Strona 1 z 1

Problem! Stacyjka i szyba kierowcy!

: pn lut 11, 2008 00:47
autor: Lulek
Witam! Jestem tu nowy, mam nadzieję, że zostanę na dłużej, bo jest tu mnóstwo informacji o Golfach. Jestem młodym kierowcą, ale nie znaczy, że słabym Mam Golfa III 1,9 TDI i mam dwa problemy, z którymi nie wiem jak się uporać. Po pierwsze to i tak nie jestem w stanie zrobić tego na własną rękę, więc prosiłbym też o podanie miejsca, w którym mógłbym dokonać naprawy. Otóż:

1. Stacyjka, wydaje mi się, że to sama wkładka. Miałem włamanie do golfa, wyrwali mi blaszkę od stacyjki i włożyłem ją tak na słowo honoru. Problem w tym, że nie podaje prądu do radia. Jak porusze kluczykiem to czasem zaskoczy, ale przy jakimś szarpnięciu znów się wyłącza. Mam poduszkę powietrzną, jeżeli trzeba zdejmować kierownicę to jest to pewnie spory problem,czy nie?

2. Szyba kierowcy. Coś jest z mechanizmem. Na przytrzymanie guzika sama zjezdza do dołu i powinna też wjeżdżać. Wciskam, wjeżdża i nagle się zatrzymuje i zjeżdża na sam dół. Co to może być?

Pozdrawiam i z góry dziękuje.

[ Dodano: 11 Lut 2008 00:30 ]
Rozumiem, że chętnych do udzielenia pomocy nagle zabrakło ;)

: pn lut 11, 2008 11:31
autor: Nike
Co do punktu pierwszego to nie musisz zdejmowac kierownicy by dostać się do kostek w stacyjce i przewodów, ale będziesz musiał ją zdjąć jak zechcesz wymienić stacyjkę. Myślę iż poprostu jak gmerali przy tej stacyjce to mogli naderwać jakiś kabelek i pewnie to jest przyczyną iż nie zawsze się radio włączy.

Punkt drugi hmmmm? Pierwsze co powinieneś zrobic to zobaczyć czy kabelki od silniczka podnoszenia szyby nigdzie się przypadkiem nie zwieraja niechcący, bo domniemam że szyba zaczyna się opuszczać sama nie zawsze w tym samym miejscu tak? napewno pomoże Ci dobry elektryk chyba że sam po zdjęciu tapicerki z drzwi pobawisz się z tym i sam do tego dojdziesz.

A kolego tak się nie przejmuj tym iż nie dostajesz zbyt szybko odpowiedzi bo albo nikt kto czytał post za bardzo nie wie co napisać albo poprostu nikt kto mógłby coś napisać nie zdążył go jeszcze przeczytać. Cierpliwości i powodzenia.

: pn lut 11, 2008 11:39
autor: Lulek
1. Tak tylko, że zerwali mi tylko tą nakładkę\osłonkę metalową. Raczej nie jest to jakiś kabelek, bo jak ruszam kluczem w stacyjce to chwilami podaje prąd. I wydaje mi się, że stacyjka jest do wymiany, ba raczej na pewno jest, bo po tym jak zerwali tą blaszkę nie mam blokady kierownicy.

2. Z szybą to jest jakieś dziwactwo. W różnych miejscach staje i zjeżdza na dół. Robi taki dziwny dźwięk, w ogóle to starsznie szarpie, jak w ogóle ją otwieram.

: pn lut 11, 2008 11:41
autor: yank
co do drugiego: sprawdź kabelki w drzwiach tzn. w otulinie gumowej miedzy słupkiem a drzwiami ida kable min do szyb, rozkręć rączkę gdzie masz włącznik do szyb i sprawdź jaki kolor jest i po "nitce do kłębka" mozliwe że masz gdzieś uszkodzony i robi zwarcie albo jest problem w przełączniku... pozatym skoro jesteś nowy spróbuj poszukać w szukajce bo na ten temat było sporo.. wpisz fraze jak cie interesuje i wyskoczą strony z poradami... może ich byc sporo ale lektura warta przeczytania... pozdro i nie zniechęcaj sie do forum.... :bajer:

: pn lut 11, 2008 12:16
autor: Lulek
Użyłem opcji szukaj, jednak wszędzie opisany jest problem, że szyba nie chce się w ogóle otworzyć. U mnie nie ma z tym problemu. A i jeszcze jedno, bo będę musiał wymienić stacyjkę. Trudna to robota z poduchą w kierownicy?

