Strona 1 z 1

golfik cięzko pali!!!

: wt lut 05, 2008 21:18
autor: seweryn021
Mam problem z odpalaniem mojego Golfika!! Jak zimny muszę lekko dodać gazu potem już chodzi silnik normalnie nie wiem co to jest za przyczyna bylem już u elektryka sprawdzał mi błedy w komputerze ale wszystko jest niby ok!!!! Mam silnik 1.6 1996 r autka nie wiem co jest przyczyną takiego odpalania autka!!!Pomocy

: wt lut 05, 2008 21:30
autor: Paweł Marek
zacznij od pomiarów oporów i zasilania czujnika temperatury (piny 1 i 3), wartości masz w sąsiednim temacie o zapalaniu bez ssania.

golfik cięzko pali!!!

: śr lut 06, 2008 23:30
autor: seweryn021
Tylko , że ja jestem laikiem i nie wiem od czego zacząc!! Może ktoś mi pomoże jak mam się do tego zabrać.

: śr lut 06, 2008 23:37
autor: jaszczur
seweryn021, tak to sprawdza się opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

...

: czw lut 07, 2008 10:21
autor: 2RaZ
mam to samo, ale wydaje mi się, że to jest normalne przy niskich temperaturach, ja przy odpalaniu muskam delikatnie gaz (wiadomo na ssaniu) i jest ok. Jak już rano w ten sposób odpali to póżniej już bez dodawania gazu odpala...to normalne???
Pozdrawiam!
:smoke: :smoke: :smoke:

: czw lut 07, 2008 10:54
autor: wolfzan
seweryn021, Masz silnik 1.6 AEE? Może po prostu przytrzymaj go chwilkę dłużej na rozruszniku i będzie palił bez dodawania gazu. Nie jest to nowe auto przecież. Mojego taty corsa tak zawsze pali: trochę dłużej kręci niż np. ja w golfie, ale zawsze odpala za pierwszym razem.