Strona 1 z 8

"Montaż HID"

: wt lut 05, 2008 01:16
autor: DZIOBEK
Wiem, że temat został zamknięty ale nie mogłem nie odpowiedzieć na stek bzdur wypisywanych przez kolegę UcHO.
forum.VWGolf.pl Strona Główna » VWGolf.pl FORUM » Techniczne » Montaż HID
Uprzejmie proszę moderatora o ewentualne wklejenie mojej odpowiedzi do powyższego tematu.

UcHO seee wziął i see napisał:
1. to wiesz co CI odpowiem, z pelnym szacunkiem ale uwielbiam ludzi co kupuja HID'ow ksenony i wsadzaja je do seryjnej lampy,
nie ma to jak sobie wstawic bajer za 300 zł, ciut wyzej jak niebieskie swiecace spryskiwacze
Noo to lećmy po kolei UcHO:
ad. 1
Noo ja także uwielbiam takich ludzi, tooo, żee wsadzają sobie XENONY w fabryczną lampę świadczy o tym, żee są ROZTROPNI tzn. nie chcą inwestować w soczewki które no-tabene nigdy nie będą LEGALNE i homologowane.
tzn. przedkładają ekonomię (czy potrzeby własnej rodziny, wolą np., kobicie buty kupić) ponad chęć wizualnego upiększenia samochodu.



potem to:
2. lampa seryjna jest zupelnie nie przystosowana do tego swiata,
ad. 2.
Nic bardziej błędnego !!!
Lampa seryjna nie była produkowana z przeznaczeniem do konkretnego typu zestawu xenonowego, tak jak i nie jest produkowana pod konkretnego typu żarówkę halogenową.
Jest pewien standard który producenci żarówek halogenowych powinni spełniać (mowa tu o ogniskowaniu, skupieniu, natężeniu itd…) aby wyprodukowana żarówka żarnikowa czyli halogenowa sprawdzała się w konkretnego typu obudowie.
Idąc twoim tokiem rozumowania należało by założyć, żee jeżeli auto wyprodukowana zostało w Niemczech jak VW używać należy jedynie żarówek żarnikowych OSRAM ponieważ takie montowane były fabrycznie.
Problemem producenta jest takie zogniskowanie żarówki aby świeciła ona dobrze w każdym typie obudowy reflektora.
W przypadku świateł XENOWNOWYCH dochodzi nam problem powierzchni lustra które po zastosowaniu XENONÓW staje się powierzchnią użytkową lampy, będąc powierzchnią martwą w przypadku żarówek halogenowych czy żarowych jak kto woli.
To z powodu tej martwej powierzchni (która po zastosowaniu xenonu robi się aktywna) bywają czasem problemy ze skupieniem świtała w przypadku dużych obudów np. TIR-ów ale to jest temat na kolejny wykład a i ta będzie Ci ciężko to zrozumieć.



nooo too powaliło mnie na kolana:
3. zadaniem odblysnika jest rospraszanie swiatla, co w wypadku xenonow jest efektem odwrotnym swiatlo ma bys skupione
ad.3 Czy ty czytałeś co napisałeś kolego – to Cię kompromituje i pokazuje jak mierną wiedzę i wyczucie masz w temacie oświetlenia ;-))



i jeszcze to:
4. ale zaraz napiszesz mi ze przeciez mercedes, volvo i inne autka w pewnym okresie stosowaly xenon w lampie bezsoczewkowej, TAK, ale tam byla specjalna konstrukcja odblysnika i zarnik D2R ktory inaczej swieci bo ma przesłone, na swojej lampie nie bedziesz mial granicy swiatlo/cien tylko bedziesz walil swiatlem gdzie popadnie
ad. 4 Odpowiednikiem lampy D2R jest w „HID”-zie żarówka H7R która ma zastosowaną przysłonę o której wspominasz w swoim poście. Można ją kupić także na Allegro.
Przeznaczona jest do lamp przede wszystkim dużych, Ciężarowych gdzie ta miska odbłyśnika jak bym dookreślił jest wikasza niż w samochodach osobowych.
W przypadku Golfa odbłyśnik jest tak mały że stosowanie H7R nie jest konieczne, aczkolwiek pewnie nie zaszkodzi.
Prawie wszystkie „HID”-y doskonale się spisują w standardowych, oryginalnych lampach GOLFA IV.
Mało tego światło ma większe natężenia niż w lampie soczewkowej (która zawsze ogranicza strumień).
Ja mam zestaw 55W czyli wzmocniony H7 – Bez R-ki, a w standardzie jest 35W i przegląd przeszedłem bez najmniejszego problemu (a sprawdzano mi światła).
Granicę światłocienia także posiadam i to wyraźną , daję Ci głowę, że bardziej wyczuwalną niż ty na swoich soczewkach (jeszcze nigdy nikt nie mignął mi światłami).
Więc kolejna wpadka kolego.

