Strona 1 z 3

[MK2] 1,8 RP nie chce odpalac

: pn maja 23, 2005 10:34
autor: narki
witam
mam problem z odpalaniem. rano musze go krecic nawet kilka do kilkunastu sekund zeby niesmialo zalapal. musze go tak meczyc na wcisnietym gazie bo bez nie ma szans na zapalenie.
wymienilem niebieski czujnik temperatury.
dodam ze po odpaleniu pracuje bardzo nie rowno, ostro nim rzuca przez jakies 5-10 sekund pozniej jest juz ok rowna praca obroty 900.
czego to moze byc wina?
od czego jest ten czerwony czujnik temp.??
dzieki za info

: pn maja 23, 2005 10:38
autor: mr_simon
Stawiam na przewody i świece, ale najlepiej będzie jakbyś pofatygował się do stacji diagnistycznej aby podłączyli go pod komputer.

: pn maja 23, 2005 10:41
autor: j_jasiu
Ja bym jeszcze dodał kopułkę, palec i cewkę.

: pn maja 23, 2005 10:42
autor: narki
przewody, swiece, kopulka i palec ok
a slyszalem ze RPka nie mozna podlaczyc pod kompa tylko kody blyskowe zostaja.
cos probowalem zczytac ale nie idzie mi z tymi blyskami

: pn maja 23, 2005 11:09
autor: narki
moze mi ktos powiedziec od czego jest czrwony czujnik temp????

: pn maja 23, 2005 11:10
autor: j_jasiu
No to pozostaje cewka

: pn maja 23, 2005 11:23
autor: narki
jakis mechanior powiedzial ze jak cewka bylaby zrabana to wogole bym go nie odpalil.
moze to ktos skomentowac??

: pn maja 23, 2005 11:58
autor: kesier
narki pisze:moze mi ktos powiedziec od czego jest czrwony czujnik temp????
to nie jest czujnik temp. tylko wyłacznik termiczny od podgrzewania wstepnego kolektora ssacego

: pn maja 23, 2005 12:05
autor: narki
dzieki za sprostowanie
ale cz moze miec on wplyw na nakie zachowanie???

: pn maja 23, 2005 14:35
autor: narki
moze sie ktos wypowiedziec czy jesli jest uszkodzona cewka to czy silnik moze wogole rowno pracowac a robic takie chece tylko przy rozruchu??

: pn maja 23, 2005 17:02
autor: narki
a moze ktos wie jak sprawdzic cewke?

: pn maja 23, 2005 17:17
autor: guti
nie wiem jak sprawdzic cewke ale kumple mial to samo, wszystko wymienil i nic , ciezko odpalal i nie mial wolnych obrotow i chodzil jak chcial, po wymianie cewki odpalal jak scigacz, z obrotami sie uspokoilo i wszystko bylo ok, wiec wedlug mnie moze byc cos z cewka, zaznaczam ze kolega mial RP przerobionego na gaznik bo sie nie mogl polapac po przekladce silnika z Audi do Mk1,zreszta typ samochodu tu nie ma nic do rzeczy, silnik ten sam wiec ja stawiam na cewke ,wymieniaj.

: wt maja 24, 2005 10:11
autor: narki
witam
chcialbym ponowic swoje pytanie
jak sprawdzic cewke?
i czy ten czerwony włacznik termiczny moze miec wplyw na takie objawy?
i jak sprawdzic czy nie jest walnięty
dodam ze dzisiaj rano odpalil za pierwszym razem
co moze tak swirowac?

: wt maja 24, 2005 10:35
autor: kesier
narki pisze:witam
chcialbym ponowic swoje pytanie
jak sprawdzic cewke?
i czy ten czerwony włacznik termiczny moze miec wplyw na takie objawy?
i jak sprawdzic czy nie jest walnięty
dodam ze dzisiaj rano odpalil za pierwszym razem
co moze tak swirowac?
jak sprawdzic cewke nie mam pojecia, ale najprosciej bedzie jak wezmiesz od jakiegos kumpla wstawisz do siebie to bedziesz wiedzial czy to ona. to czerwone badziewie nie powinno miec raczej znaczacego wplywu , sprawdz omomierzem a nawet mozna zwykla bateryjka i zarowka, na zimnym silniku poprostu bedzie przewodzil prad a po nagrzaniu silnika wylaczy sie przerywajac obwod, jak termostat w zelazku.