Witam!!! Mam pytanie co sie dzieje gdy w pierdyknie lampa somda czy jakoś tak, i slinik krokowy?
Z mojm mk3 dzieje sie cos dziwnego w czasie jazdy przerywa to już opisywałem wcześniej,zauważyłme ze najcześciej wtedy gdy auto ma jakis opur np. nie równa droga nie wielkie dołki i w tedy tak sie przydusza.podejrzewam ze to pompka wodna nie wyrabia z podawaniem paliwa ale nie wiem czy dobrze myśle. Jak ktoś coś może mi doradzic to bede wdzieczny pozdrawiam
Co się dzieje gdy padnie sonda lambda i silniczek krokowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co się dzieje gdy padnie sonda lambda i silniczek krokowy
Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 14:56 przez Kendzior, łącznie zmieniany 1 raz.
Problem z samochodem
Z Twojej wypowiedzi wnioskuję iż nie masz zbyt wielkiego pojęcia na temat tego co dzieje się pod maskątwojego samochodu. Postaram się Ci przyblizyć działanie wymienionych przez Ciebie elementów.
sonda lambda - odpowiedzialna jest za określenie składu spalin. Na podstawie jej pomiarów
komputer ustala skład mieszanki paliwowo powietrznej.
silnik krokowy - jego głównym parametrem jest ilość cykli jakie wykonuje w jednostce czasu.
jak sama nazwa mówi cykle to praca iglicy d przód i w tył. Odpowiedzialny za
pracę silnika na biegu jałowym.
pompa wodna - tłoczy ciecz chłodzacą w kanałach silnika oraz chłodnicy.
pompa paliwowa - zaopatruje układ zasilania silnika w paliwo płynne.
Z tego co piszesz o tych nierównościach wnioskuję iż zapewne masz poluzowane łącze z sondą lambda , pompą paliwową lub okablowaniem silnika krokowego. Sprawdź podłączenie tych elementów.
sonda lambda - odpowiedzialna jest za określenie składu spalin. Na podstawie jej pomiarów
komputer ustala skład mieszanki paliwowo powietrznej.
silnik krokowy - jego głównym parametrem jest ilość cykli jakie wykonuje w jednostce czasu.
jak sama nazwa mówi cykle to praca iglicy d przód i w tył. Odpowiedzialny za
pracę silnika na biegu jałowym.
pompa wodna - tłoczy ciecz chłodzacą w kanałach silnika oraz chłodnicy.
pompa paliwowa - zaopatruje układ zasilania silnika w paliwo płynne.
Z tego co piszesz o tych nierównościach wnioskuję iż zapewne masz poluzowane łącze z sondą lambda , pompą paliwową lub okablowaniem silnika krokowego. Sprawdź podłączenie tych elementów.
Jacek R.
Ja Cię! Kendzior!
Pomijając bijące w oczy orty to widzę, że musisz sobie przyswoić budowę samochodu i zastosowanie oraz funkcjonowanie znajdujących się w nim podzespołów bo jak rany ....
nie lampa somda tylko sonda lambda a pompa wody wymusza obieg wody a nie paliwa.
Zbyt dużo koledzy mieliby w tym temacie do pisania. Tobie proponuję zacząć od wpisywania w wyszukiwarkę, najlepiej tę na dole strony, interesujących Cię elementów i po zgłębieniu tematów poznasz ich budowę i zasadę działania a wtedy sam lub z pomocą forumowiczów będziesz dochodził do poprawnych lub bliskich im diagnoz.
Pozdrawiam.
Pomijając bijące w oczy orty to widzę, że musisz sobie przyswoić budowę samochodu i zastosowanie oraz funkcjonowanie znajdujących się w nim podzespołów bo jak rany ....
nie lampa somda tylko sonda lambda a pompa wody wymusza obieg wody a nie paliwa.
Zbyt dużo koledzy mieliby w tym temacie do pisania. Tobie proponuję zacząć od wpisywania w wyszukiwarkę, najlepiej tę na dole strony, interesujących Cię elementów i po zgłębieniu tematów poznasz ich budowę i zasadę działania a wtedy sam lub z pomocą forumowiczów będziesz dochodził do poprawnych lub bliskich im diagnoz.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 334 gości