Strona 1 z 2

Problem ze skrzynia biegow, zepsuta klamka

: wt lut 05, 2008 15:54
autor: ryba2
Błagam pomóżcie mam problemów wiele ale zacznę od najpoważniejszego (mój golfik jest w automacie silnik mam 1.8 benzyna na wielo punkcie i wielo wtrysku) dziś rano wyruszyłem na miasto swoim golfikiem sporo nim jeździłem i teraz byłem na zakupach zaparkowałem i jak wróciłem i go odpalałem oczywiście na "P" to on mi zaczoł jechać do tyłu tak jak by był na wstecznym czyli na "R" po czym zmieniłem na "2" i zaczłoł jechać do przodu wżuciłem na "P" zagasiłem i zapalam a ten do przodu i już tak zostało i jak wżucałem czy "R" czy "N" czy "P" to on i tak do przodu i wajcha chodzi jakoś dziwnie luźno nie czuć tego oporu tak jak jest normalnie i co dziwne bo on ma zabezpieczenie że zapali tylko na "P" lub "N" a on zapala w każdym położeniu i jest od razu na biegu nie wiem czy to cięgło poszło czy co?? dodam ze wróciłem nim do domu i jest nadal tak samo olej w skrzyni jest bo patrzyłem. Dodam tylko że mam minimum oleju w silniku ale to chyba niema wpływu na to??Napiszcie co to może być i jakie części są potrzebne i ile to może kosztować?? Nadodatek poszła mi klamka od strony kierowcy kluczyk działa ale otwieranie drzwi nie bo się ułamało kawałek blaszki który powodował popychanie języka do otwierania i czy muszę wymienić obie klamki z przodu czy jak?? A i jeszcze jedno robiłem reset kompa w sobotę zdjełem klemę + na 30 minut następnie założyłem odpaliłem poczekałem chwilkę ale wiatrak niezaczoł się kręcić i pojechałem nim czy to ma jakieś znaczenie to czy zacznie działać wiatrak na postoju czy w trakcie jazdy?? HELPP dobija mnie już to wszystko jeszcze jednego nie zrobiłem a kolejne się sypie ;(( :grrr: i sorki że tyle napisałem ale krucej nie potrafię a chciałem wszystko co może być pomocne napisać :/

Re: ratunku!!

: wt lut 05, 2008 16:41
autor: 2RaZ
ryba2 pisze: Dodam tylko że mam minimum oleju w silniku ale to chyba niema wpływu na to??Napiszcie co to może być i jakie części są potrzebne i ile to może kosztować?? Nadodatek poszła mi klamka od strony kierowcy kluczyk działa ale otwieranie drzwi nie bo się ułamało kawałek blaszki który powodował popychanie języka do otwierania i czy muszę wymienić obie klamki z przodu czy jak?? A i jeszcze jedno robiłem reset kompa w sobotę zdjełem klemę + na 30 minut następnie założyłem odpaliłem poczekałem chwilkę ale wiatrak niezaczoł się kręcić i pojechałem nim czy to ma jakieś znaczenie to czy zacznie działać wiatrak na postoju czy w trakcie jazdy?? HELPP dobija mnie już to wszystko jeszcze jednego nie zrobiłem a kolejne się sypie ;(( :grrr: i sorki że tyle napisałem ale krucej nie potrafię a chciałem wszystko co może być pomocne napisać :/
Słuchaj jeżeli chodzi o skrzynię to nie znam sie na automatach, ale jeżeli chodzi o klamki to zamienniki nowe kupisz za 13pln razem z 2 kluczykami, wygodniej będzie Ci przełozyć zamki bo wtedy będziesz potrzebował tylko 1 kluczyka.
Dalej, czy silnik był odpowiednio zagrzany jak sprawdzałeś wiatrak? wiatrak powinien pracować niezależnie od tego czy jedziesz czy stoisz ale powinien się załączyć dopiero wtedy jak za bardzo wzrośnie temperatura...poza tym odłączenie aku nie powinno mieć na to wpływu...nie martw się do MK2 masz części po taniości jedynie ta skrzynia....ale skoro biegi normalnie wchodzą to na bank nic wielkiego, możliwe że elektryka (czujniki w skrzyni) bo tam są 2 czujniki w automatach...nie wiem ale mam nadzieje, że chociaż trochę pomogłem...
Pozdrawiam i powodzenia
:smoke: :smoke: :smoke:

