do mkIII z 97 (kombi, AAZ)
PS
Mam też mkII i tam jest to trochę inaczej zrobione, od góry przychodzi kawał gumy, podkładka, nakrętka i po skręceniu trzyma się jak ta lala, talerzyk to tylko zabezpieczenie w razie w.
******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
MK2 i MK3 do 08.94
sprezyna ma duzy ostatni zwoj na to idzie talerzyk przypasowany do niej , nastepnie nakretka ta z wcieciem (do niej jest specjalny klucz) potem nakladamu poduszke (ta z wkomponowanym lozyskiem)
MK3 po 08.94
sprezyna ma maly ostatni zwoj na to idzie talerzyk przypasowany do niej, nastepnie nakladamy male łożysko odseparowane nakrecamu nakretke (klucz 21) , nakładamy małą poduszke
To ze pod maską wystaja talerzyki nad kielichami to normalne , bo poduszki juz sie spłaszczyły. Wystarczy wsadzić je nowe.
sprezyna ma duzy ostatni zwoj na to idzie talerzyk przypasowany do niej , nastepnie nakretka ta z wcieciem (do niej jest specjalny klucz) potem nakladamu poduszke (ta z wkomponowanym lozyskiem)
MK3 po 08.94
sprezyna ma maly ostatni zwoj na to idzie talerzyk przypasowany do niej, nastepnie nakladamy male łożysko odseparowane nakrecamu nakretke (klucz 21) , nakładamy małą poduszke
To ze pod maską wystaja talerzyki nad kielichami to normalne , bo poduszki juz sie spłaszczyły. Wystarczy wsadzić je nowe.
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 13:37 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak więc z tego co piszesz Marco VW, wynika że normalne jest to, że koło z amorem "lata" góra, dół jak się poduzka wyrobi?? Trzeba coś z tym robić, czy śmiało można jeszcze troche się bujać??MarcoVW pisze:MK2 i MK3 do 08.94
sprezyna ma duzy ostatni zwoj na to idzie talerzyk przypasowany do niej , nastepnie nakretka ta z wcieciem (do niej jest specjalny klucz) potem nakladamu poduszke (ta z wkomponowanym lozyskiem)
MK3 po 08.94
sprezyna ma maly ostatni zwoj na to idzie talerzyk przypasowany do niej, nastepnie nakladamy male łożysko odseparowane nakrecamu nakretke (klucz 21) , nakładamy małą poduszke
To ze pod maską wystaja talerzyki nad kielichami to normalne , bo poduszki juz sie spłaszczyły. Wystarczy wsadzić je nowe.
******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
stary123 ja troche nie rozumiem twego problemu.
To ze jak jest auto podniesione i lata góra dół to zalezy tez jak na dole wachacz trzyma calosc , niekidy wachacz idzie twardo w dól jest tez stabilizator a niekiedy w innych mk3 nie ma stabilizatora.
Ale wracajac do tego "latania" , jak podnieszesz auto to poduszka z dolu dotycha kielicha od wewnatrz (nadkole) no i góry juz pod maska reszta tloka na gwincie jest sciagnieta tym talerzykiem. I nic nie lata.
Moze ty masz mniej gwintu na tloku ze nie mozesz do konca dokrecic.
To ze jak jest auto podniesione i lata góra dół to zalezy tez jak na dole wachacz trzyma calosc , niekidy wachacz idzie twardo w dól jest tez stabilizator a niekiedy w innych mk3 nie ma stabilizatora.
Ale wracajac do tego "latania" , jak podnieszesz auto to poduszka z dolu dotycha kielicha od wewnatrz (nadkole) no i góry juz pod maska reszta tloka na gwincie jest sciagnieta tym talerzykiem. I nic nie lata.
Moze ty masz mniej gwintu na tloku ze nie mozesz do konca dokrecic.
Marco VW, z wahaczem wszystko jest OK - problem mam taki, że jak podniosę samochód, to cały amor opada w dół (łożysko wylatuje z kielicha) i od góry jedynie talerzyk uniemożliwia całkowite opadnięcie amora. Być może czegoś mi brak na MC pheresonie?? Od góry mam tylko śrubę (klucz 21), talerzyk, druga śrub (też klucz 21). reszta już jest dostępna od dołu - z tego co widziałem to jest tam tylko talerzyk w którym siedzi sprężyna + łożysko gumowe (nie ma żadnego odbojnika itp). Nie wiem czy, wsz
******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD
witam,
podepne sie pod temat, bo nie chce zakladac nowego. musze wymienić przednie zawieszenie. i teraz mam pytanie co do kolumn mc-phersona, bo chciałem obliczyć koszty. znalazłem taką, pasującą do mojego modelu [mk3 kombi (1H5?), 95r, 1.9 TDi 90km]:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/12172/ ... mcphersona
kilka pytan, bo jestem zielony:
1. czy to cena za komplet czy sztuke? znalazlem gdzies indziej, to mieli po 167/szt.
2. co do tego jeszcze trzeba [poduszki, łożysko i?]
z góry dziękuję za odpowiedź.
podepne sie pod temat, bo nie chce zakladac nowego. musze wymienić przednie zawieszenie. i teraz mam pytanie co do kolumn mc-phersona, bo chciałem obliczyć koszty. znalazłem taką, pasującą do mojego modelu [mk3 kombi (1H5?), 95r, 1.9 TDi 90km]:
http://www.czesci24.pl/szczegoly/12172/ ... mcphersona
kilka pytan, bo jestem zielony:
1. czy to cena za komplet czy sztuke? znalazlem gdzies indziej, to mieli po 167/szt.
2. co do tego jeszcze trzeba [poduszki, łożysko i?]
z góry dziękuję za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 22:06 przez asedas, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości