Strona 1 z 2

RP odpala bez ssania, pomocy

: wt lut 05, 2008 17:00
autor: papaj
witam, tak jakw temacie moj golfik od wczoraj odpala bez ssania, zmierzylem rezystancje na czjniku niebieskim i przy 90 stopniach wykazuje 0,31 kohm, co jeszcze moze byc przyczyna, bo czujnik odpada

: wt lut 05, 2008 17:51
autor: bodzio_j
papaj pisze:moj golfik od wczoraj odpala bez ssania,
Nie bardzo wiem co masz na myśli. Czujnik niebieski to ssanie, zmierz na zimno, jeśli ma ok 3kohm to jest ok. To jest ssanie.

: wt lut 05, 2008 18:23
autor: papaj
Temperatura [*C] ............... Rezystancja [kOhm]

-20 ......... 12-20
-10 ......... 8-11
0 ............ 5-7,5
+20 ......... 2-3
+40 ......... 1-1,5
+60 .......... 0,5-0,7
+80 .......... 0,28-0,38
+100 ........ 0,18-0,22

tak jak mowisz, na zimno ok 3kom, a na cieplo ok 0,3, i umnie jest pomiar ok, ale auto i tak zapala bez ssania, całe drży, dopiero jak temp zaczyna rosnąc to jest ok

[ Dodano: 05 Lut 2008 18:31 ]
a wie ktoś moze gdzie dalej idzie sygnał z nieb czujnika? moze sie gubi gdzies po drodze? nie ma styku? itp?

: wt lut 05, 2008 20:56
autor: bodzio_j
papaj,
To nie musi być ssanie. Spróbuj odpalić auto z wyjętą wtyczką od tego czujnika i zobaczysz jak sie zachowa. Jeśli to faktycznie to, to nie powinno być różnicy.

: wt lut 05, 2008 21:06
autor: papaj
bodzio_j pisze:Jeśli to faktycznie to, to nie powinno być różnicy.
nie za bardzo rozumiem o czym mowisz, jesli odepne ta wtyczke i auto zapali na wolnych obrotach, ok500 bo tak teraz odpala, to znaczy ze czujnik jest ok? czy jak?
w takim razie gdzie szukac przyczyny?

: wt lut 05, 2008 21:11
autor: Paweł Marek
Opory czujnika masz dobre, teraz tylko sprawdź czy na jego wtyczce jest zasilanie po włączeniu zapłonu (5V) i jeśli jest to usterka jest gdzie indziej.

: wt lut 05, 2008 21:20
autor: papaj
Paweł Marek pisze:Opory czujnika masz dobre, teraz tylko sprawdź czy na jego wtyczce jest zasilanie po włączeniu zapłonu (5V) i jeśli jest to usterka jest gdzie indziej.
dzieki jutro sprawdze i od razu napisze jaki pomiar wyszedł

: wt lut 05, 2008 22:12
autor: karol450
Moze krokowy jest na wyczerpaniu juz

: wt lut 05, 2008 22:30
autor: fasd
sprawdź wtyczke od TPS-u moze byc poluzowana albo jak piszą wyżej czujnik temperatury :D moze być niby dobry ale to jest nie duzy koszt ja za nowke dałem koło 10 zł wiec warto wymienic :D

: śr lut 06, 2008 18:23
autor: papaj
o ile dorze wykonałem pomiar, to nie ma napięcia we wtyczce czujnika temperatury

: śr lut 06, 2008 19:12
autor: Paweł Marek
papaj pisze:o ile dorze wykonałem pomiar,
co tam można źle zmierzyć, wtyczka ma 4 piny, ponumerowane, mierzysz między 1 i 3 na włączonym zapłonie. To teraz musisz dojść czy jest przerwa na kablach do sterownika silnika, czyli zdjąć wtyczke od sterownika z podszybia, i zmierzyć omomierzem opór calego kabla jednego i drugiego zailającego pin 1 i 3 czujnika. Jeśli kable dobre, to kolego niestety ale uwalony sterownik. Z tym że to naprawdę rzadkość. Posprawdzaj to po pięć razy żeby mieć pewność.

[ Dodano: Sro Lut 06, 2008 6:16 pm ]
zrób jeszcze teścik i zapalaj na próbę z wyciagniętą wtyczką, napisz co będzie, może wskoczy od razu na obroty a może nic sie nie zmieni.

: śr lut 06, 2008 19:43
autor: papaj
Paweł Marek pisze:wtyczka ma 4 piny
nie wiem jak to jest z tymi pinami, ale do nieb czyjnika przychodzą dwa kable, i pomiar robilem wlasnie na tych kablach

: śr lut 06, 2008 19:47
autor: Paweł Marek
sorki stary, pomyliłem się myśląc o golfie 3, oczywiście 2. Reszta jak wyżej.

: śr lut 06, 2008 19:59
autor: papaj
Paweł Marek pisze:czyli zdjąć wtyczke od sterownika z podszybia, i zmierzyć omomierzem opór calego kabla
a ktore piny by to były w sterowniku głównym? wie ktoś moze? bo dla pewnosci i tam bym zmierzył