: wt lut 05, 2008 17:09
autor: ryba2
yyyyy klamki obydwie za 13 zł to chyba na szrocie bo jak pytałem bo w tyle z prawej strony mam też niesprawną klamkę bo mi się ułamał język w klamce ten za zewnątrz to za nową klamkę powiedzieli mi 30 zł a tu za obie13 zł :/ a i dobrze wiedzieć że muszę tylko klamki kupić i ze zamki mogę przełożyć :) bo nie wiedziałem właśnie czy da się zamki przełożyć. a co do skrzyni też nie mam pojęcia ale chyba cięgło nie poszło bo bym w ogóle nie ruszył bo by w trakcie jazdy nie przełonczało biegów możliwe że elektryka poszła ja też właśnie nie znam się na automacie w ogóle słabo się jeszcze znam martwi mnie to że nie mogę zmieniać skrzynią biegów czyli włonczyć wstecznego czy luzu tylko że cały czas jest na biegu i że skrzynia luźno chodzi jedynie jak nie wciskam przycisku z boku to blokady działają pomiędzy biegami a może to jakaś linka poszła która jest potpięta pod skrzynie i powoduje przemianę biegów nie wiem pomóżcie błagam!!

: wt lut 05, 2008 17:45
autor: bodzio_j
ryba2, Klamki kupisz za niewielkie pieniądze, popatzr na allegro. W sklepie z zamkiem płaciłem chyba 18zeta.
Co do skrzyni to pewnei nie obejdzie się bez dobrego mechanika. Możesz zdjąć dekiel przy lewarku i popatrzeć. Ale jeśli nie znasz się na mechanice to niewiele zdziałasz. Automat jest dość skomplikowany. Prawdopodobnie coś w skrzyni poszło bo nie zmienia biegów a możesz auto odpalić. Przy lewarku są styki które łączą stacyjkę z rozrusznikiem tylko w dwóch położeniach : P i N.

: wt lut 05, 2008 18:10
autor: jhosef
Na początek jesli chodzi o skrzynię sprawdziłbym cięgno zmiany biegów. Zobacz czy się nie zerwało lub poluzowało. Jeśli chodzi o rozrusznik to nawet przy zerwanym cięgnie nie powninen odpalać na innych pozycjach niż P i N. Styki zabezpieczenia sa przy dźwigni.

Jeśli to nie wina cięgna to skrzynia może być do wymiany. Naprawa nie ma sensu. O czym przekonasz się przy ewentualnej wizycie w serwisie skrzyń. Jak żucą ci cenę powiedzmy 4,5 tys za robotę to się nogi ugną.

...

: wt lut 05, 2008 19:05
autor: 2RaZ
klamki -
Hurtownia części - Fota (Warszawa - Gocław)
komplet (wersja 3 drzwi) - 16pln
ja mam zniżkę na wszystkie części 30% także zapłaciłem mniej niż 12pln z 2 kluczykami
ale NIE ORYGINALNE. Jeżeli chciałbyś na szrocie kupić to mają pewnie oryginalne tak podejrzewam...
Jeżęli się okaże że trzeba wymienić skrzynkę proponowałbym manuala bo automat - fakt wygodny ale więcej pali i gorzej jeżdzi :]
Pozdro!
:smoke: :smoke: :smoke:

: wt lut 05, 2008 19:30
autor: ryba2
aha oki dzięki ale jak by cięgło poszło w skrzyni to chyba nie powinien jechać a przynajmniej nie powinien przeżucać biegów w trakcie jazdy?? chyba ze się mylę jutro będe patrzył telinki ale możliwe ze to linaka bo strasznie luźniutko chodzi skrzynia i tak jak zawsze przeskakiwała ży przesuwaniu dzwigni przy każdym kolejnej pozycji tak teraz dzwignią majdam w jedną i drugą i nic jedynie jak nie wcisne przycisku to działają blokady międzi każdym położeniem a ja mam zapasową skżynie automata tylko niewiem czy ona jest sprawna :/ a czy opłacało by się zmienić z automata na manual jak by się okazało zę skrzynia kaput i ile by to kosztowało ?? dzięki serdeczne za pomoc i chęci :)

