Strona 1 z 2

Benzyna w oleju

: pt lut 08, 2008 13:35
autor: Gośka
Witam serdecznie.Jestem nowym użytkownikiem forum, więc jeszcze nie bardzo wiem w którym dziale mam pisać. Jeśli to nie tu proszę o skierowanie mnie na właściwą stronę. Z góry dziękuję. Jestem posiadaczką (hehe jak to śmiesznie brzmi) Golfa MK3 z 1996 r. z LPG, silnik 1.6 AEE, od jakiegoś czasu zauważyłam,że przybywa mi oleju i nie jest to płyn chłodzący tylko benzyna. Nie znam się za bardzo na tym, ale blondynką też nie jestem. Szukam przyczyny. Byłam już u mechanika, który wymienił świece, przewody itd itp standardowy zestaw plus czujnik temperatury i oczywiście olej, podpieli pod kompa, niestety to nie pomogło. Zaprowadziłam samochód znowu do warsztatu- sprawdzili ciśnienie w cylindrach ( po 14 atmosfer) tym razem padło podejrzenie na sterownik.Spoko mam tylko nadzieje ,że to nie gra w zgaduj zgadula bo ileż można... Tak sobie myślę że może jeszcze coś w wtryskiwaczami nie tak albo jak jest na gazie to może jeżdzę i na gazie i na benzynie jednocześnie (czy to możliwe). Jeśli przyjdzie komuś coś do głowy proszę o radę. Pozdrawiam.

: pt lut 08, 2008 13:42
autor: wolfzan
Gośka, Mam ten sam silnik. Jeżeli chcesz zdiagnozować jakiekolwiek usterki w nim, to najlepiej do jakiegoś porządnego fachowca, bo ci wszyscy pseudo fachowcy biorą kasę i tylko rozkładają ręce, bo to dosyć kłopotliwy silnik w naprawach. Poza tym on raczej nie lubi gazu.

Skontaktuj się z kolegą Jacenty85, on ma sporą wiedzę i doświadczenie z tymi silnikami.

: pt lut 08, 2008 14:16
autor: Gośka
wolfzan, dzięki za radę będę ścigać (internetowo bo auto jeszcze w naprawie) kolegę Jacenty85

: pt lut 08, 2008 14:19
autor: wolfzan
Gośka, Nie ma sprawy. W razie jakichkolwiek problemów pisz śmiało. Jeżeli będę w stanie, to na pewno pomogę. Pozdrawiam.

: sob lut 09, 2008 15:59
autor: Gośka
Wróciłam właśnie od mechanika , oj Panowie mechanicy oby takich było więcej-wymienili mi zastępczo sterownik (mam pojezdzic 200km i do nich wrócic na sprawdzenie czy jest ok ) nawet za zmiane oleju nie musialam płacić za sterownik oczywiscie tez nie bo to testowo, ale pewnie jak do nich wroce to dopiero mi rzuca kombosa kasowego za naprawe :chytry:

: sob lut 09, 2008 17:49
autor: wolfzan
Gośka, Ahhh... Wy kobietki macie dobrze: piękny uśmiech i mechanik od razu wszystko praktycznie gratis robi :chytry:

: sob lut 09, 2008 21:31
autor: Gośka
wolfzan, to nie prawda nie zawsze jest tak łatwo :) a zresztą odwrotnie pewnie tez to działa, dobry bajer nie jest zły ^^
ale co z tego bajeru-to nie ja bajeruje mechaników ale oni bajerują mnie z tą naprawą , zabawa w zgaduj zgadule trwa...nawet nie maja odwagi się przyznać, ze niewiedzą co jest z moim autkiem, fachowcy ehhh. A wogóle jak odbierałam od nich dzisiaj golfa sprawdziłam stan oleju i zobaczylam ze jest za duzo-"odsączyli" (czy oni wogóle ten olej wymieniali???) więc różnie z tym bajerem bywa, na samą mysl o mechanikach (oczywiscie nie wszyscy sa tacy-pozdrawiam szanownych forumowiczów) juz mi cisnienie skacze :)

: sob lut 09, 2008 21:33
autor: wolfzan
Gośka pisze:dobry bajer nie jest zły ^^
:hehe: :hehe: :hehe:

: sob lut 09, 2008 22:11
autor: greg
Gośka, jedno pytanie - duże robisz odcinki? To znaczy czy np ni ejeździsz 2km - gasisz, za jakiś czas znowu 2km itd

: sob lut 09, 2008 22:42
autor: Gośka
greg, teraz w zimę krótkie trasy (i być może to ma z tym zwiazek) kolega Jacenty zaproponował kilka rozwiazań problemu ale oczywiście jak masz inne pomysły to chetnie wysłucham

: sob lut 09, 2008 22:52
autor: greg
ak masz inne pomysły to chetnie wysłucham
załóżmy ze silnik jest sprawny i benzyna nie wydostaje się z wtrysków z powodu awarii
Jeśli ma rację to można to w miarę szybko sprawdzić - sprawdzasz stan oleju - dajmy na to masz max. Jedziesz dłuższą trasę (minimum 100km za jednym razem) - jeśli w oleju jest benzyna to zostanie odparowana - czyli po przejechaniu poziom oleju może być taki jak teraz lub mniejszy - jeśli nie mam racji to poziom będzie wyższy. Jeśli będzie wyższy szukamy usterki - jak będzie niższy - przyczyna jest w jeździe na krótkich odcinkach (spłukiwanie nadmiaru paliwa ze ścianek cylindrów do oleju)

: ndz lut 10, 2008 00:07
autor: mancurek
witam a wzioł ktos pod uwage uszczelke pod głowica jak wiadomo silniczki w tych autach lubią sie przypiec a uszczelka niestety tego nie wytrzymuje:) ( i tak lepiej jak uszczelka nisz głowica jak ma to miejsce w bmw z motorami diesla) :P

: ndz lut 10, 2008 00:12
autor: wolfzan
mancurek, Ja niedawno wymieniałem uszczelkę i polecam oddać auto do dobrego i sprawdzonego mechanika, bo większość głową tylko kręci jak przyjdzie im coś zrobić :grrr:

: ndz lut 10, 2008 00:20
autor: greg
mancurek, a co ma uszczelka pod głowica do przybywajacego poziomu oleju o zapachy benzyny? rozumiem gdyby następowała zmiana zabarwienia oleju na kawę cappucino