Powiem Ci kolego na temat produkcji XENON-ów przez producentów fabrycznych i ich celowego działania marketingowego wypowiedziałem się tutaj:
forum.VWGolf.pl Strona Główna » Modyfikacje » Style » Xenon w MK3 - jaki zestaw polecacie


potem to:
5. sorki ze sie unosze ale mam dosc jazdy miasto/trasa widzac jak ludzie wkladaja HID'y za 300 pln i ciesza sie ze maja jasno przed maska, a reszta jadac przed nimi musi mruzyc badz nawet zamykac oczy
genialny pomysl aby pokazac ze sie ma xenon, nic prostszego jak wejsc na allegro i kupic
jezeli ktos kiedykolwiek oslepil Cie jadac w trasie i wiedziales jak to wnerwia, to sobie spotenguj to 3 krotnie i mam nadzieje ze zrozumiesz i nie wlozysz tego w seryjna lampe
ad.5 Noo faktycznie unosisz się jak szczeniak, a zarzucasz koledze młody wiek (gdzie konsekwencja ??)
Coo do oślepiania wszystko napisałem w wypowiedzi do której linka wkleiłem powyżej.
Generalnie bardziej oślepiają żle ustawione światła halogenowe niż Xenonowe „HOD”-y wsadzone do osobówki.
Poczytaj może się czegoś nauczysz.


6. chociaz sadzac po Twoim wieku wlozysz to aby pokazac ze i ja mam xenon
tyle ode mnie eot
ad. 6 A co ma wiek do tego ??
Ty wsadzasz NIE homologowane soczewki tylko po to by błyszczeć przed kolegami !!!
I tak zewsze będizesz miał tylko falsyfikat fabrycznych lamp AUDI lub BMW.

7. p.s.
widzialem nie jednego i nie dwa mkIV w wawie na pseudo xenonie i mam nadzieje ze nie spotkam ich wiecej na swojej drodze jadacych z przeciwka
ad.7 A ja mam nadzieję, że nasi ustawodawczy podejdą do problemu poważniej niż ty „Młody Gniewny” z chęciami ale bez wiedzy.

PODSUMOWANIE:
Gdybyś napisał, żee soczewki bardziej skupiają świtało - przyznał bym Cu rację, gdybyś napisał, że auto wygląda bardziej profesjonalnie - również, gdybyś napisał, że mniej podpada w przypadku kontroli - też, ale zwyczjnie wygłupiłeś się swoją bezzasadną agresją i brakiem argumentów !!!
Rozumiem potrzebę regulacji tego problemu, jak pisałem w poście którego link został tu wklejony mamy dziurę w Polskim prawie w tym zakresie.
Ale głosy takie jak Twój nie pomagają w rozważnym podejściu do problemu a nakręcają jedynie pieniaczy którzy najchętniej zakazali by wszystkiego czego sami nie akceptują (w tym przypadku montują we własnym samochodzie).

: wt lut 05, 2008 12:02
autor: rnav_piwi
W 100 % popieram. Dziękuję za tego posta ;)

: wt lut 05, 2008 12:09
autor: pszczyna
Brawo !!!!! tylko Panie DZIOBEK gdzie wzmianka o układzie samopoźomującym że tak powiem aby miało ręce i nogi?

: wt lut 05, 2008 12:33
autor: DZIOBEK
pszczyna pisze:Brawo !!!!! tylko Panie DZIOBEK gdzie wzmianka o układzie samopoźomującym że tak powiem aby miało ręce i nogi?
Noo jak wspominałem w poście do którego linka wkleiłem wcześniej, mój ojciec posiada AUDI A4-B7 najnowszy model. Często jeżdżę tym autem - które to ma te wszystkie wymarzone przez Was bajery ze wspomnianym samopoziomowaniem włącznie.
Jako, że tego doświadczyłem nie wmówi mi nikt, żee to samopoziomowanie nadąża z bieżącą korektą oświtlenia na nierównościach polskich dróg.
Jest to gadżet który zastępuje korektę wysokości świateł którą w oryginalnych lampach w GOLFIE IV masz "NA POKRĘTLE" z lewej strony deski rozdzielczej obok liczników.
Tak więc w przypadku GOLFA jak go za bardzo załadujesz kręcisz sobie potencjometrem a AUDI robi Ci to samoczynnie.
Wiem producenci piszą co innego, założenia są zgoła inne, ale założenia a praktyka - tym bardziej w warunkach polskich dróg.