: wt lut 05, 2008 19:34
autor: jhosef
ryba2 pisze:aha oki dzięki ale jak by cięgło poszło w skrzyni to chyba nie powinien jechać a przynajmniej nie powinien przeżucać biegów w trakcie jazdy??
Chodzi mi o linkę od dźwigni zmiany biegów do skrzyni.
ryba2 pisze:a czy opłacało by się zmienić z automata na manual jak by się okazało zę skrzynia kaput i ile by to kosztowało ?? dzięki serdeczne za pomoc i chęci
Były tematy opisujące problem swapu automatu na manual.
Koszty:
-Skrzynia i skrzęgło kompletne
-pedały
-linki
-dźwignia zmiany biegów z przyległościami
-linki
-rozrusznik
-łapy silnika
i inne o których akurat nie pamiętam.
Koszt zależy od tego za ile kupisz te części. Wahania mogą być spore.

POorada
http://vw2.info/vwforum/automat.html

: wt lut 05, 2008 19:36
autor: ryba2
A jeszcze jedno a jeśli to te styki czy to może mieć wpływ na zmianę położenia dźwignią?? a jeśli cięgło to też zostało na biegu i zapala czyli tak jak by czujnik nie działał czy moze poszło jedno i drugie czyli linka od cięgła i czujnik??

: wt lut 05, 2008 19:39
autor: kwadrat
ryba2, nie panikuj bo jak zobaczyłem temat to myslałem ze cos naprawde powaznego ci sie dzieje z Golfem. Fakt skrzynia moze i bedzie problem, ale te klamki to tak jak pisali koledzy. Wiatrak sie nie włączył bo pewnie nie ma potrzeby. W zime zedko sie zdarza zeby chodził. Z ta skrzynia to nie wiem bo automat to nie wiem jak działa, ani jak wygląda, ale tak na chłopski rozum gdyby to był manual to bym stawaił ze cos ci sie poluzowało. Mój kumpel tak miał w Cytryniarzu ze mu sie ten drązek co idzie pod autem do skrzyni poluzował i wajcha latała we wszytskie strony i nie mógł biegu włączyc. Z automatem nie wiem jak jest :crazy:

: wt lut 05, 2008 19:42
autor: jhosef
ryba2 pisze:A jeszcze jedno a jeśli to te styki czy to może mieć wpływ na zmianę położenia dźwignią?? a jeśli cięgło to też zostało na biegu i zapala czyli tak jak by czujnik nie działał czy moze poszło jedno i drugie czyli linka od cięgła i czujnik??
Niebardzo rozumiem. O jakim czujniku mowa?

: wt lut 05, 2008 20:35
autor: ryba2
mowa jest o czujniku blokady żę niemożna odpalić samochodu w innej pozycji niż "P" lub "N" a że mi odpala na każdym i na "P" czyli parkingowym lub "N" czyli neutralnym on jedzie jak by był na biegu.

: wt lut 05, 2008 20:40
autor: jhosef
ryba2 pisze:mowa jest o czujniku blokady żę niemożna odpalić samochodu w innej pozycji niż "P" lub "N" a że mi odpala na każdym i na "P" czyli parkingowym lub "N" czyli neutralnym on jedzie jak by był na biegu.
Tam nie ma żadnego czujnika. Są tylko styki które dopuszczają do rozruch u w odpowiedniej pozycji dzwigni i załączają wsteczny. Mechanizm bardzo prosty i raczej trudny o popsucia. Znajduje się przy dźwigni zmiany biegów. Jeśli odpala ci na pozycjach do jazdy to może jakieś zwarcie się zrobiło. Zdejmij osłonę i zobacz.

: wt lut 05, 2008 20:50
autor: bodzio_j
jhosef pisze:Tam nie ma żadnego czujnika. Są tylko styki które dopuszczają do rozruch u w odpowiedniej pozycji dzwigni i załączają wsteczny. Mechanizm bardzo prosty i raczej trudny o popsucia.
Dokładnie tak. Ale jeśli w położeniu P auto odpala (tak ma być) i jedzie to znaczy , że w skrzyni nie przełozyło biegu.
jhosef pisze:Zdejmij osłonę i zobacz.
Własnie.:)