Ciegle kapie olej spod silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
korsarz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pt lis 25, 2005 22:02
Lokalizacja: Frampol
Kontakt:

Ciegle kapie olej spod silnika

Post autor: korsarz » pn lut 04, 2008 23:24

Witam. Mam problem z kapiącym olejem w moim 1z. Sprawa wygląda na tyle głupio ze nei mam pojęcia skąd to cieknie. Pierwszy zakład stwierdził iz cieknie spod odmy bo kiepska już uszczelka, ok zgodziłem sie na wymianę oryginał z ASO 130pln+ wymiana miało być ok. Przejechałem 100 km zaglądam pod motor a miska znów zafajdana olejem. Zaprowadziłem do kolejnego znachora i stwierdził ze może pomóc wymiana uszczelki pod miską olejową. Ok załagodziłem się na wymiane i przy okazji zmienili mi olej by już 10k km na tarczy wybiło. Wyczyścili wszystko od spodu i zapewniali ze będzie ok. A tymczasem zonk zrobiłem z 50 km i miska znów zaolejona:/. Już nie mam głowy skąd to ucieka. Patrząc od dołu silnika widać jakby w okolicy odmy było najwięcej tego oleju zmieszanego z piachem i tam najgorszy syf. Pytanie moje czy może uciekać gdzieś z okolic filtra oleju? Czy znów coś z uszczelka od odmy?? Mam już dosyć ciągle kase na jakieś wymiany bo wkrótce zbankrutuje:/ Poradzie co to może byc bo na następną wymianę zaprowadzę do serwisu niech mi zrobią fachowo aby nie ciekło,może drożej ale ważne żeby było szczelnie.
Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 12:45 przez korsarz, łącznie zmieniany 1 raz.



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » pn lut 04, 2008 23:58

Hmm, trudno zgadnąć tak bez oglądania silnika. Najczęściej przyczyną wycieków są:
1. Uszczelniacz wałka rozrządu, widać pod obudową paska rozrządu jak cieknie w dół w stronę koła pasowego i pod miskę
2. Uszczelniacz wału od strony kół pasowych, trudne do zlokalizowania, bo wypływający olej rozlewa się wzdłuż krawędzi miski olejowej
3. Spod filtra oleju.
4. Spod pokrywy zaworów.
5. Odma? Rzadko się zdarza.
6. Uszczelka miski olejowej.
Gdybyś sam chciał się zająć lokalizacja przecieku, to potrzebny byłby kanał. Wymyć spod spodu silnik benzyna i wytrzeć do sucha. Odpalić silnik, nagrzać go do 90 st. i obserwować spód skąd zacznie pojawiać się olej. To skuteczna metoda, w serwisie nie wiem czy będzie się ktoś chciał tym bawić.



seba4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 17:03
Lokalizacja: Jankowice

Post autor: seba4 » wt lut 05, 2008 23:35

koledze też tak ciekło i sie okazało że przyczyną wycieku był spieczony oring który jest na filtrem oleju nad tą taką chłodnicą aluminiową. wymienił ten oring i silnik suchutki :bigok:
pozdro



Mekto
-
-
Posty: 530
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 21:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Mekto » wt lut 05, 2008 23:38

Jozef pisze:Odma? Rzadko się zdarza.
Prawie zawsze - większość moich znajomych co ma 1Z-ta to już wymieniła bo ciekło.



Awatar użytkownika
korsarz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: pt lis 25, 2005 22:02
Lokalizacja: Frampol
Kontakt:

Post autor: korsarz » ndz lut 10, 2008 12:44

koledzy znalazłem to miejsce i okazalo się że znów spod odmy cieknie jak rozgrzany silnik to stamtąd widać jakby świeży wyciek niby dokręcone na maksa nei chce bardziej dokręcać zeby nic nei urwać tylko pytanie jest takie czy mogę to teraz odkręcic i olej nie będzie ciekł?? Jaka uszczelkę zastosować żeby wyeliminować wyciek? jakąś specjalna musze dokupywać?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 228 gości