I teraz k woli wyjaśnienia kolego pszczyna.
Mój post nie był skierowany przeciw wsadzaniu lamp soczewkowych.
Pewnie gdybym miał na to kasę i mnie by to kusiło.
Skierowany był przeciw agresywnemu traktowaniu współforumowiczów którzy mają inne zdanie w pewnych tematach.
Nie można mieć klapek na oczach.

: wt lut 05, 2008 13:14
autor: pszczyna
Niemam nic do twego postu niemniej jednak myśle że układ samopoźomujacy by sie przydał, a prywatnie chciałbym się z tobą kiedys umuwiś w godzinach wieczornych aby osobiście przekonać o skuteczności tych swiateł ponieważ wiele jusz prubowałem i wiem że nie kazde żarówki nadają sie do lamp

: wt lut 05, 2008 13:47
autor: adas01
DZIOBEK, z punktu widzenia marketingu piękny wywód.

ale:
DZIOBEK pisze:Lampa seryjna nie była produkowana z przeznaczeniem do konkretnego typu zestawu xenonowego, tak jak i nie jest produkowana pod konkretnego typu żarówkę halogenową.
Jest pewien standard który producenci żarówek halogenowych powinni spełniać (mowa tu o ogniskowaniu, skupieniu, natężeniu itd…) aby wyprodukowana żarówka żarnikowa czyli halogenowa sprawdzała się w konkretnego typu obudowie
błąd - bo żarówki halogenowe do kupienia w sklepie spełniają normy europejskiej homologacji drogowej. palniki ksenonowe z allegro - nie, nawet jeśli "na oko" rozrzut światła na ścianie wygląda podobnie
DZIOBEK pisze:Ja mam zestaw 55W czyli wzmocniony H7 – Bez R-ki, a w standardzie jest 35W i przegląd przeszedłem bez najmniejszego problemu (a sprawdzano mi światła)
H7 55W i 1550lumenów to norma dla żarówek H7, skąd wziąłeś informację o 35W? zarzucasz komuś wpadki i niekompetencje, a sam piszesz bzdury. to H3, czyli żarówka halogenowa stosowana w światłach przecimgłowych/halogenach dalekosiężnych ma 35W
DZIOBEK pisze:Generalnie bardziej oślepiają żle ustawione światła halogenowe niż Xenonowe „HOD”-y wsadzone do osobówki
jakieś dane potwierdzające tą tezę? czy może tylko "na przekór" oponentowi?
DZIOBEK pisze:Prawie wszystkie „HID”-y doskonale się spisują w standardowych, oryginalnych lampach GOLFA IV.
Mało tego światło ma większe natężenia niż w lampie soczewkowej (która zawsze ogranicza strumień)
rozumiem, że to znów argument, tylko gdzie potwierdzenie jego prawdziwości? czy większe natężenie światła to jakiś argument na "tak"? może będziesz widział lepiej, ale co zobaczą ludzie jadący z przeciwnej strony?
DZIOBEK pisze:Ale głosy takie jak Twój nie pomagają w rozważnym podejściu do problemu a nakręcają jedynie pieniaczy którzy najchętniej zakazali by wszystkiego czego sami nie akceptują (w tym przypadku montują we własnym samochodzie)
Twój też nie pomaga w rozważnym podejściu do problemu.
DZIOBEK pisze:Rozumiem potrzebę regulacji tego problemu, jak pisałem w poście którego link został tu wklejony mamy dziurę w Polskim prawie w tym zakresie
niby jest dziura, ale jest i też gdzieś oddzielna regulacja stanowiąca, że źródło światła samochodowego emitujące powyżej 2000lm musi posiadać system samopoziomowania
DZIOBEK pisze:UcHO seee wziął i see napisał:
a tym stwierdzeniem (przekręceniem sekwencji {quote="user"}) na swoją opinię dajesz wyraz tego, że dałeś się ponieść


a od siebie dodam, że w podobnym stopniu wkurzają mnie posiadacze przeszczepionych ksenonów w lampach odbłyśnikowych i soczewkowych. i jedni, i drudzy oślepiają. ten temat był przewałkowany na forum dwa pierdyliardy razy: lampy do ksenonów powinny świecić "szerzej", a nie skupiać całość światła na obszarze, na jakim świeciłaby żarówka h1, h4 czy h7

