witam, dziś pojawił się problem w moim golfie przy skręcie w prawo na biegu coś stuka myśle przegub ale dźwięk dochowzi z lewej strony, przy skręcie w lewo też puka z lewej strony tylko o wiele mocniej, przy jeżdzie na wprost cisza, na luzie skręt prawo i lewo też cisza. pytanie :
1. czy mogły pójść 2 przeguby zew. z lewej i prawej strony na raz, a możę któryś wew.
2. czy można kupić przegub wew. i jaka jest cena
3. dlaczego półoś używana jest taka droga ok.350zł
4. a może to wogóle nie przeguby?
czy to na pewno przegub?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czy to na pewno przegub?
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 12:27 przez kwaśny, łącznie zmieniany 1 raz.
Posprawdzaj gumowe osłony na przgubach jezeli któraś z nich jest peknieta masz pewniaka. Ja za przeguby do passata placilem cos kolo 300zl/szt, a polecialy wlasnie przez porozwalane oslony:/
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
jeśli piszesz, że stuka przy skręcaniu to na bank będzie to przegub - odgłos jest charakterystyczny, półoś będzie ok! bo ona daje takie odgłosy jak łożysko koła więc nie ona. Charakterystyczne dla przegubów jest to, że jak stuka przy skręcaniu w prawo to sypie się przegub lewy a jak w lewo to prawy - jest to spowodowane ich większym obciążeniem przypadającym na koło zewnętrzne na łuku skrętu czyli to które ma więcej obrotów do wykonania i działa większa siła odsrodkowa na górną część tego koła i słusznie tutaj podejrzewasz uszkodzenie obydwu przegubów i jest tak jak piszesz, że lewy przegub na razie dostał mniej po dupie i dlatego nie stuka jeszcze tak głośno jak prawy, który już dogorywa. Półośkami i przegubami wewnętrznymi nie zawracaj sobie głowy.
Witam
Ja mam podobny problem opisywany przezemnie i jeszcze nie rozwiązany a dokładniej przy skręcie delikatnym w prawo słysze stuki, chrobotanie - na wprost mniejsze a w lewo jeszcze mniejsze i dzieje sie to najbardziej przy 40km/h potem zanika albo nie słysze. I też myślałem ze to przegub lewy (z tej strony słychać) bo miał luz wzdłużny - wymieniłem i kicha dalej to samo - posprawdzałem juz wszystko ryzykuje wymiane w sobote łożyska w kole i zobacze co będzie pozdr.
Ja mam podobny problem opisywany przezemnie i jeszcze nie rozwiązany a dokładniej przy skręcie delikatnym w prawo słysze stuki, chrobotanie - na wprost mniejsze a w lewo jeszcze mniejsze i dzieje sie to najbardziej przy 40km/h potem zanika albo nie słysze. I też myślałem ze to przegub lewy (z tej strony słychać) bo miał luz wzdłużny - wymieniłem i kicha dalej to samo - posprawdzałem juz wszystko ryzykuje wymiane w sobote łożyska w kole i zobacze co będzie pozdr.
RALFI,
Masz luz na łożysku? jezeli nie to nie wiem po co sobie robisz koszty. Takie chrobotanie moze byc zarowno od skrzyni biegow jak i od przegubu wewnetrzenego, a łożysko jakbys mial rowalone to by caly czas huczało im szybciej jedziesz tym glośniej.
Masz luz na łożysku? jezeli nie to nie wiem po co sobie robisz koszty. Takie chrobotanie moze byc zarowno od skrzyni biegow jak i od przegubu wewnetrzenego, a łożysko jakbys mial rowalone to by caly czas huczało im szybciej jedziesz tym glośniej.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Wydaje mi się że głos pochodzi od koła a w nim nie ma już nic żeby mogło chrobotać - tak mi się wydaje.marcin999 pisze:RALFI,
Masz luz na łożysku? jezeli nie to nie wiem po co sobie robisz koszty. Takie chrobotanie moze byc zarowno od skrzyni biegow jak i od przegubu wewnetrzenego, a łożysko jakbys mial rowalone to by caly czas huczało im szybciej jedziesz tym glośniej.
Skrzynia chodzi pieknie - jednym palcem biegi wkładam - na zgaszonym silniku na luzie jade też słychać.
"marcin999" gdyby głos pochodził ze skrzyni przy zmianie biegów częstotliwość chrobotonia zmieniałaby się?????? ( u mnie sie nie zmienia jadąc 40 km/h 3 biegiem tak samo słysze jak wrzuce 4 bieg) zmienia się częstotliwość tylko w przypadku zwększenia lub zmniejszenia prędkości
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła teraz na myśl i pytanie czy jest w GIV linka prędkościomierza albo obrotomierza przy skrzyni która może hałasować????ale wydaje mi się ze tam jest rozwiązanie elektronicze
Dzięki za sugestie, pozdr
[ Dodano: Pon Lut 11, 2008 08:42 ]
Witam
U mnie temat zamknięty wymieniłem łożysko w kole i
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lut 06, 2008 14:13 przez RALFI, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 112 gości