GAZ. Sekwencyjny vs II Generacji.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

GAZ. Sekwencyjny vs II Generacji.

Post autor: pkirylcz » pn maja 23, 2005 19:20

Podliczylem koszty instalacji gazu sekwencyjnego a zwyklego II Generacji.
Mam nadzieje ze moje dane beda sie przynajmniej orientacyjnie pokrywaly z waszymi. Jesli ktos ma wtrysk wielopunktowy, to zapraszam goraco do dyskusji.

Taka uwaga, spalanie przyjete zostalo specjalnie na poziomie 7,5 l/100km.
Mam silniczek 1.6 AEE, a jest to srednia wartosc spalania jaka jest podana w ksiazce serwisowej i w ksiazce pojazdu.

********
Taka mala uwaga. W obliczeniu benzyny nie bralem pod uwage wymiany kabli ani swiec. Troche to nie bedzie odzwierciedlalo rzeczywistosci, ale i tak koszta jak widzimy sa znaczne.

Prosilbym o opinie, co pominalem. Zamieszcze zmianki w arkuszu i po jakims czasie zamieszcze dopracowany, gotowy arkusz, tak zeby kazdy mogl sobie na bierzaco zmieniac ceny paliw, czy tez przeglady. Wszystko dynamicznie jest robione.
*****

Zalozenia:
Sekwencyjny spala 5%wiecej a zwykly 20%wiecej gazu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Pozdrawiam,
Piotrek

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » pn maja 23, 2005 20:12

Pytanie podstawowe ile bedziesz jeszcze jezdzil tym autem??? Czy oplaca sie inwestowac we wtrysk sekwencyjny-jesli np.roznica jest spora miedzy instalacja II generacji??? Podane przez Ciebie dane dot.spalanai sa czysto teoretyczne, nie powinienes sie tym kierowac np.moj spala 10L gazuniwazne czy zima czy lato czasem 0.5 wiecej ale jest to male wachanie.Niektorym zforum pali nawet 2L mniej natomiast u kolegi w vento 2.0 pali 11L gazu wic nie ma reguly.Uwazam ze Twoj silnik nie jest an tyle wymagajaca konstrukcja aby montowac sekewncje.rzeczywiscie bedzie mniejsza strata mocy ale czy jest sens dokaldac spora roznice miedzy tymi dwiema instalacjami.Odpowiedz sobie sam.Pozdrawiam.

ps.sorry za bledy ale jestem po 24 godz w pracy :grrr:


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pn maja 23, 2005 20:28

Jesli chodzi o moj silnik to mam wielopunktowy wtrysk gazu a nie jak wiekszosc jednopunkt. Zasadniczo nie ma mozliwosci instalacji II generacji. Do tego silnika jest przeznaczona III generacja czyli gaz sekwencyjny.
Rozumiem i spodziewam sie odpowiedzi, ze da sie zamontowac, ale to calosci trzeba doliczyc 500 zl za kolektor metalowy.
Czyli place za gaz 2,5tys a dostaje cos za 2tys.
W sekw. place 3,5 i za tyle tez dostaje.


Pozdrawiam,
Piotrek

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » pn maja 23, 2005 22:02

Wiec masz odpowiedz :bigok:


Wielki projekt....rozpocznie sie latem !

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » wt maja 24, 2005 00:03

Liczylem na riposte od uzytkownikow. Wydaje mi sie wiec w takim wypadku, ze wszystko jest dobrze podliczone.


Pozdrawiam,
Piotrek

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 24, 2005 07:07

nawet jakby więcej palił niż policzyłeś sekwencja sie odrobi po jakichś 30k km, pytanie ile jeździsz rocznie bo jak 6-8 tysięcy to szkoda w gaz inwestować, za 4 latka sprzedasz autko a dopiero będziesz na 0 z gazem

pomijam to, że dzś gaz kosztuje blizej 1.8 a jak pomieszają akcyzę to jeszcze podrożeje.
jak masz plastikowy kolektor to tylko sekwencja, w KRK to koszt rzędu 3500pln.



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » wt maja 24, 2005 10:04

Nie, no troche zaskoczyles mnie z tym przebiegiem. Moja zona jezdzi 2tys miesiecznie. I to przy ograniczaniu sie jeszcze. Szacuje na 20 - 25tys km rocznie.
Jezdzi na benzynce na razie i ja chcialbym zeby tak zostalo. Jak sie tak jezdzi i nie liczy to nie widac tego. Spisalem jej licznik i po miesiacu byla rownie zaskoczona jak ja.
Co do sprzedazy to chce tak ze 2 latka pojezdzic autem.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » wt maja 24, 2005 10:06

Zostanie zwiekszona chyba akcyza na paliwa plynne??


Pozdrawiam,
Piotrek

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » wt maja 24, 2005 14:31

jak jeździcie 25k km rocznie to gaz jest dobrym rozwiązaniem (albo od razu dieselka kupić).
Wiele osób robi małe przebiegi, więc sugestia o 8k km przebiegu nie bierze się znikąd.

Obliczenia w twoim arkuszu są OK, riposty nie będzie, ja też jeżdzę na lpg (przebiegi rzędu 25k km rocznie) i jestem zadowolony, II generacja odrabia się poniżej 20k km.



Awatar użytkownika
shade_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: shade_ » wt maja 24, 2005 15:47

u mnie instalka II gen odrobi sie miedzy 12tkm, a 18tkm, a od lutego zrobilem juz 9tkm ...

Myslalem o IV gen (sekwencja), ale koszta 5tys mnie przerazily :)


[b] - Alarmy i sterowniki do kluczyków scyzoryków - [/b]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » śr maja 25, 2005 07:05

shade_ pisze:u mnie instalka II gen odrobi sie miedzy 12tkm, a 18tkm, a od lutego zrobilem juz 9tkm ...

Myslalem o IV gen (sekwencja), ale koszta 5tys mnie przerazily :)
a gdzie wołają 5000 bo w KRK 3500 ze zbiornikiem w koło



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr maja 25, 2005 09:22

tutaj jest cennik takich juz fajnych instalacji gazowych gdzie auta nawet lepiej smigaja na nich niz na benzynce

http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 20gazowych



Awatar użytkownika
shade_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pt sty 28, 2005 16:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: shade_ » śr maja 25, 2005 11:15

@wojteks
Spoko, moze mowisz do 4cylindrowki, ja mowie do siebie, do VR6 (czyli 6 cylindrow), a u Pana Goduli ceny zaczynaja sie od 7tys :)


[b] - Alarmy i sterowniki do kluczyków scyzoryków - [/b]

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » śr maja 25, 2005 21:08

shade_ pisze:@wojteks
Spoko, moze mowisz do 4cylindrowki, ja mowie do siebie, do VR6 (czyli 6 cylindrow), a u Pana Goduli ceny zaczynaja sie od 7tys :)
no tak, do 4 cylindrów :) ,wątek od początku dotyczy silnika 1.6 więc nie zaskoczyłem że piszesz o VR , zapytam tam gdzie montowałem ile wołają za 6 cylindrów ale dopiero w poniedziałek. Do goduli mam niedaleko (na makuszyńskiego), nawet jakieś ulotki z 10% rabatem na usługę pod drzwi przynieśli ale godziny pracy mają jak dla bezrobotnych (do 16)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 462 gości