: pn lut 11, 2008 17:19
autor: Nike
Lulek pisze: A i jeszcze jedno, bo będę musiał wymienić stacyjkę. Trudna to robota z poduchą w kierownicy?
Osobiście tego nie robiłem ale z obserwacji to chyba nie powinno Ci sprawić wiele problemów. Taśma chyba tylko do odpięcia i kierownica schodzi.
co do stacyjki to w swoim MK III jeszcze tego nie oglądałem, ale z doświadczenia z byłego MK II są takie iż jak zechcesz wymienić tylko wkład stacyjki to będziesz miał zabawę ponieważ trzeba w odpowiednim miejscu nawiercić otwór by wcisnąć blaszkę by wkład wyszedł. Nie pokażę Ci obrazowo bo nie mam modelu ale jak wyjmiesz stacyjkę to jest taki oring plastikowy wokół wkładu i tak w pionie od dolnej części oringu 12mm i od krawędzi stacyjki 10mm na przecięciu linii wiercisz około 2mm otworek i potem wciskasz sprężynkę gwoździkiem a kluczykiem wyciągasz wkład. Troszkę skomplikowane ale mnie się udało. Chyba że w mk III jest inne rozwiązanie. Koszt całej stacyjki jest zatrważający więc wlałem się pobawić w wymianę samego wkładu.

Powodzenia.
Napisz jak do czegoś dojdziesz!!!

: pn lut 11, 2008 18:48
autor: Lulek
Byłem w serwisie. Oczywiście nie naprawie tam tego, a dlaczego: Wycenili mi koszt stacyjki na 350zł + 180 za blokadę + jakaś śmieszna robocizna. Powiedzieli mi, że zapłacę 750zł to wyszedłem. Stacyjkę na szrocie bym najchętniej kupił, tylko problem jest mały. Skoro mam poduszkę, to trzeba jakoś odłączyć, żeby nie wystrzeliła i tego chyba nie zrobią mi byle gdzie. Jeśli się myle, to nakierujcie mnie prosze.

: wt lut 12, 2008 01:18
autor: Nike
To ładnie Cie policzyli. Tego się obawiałem i przyszykowałem na ewentualną pomoc z tą kierownicą.

Do wymiany kierownicy (lub taśmy) potrzebować będziemy:
- klucz imbusowy nr 5
- klucz nr 24
- klucz nr 10
- wkrętak "krzyżowy" (+)
- trochę wolnego czasu :)

ZACZYNAMY :okej:

1. Rozpoczynamy od odłączenia akumulatora - zapobiegnie to przypadkowemu odpaleniu poduszki podczas rozłączania. Zdejmujemy następnie dolną część obudowy kierownicy wykręcając dwa wkręty.
2. Po zdjęciu obudowy po lewej stronie znajdziemy wtyczkę poduszki powietrznej, którą rozłączamy ( napewno poznasz bo będzie tasiemka).
3. Odkręcamy następnie poduszkę powietrzna - dwa wkręty po obu stronach tylnej części kierownicy - klucz imbusowy.
4. Po wykręceniu wkrętów odchylamy poduszkę uzyskując dostęp do wtyczki łączącej ją z taśmą zwijacza i ładnie ją odpinamy.
5. Zaznaczamy następnie ustawienie kierownicy względem osi kolumny kierowniczej.
6. Odkręcamy następnie kierownicę - klucz 24 - śruba mocująca oraz wkrętak - trzy wkręty mocujące pierścień zwijacza. Należy także rozłączyć złączkę przycisków klaksonu.

Uwaga:
Taśma powinna być ustawiona w pozycji środkowej. Warunek ten wynika z jej budowy i jest konieczny do poprawnego funkcjonowania. Taśma to jeden kawałek przewodu zamkniętego w obudowie. Jest tak z powodu zapewnienia pewności połączenia i co za tym idzie zadziałania poduszki powietrznej. Ustawienie zwijacza w pozycji środkowej możemy sprawdzić licząc obroty pomiędzy skrajnymi położeniami pierścienia taśmy - należy to wykonać przed zamontowaniem zwijacza do kierownicy. Złe ustawienie zwijacza może spowodować przerwanie przewodu podczas kręcenia kierownicą, Po prawidłowym ustawieniu zwijacza przykręcamy go do kierownicy i wykonujemy pozostałe czynności w kolejności odwrotnej składając wszystko z powrotem. Nie podłączaj akumulatora przy rozłączonej poduszce to nie będziesz musiał później kasować błędu poduszki.

Dalej też nie będzie lekko bo na drążku jest tuleja którą trzeba ściągnąć by zdjąć stacyjkę ale pewnie sobie poradzisz. W zdjęciu tej tulejki z frezem przyda Ci się napewno jakiś niewielki ściągacz bo naprawdę jest trudno go ściągnąć ze względu na to, iż jest osadzony na stożku.

Miłego dłubania- mam nadzieję iż teraz dasz sobię świetnie radę. :pub:

: wt lut 12, 2008 05:41
autor: bodzio_j
Nike pisze:W zdjęciu tej tulejki z frezem przyda Ci się napewno jakiś niewielki ściągacz bo naprawdę jest trudno go ściągnąć ze względu na to, iż jest osadzony na stożku.
Tutaj może być problem. Kiedyś kilka godz. męczyłem z kumplem temat i nic. 3 ściągacze, cuda różne. Skończyło się na zdjęciu kolumny i wymianę stacyjki od "tyłu" :green_fuck:

: pt lut 15, 2008 15:57
autor: Lulek
No dobra, a coś więcej o szybie kierowcy jesteście w stanie powiedzieć?