Strona 1 z 1

Obudowa filtra powietrza

: wt lut 05, 2008 00:04
autor: Brzechu
Zauwazylem ze nie mam tej gumy co idzie do boku samochodu obok lampy, potrzebne to jest do czegos? Moze negatywnie wplywac na silnik?
Dzisiaj wymienialem filtr powietrza i zauwazylem tez ze ktos wkrecił srubę blokując w ten sposob jakąs klapke na koncu obudowy filtra. ( Gazownicy? ) Co to mialo na celu?

Obrazek

: wt lut 05, 2008 00:15
autor: Tomasz Mk 1
Jeśli samochód jeździ na gazie to jest po to żeby zimny silnik nie zasysał ogrzanego powietrza z kolektorów.
Został zblokowana klapa termiczna (chyba tak dla bezpieczeństwa)

: wt lut 05, 2008 00:15
autor: jhosef
Brzechu pisze:Dzisiaj wymienialem filtr powietrza i zauwazylem tez ze ktos wkrecił srubę blokując w ten sposob jakąs klapke na koncu obudowy filtra. ( Gazownicy? ) Co to mialo na celu?
Ktoś chciał na stałe ustawić pobór powietrza zimnego lub ciepłego, bo klapka ta reguluje właśnie to. Przestawia pobór powietrza znad kolektora wydechowego (ciepłe powietrze) dla zimniego silnika, przyśpieszając zagrzewanie się silnika i szybsze wyłączenie ssania, a zimniego powietrza przy zagrzanym silniku.

: wt lut 05, 2008 00:19
autor: Brzechu
To zostawic to w spokoju?

: wt lut 05, 2008 00:24
autor: jhosef
Brzechu pisze:To zostawic to w spokoju?
Trudno powiedzieć. Może klapka nie działa prawidłowo i dlatego ktoś ją zablokował. Sprubować możesz zawsze poźniej możesz wrócić tdo tego jak było.

: wt lut 05, 2008 00:28
autor: Brzechu
A w jaki sposob cieple powietrze bierze z kolektora? Tam nic nie idzie w tamta strone.

: wt lut 05, 2008 00:33
autor: jhosef
w jaki sposob cieple powietrze bierze z kolektora? Tam nic nie idzie w tamta strone.
Powinna być rura. Podłączona od dołu do klapki i do blachy na kolektorze.

: wt lut 05, 2008 00:36
autor: Brzechu
W takim razie nie mam tej gumy co idzie do nadkola i tej rury do kolektora.
A ta guma z obudowa przy nadkolu to jakies dodatkowe zabezpieczenie przed pyłkami czy cos?

: wt lut 05, 2008 00:42
autor: jhosef
A ta guma z obudowa przy nadkolu to jakies dodatkowe zabezpieczenie przed pyłkami czy cos?
Chodzi Ci o ten wąż od klapki?

On pobiera zimne powietrze spoza komory silnika.

Tu masz obrazek z ETKA jak to wszystko wygląda.

Obrazek

: wt lut 05, 2008 01:10
autor: Brzechu
No o to mi chodzi.
Tych rzeczy nie mam u siebie wogole.

Obrazek

A jak to jest z gazem? Lepiej chodzi gdy ma caly czas zimne powietrze?
Tak mysle, bo po co by ktos blokowal klapke od ciepłego.

: wt lut 05, 2008 05:43
autor: Robert KR
I ja też dopiszę się do tematu.A mianowicie,też chodzi mi o tą 'zaślepkę' w prawym błotniku od wewnątrz.Tuż przy obudowie filtra powietrza.Byłem na wymianie filtrów.Wymienili,ale jak widać zaślepkę też zagarneli,bo znikła :chytry: ..Wpływa to jakoś nie korzystnie lub korzystnie na silnik,itp.?..Pozdrawiam

: wt lut 05, 2008 13:15
autor: sle
Leśniak Robert pisze:Byłem na wymianie filtrów.Wymienili,ale jak widać zaślepkę też zagarneli,bo znikła :chytry:
czy potrzebne czy nie to odbierz ją im. Przecież to Twoje no chyba, że chcą ją kupić i Ci zapłacą :bajer:
ogólnie to nie wiem dokładnie o która zaślepkę Ci chodzi :goof: Chyba, że to chodzi o ten cienki wężyk i że był zaślepiony np zwyczajną śrubką... to zapomnij to o odbieraniu co powyżej napisałem:D
Brzechu pisze:A jak to jest z gazem? Lepiej chodzi gdy ma caly czas zimne powietrze?
Tak mysle, bo po co by ktos blokowal klapke od ciepłego.
Jak się ma instalację LPG to zaleca się zablokowanie ciepłego powietrza. Czyli zatykamy ten cienki wężyk. A Ty masz LPG???

: wt lut 05, 2008 18:35
autor: Brzechu
Mam, ktory cienki wezyk?

: wt lut 05, 2008 20:59
autor: sle
chodzi o sterowanie przepływem ciepłe/zimne powietrze