: wt lut 05, 2008 14:30
autor: pucek007
a ja mam lampy soczewki i hida wlozonego i czy kogos oslepiam nie interesuje mnie to w ogole bo skoro inny moga to ja tez ! a efekt jest zajebiaszczy!

: wt lut 05, 2008 16:20
autor: golfir
powiem krótko poki kto niemiał zestawu nie wie jak jest naprawde tez byłem sceptycznie nastawiony poki nie kupiłem i wiem ze innego zrodła swiatła nie bede miał w aucie bo to przedewszystkim bezpieczenstwo a jak ktos mysli ze oslepia nie wiem jak w innych lampach ale w golfie 4 jest pieknie i nikomu nie robie na drodze krzywdy napewno takze moze warto posłuchac obiektywnych opinii

: wt lut 05, 2008 17:57
autor: adas01
nie zamierzam polemizować z nikim, kto jest przekonany, że ma zawsze rację. niemniej każdemu posiadaczowi xenonów - przeszczepów mogę obiecać, że w przypadku jakiejkolwiek stłuczki, nawet z mojej winy - zamierzam wykorzystać ten fakt i dowodzić, że powodem zdarzenia było nieprzepisowe oświetlenie drugiego auta. wygrywam w każdym sądzie, a wam ubezpieczalnia nawet grosza nie zwróci w przypadku stwierdzenia, że coś takiego miało miejsce

: wt lut 05, 2008 18:44
autor: vjarek
adas01 pisze:nie zamierzam polemizować z nikim, kto jest przekonany, że ma zawsze rację. niemniej każdemu posiadaczowi xenonów - przeszczepów mogę obiecać, że w przypadku jakiejkolwiek stłuczki, nawet z mojej winy - zamierzam wykorzystać ten fakt i dowodzić, że powodem zdarzenia było nieprzepisowe oświetlenie drugiego auta. wygrywam w każdym sądzie, a wam ubezpieczalnia nawet grosza nie zwróci w przypadku stwierdzenia, że coś takiego miało miejsce
Nie prawda sąd jest obiektywny a nie tak jak twoje wypowiedzi mocno subiektywne i nie wciskaj kolego że każdą sprawę wygrasz tylko dlatego że ktoś miał nieprzepisowe ksenony nawet jak bedzie twoja wina, śmieszny jesteś bo niby co jak przejdziesz na czerwonym świetle czy będziesz miał 2 promile we krwi to też wygrasz mógłbym tu przytoczyć dużo powodów dla których byś przegrał, staraj się trzymać tematu bo zbaczasz z drogi kolego.

: wt lut 05, 2008 18:52
autor: adas01
vjarek pisze:śmieszny jesteś
a skąd wiesz?
vjarek pisze:mógłbym tu przytoczyć dużo powodów dla których byś przegrał
to poproszę ze trzy na dobry początek
vjarek pisze:staraj się trzymać tematu bo zbaczasz z drogi kolego
a co napisałem nie na temat?

: wt lut 05, 2008 19:18
autor: vjarek
A co jesteś prawnikiem czy specjalistą od ubezpieczeń że zaczynasz straszyć sądami ? Jeżeli myślisz że w każdym przypadku wygrał byś ze mną sprawę to się grubo mylisz , stad jesteś śmieszny , a przypadków podałem już dwa.

: wt lut 05, 2008 21:10
autor: hauer
o kant doopy potłuć te "pseudo ksenony" ostatnio jechał za mną taki HID-owiec. Swieciło to gdzie się dało, oślepiał jak cholera.
powiem tak większość właścicieli tego ustrojstwa nawet jakby im te lampki wzrok na tydzień odebrały twierdzili by że jest "zajebiaszczo" i nic nie oślepia.
Były coolblue, bluevision teraz będą HID. kombinowana podróba po mojemu nie bedzie lepsza od oryginału.
i to by było na tyle.
i nie unoście się, bo mnie to zwisa.