Strona 1 z 1

luz na skrzyni ?

: pn lut 11, 2008 17:23
autor: golfrox
witam! mam problem z moją mk1 a dokladniej ze skrzynia.. przy jezdzie po nacisnieciu pedalu gazu i naglym puszczeniu go jest duże 'hop' tak samo jak po tym zaraz sie nacisnie.. po wjechaniu na kanał ruszajac poloskami stwierdzilem duzy luz w skrzyni i tu sie pojawia moje pytanie : NA CZYM ? na pewno nie sa to luzy na przegubach, sprawdzialem
POMOCY

: pn lut 11, 2008 18:31
autor: prezesik25
golfrox pisze:A CZYM ? na pewno nie sa to luzy na przegubach, sprawdzialem
POMOCY
dyferencjał - luz na kołach zębatych

: pn lut 11, 2008 22:54
autor: golfrox
co radzisz z tym zrobic ? opłaca sie dawac do roboty czy lepiej ogladac sie za skrzynia ;> patrzalem na ceny skrzyn i chodza po 300 zł w dobrym stanie

: pn lut 11, 2008 23:32
autor: jhosef
Robić się nie opłaca. Nowe części do dyfra kosztują majątek. Wim coś o tym bo sam mam zajeżdżony dydfer. Za sanełożyska na dyferm możesz dać tyle co za drugą skrzynię. Mi za naprawę zaśpiewali po oryginalnych częściach (czy w ogóle inne są do dyfra?) ok 4 tysiące z wyciąganiem skrzyni. Ok mam automat ale w automacie sprawa jest jeszcze prostsza bo dyfrer ma oddzielny dekiel przez który można go wymontować.

: śr lut 20, 2008 17:05
autor: luxusxx
ja chyba mam to samo,
zauważyłem jeszcze że im wyższy bieg tym większy luz,
na 5 biegu wychodzi jakieś 10-15 cm po obwodzie opony.
Podczas przyśpieszania słychać też szum z okolicy silnika albo skrzyni.

a czy wstawienie samego dyferencjału z jakiejś używanej skrzyni w której padło coś innego nie było by możliwe?

przeczytałem że można wymienić "łożysko elementu różnicowego" może ono jest głównym sprawcą szumu i luzu? Co wy na to?
dodam że biegi wchodzą perfekcyjnie, niechciałbym wymieniać całej skrzyni.

Pozdrowienia

: śr lut 20, 2008 17:14
autor: jhosef
Jest możliwe, ale niekoniecznie opłacalne. Bo wymieniając dyfer trzeba by wymienić łożyska, bo stare pracowały w pewnej pozycji którą spowortem będzie prawie niemożliwe uzyskać. Nie wiem ile kosztują ale za komplet bez problemu moga kosztowac 150 zet albo i więcej. Do tego dolicz koszt skrzyni uszkodzonej, robocizny, uszczelek itp i się okazuje ze masz druga skrzynię bez potrzeby roboty.

: śr lut 20, 2008 17:28
autor: luxusxx
Dzięki za szybką odpowiedź.
A czy jest jakaś szansa że dyferencjał ze skrzyni golfa będzie pasował do skrzyni audi gdzie silnik siedzi wzdłużnie?
Pozdrawiam

: śr lut 20, 2008 17:38
autor: jhosef
luxusxx pisze:A czy jest jakaś szansa że dyferencjał ze skrzyni golfa będzie pasował do skrzyni audi gdzie silnik siedzi wzdłużnie?
Pozdrawiam
Wątpię. Nie mam pod ręką etki wiec nie sprawdze. PojedyNcze czesci mogą pasować jak np satelity ale dyfer nie.