Strona 1 z 2
Kierownica drzy
: pn lut 04, 2008 21:16
autor: jeanks5t
Witam!!!
Panowie walczę już dość długo z tą usterką i mi nic nie wychodzi. Od jakiegoś roku bije mi kierownicą podczas jazdy nawet od 20km\h. Wymieniłem już prawie wszystko w przednim zawieszeniu. wszystkie tuleje, drążki itp. Ostatnio myślałem że to wina przegubu wewnętrznego ponieważ wyczuwałem w nim luz, ale niestety wymieniłem go i nadal to samo. Bicie to jest dziwne gdyż pojawia się i znika. Dodam że bije mi i na alufelgach jak i na felgach stalowych. Mam takie pytanie czy to bicie może być spowodowane tym iż kiedyś miałem obniżone zawieszenie firmy H&R o 40mm. i wywaliłem same sprężyny, a amorki zostawiłem, mechanik powiedział że nic się nie powinno dziać. Jak byłem na diagnostyce to diagnosta powiedział że amorki są w bardzo dobrym stanie.
Proszę was o jakiś sugestię, bo niemam już do tego wszystkiego siły!!!
: pn lut 04, 2008 21:29
autor: dziejo
gdyby to pojawiało się tylko przy jednych oponach skłonny bym był powiedzieć ze to właśnie wina opon
w tym przypadku trzeba by było zobaczyc czy nie obcierają klocki -czy tarcza jest prosta
: pn lut 04, 2008 21:34
autor: Paweł Marek
jeanks5t, jak przy hamowaniu, bardziej bije czy nie bije?
: pn lut 04, 2008 21:47
autor: jeanks5t
Więc tak klocki i tarcze też były wymienione.
Bicie jest dziwne gdyż często jest tak, że pojawia się po przejechaniu jakiegoś odcinka, pojeżdżę trochę i znika. Nie jest tak że bicie jest np. tylko przy hamowaniu, bo jak znika to i przy hamowaniu nic się nie dzieje, a jak zaczyna bić to i na pedale hamulca to czuć.
: pn lut 04, 2008 21:56
autor: Paweł Marek
ja bym się jeszcze wykosztował na nowe górne łożyska amorków, a jeśli nie pomoże to chyba masz jednak luzy w przegubach i półosie wpadają w wibracje. Miałem też kiedyś taki przypadek, że mechanik odwrotnie założył mi sprężyny talerzowe wymieniając zewnętrzne przeguby, podobnie sie to objawiało.
: pn lut 04, 2008 22:06
autor: jeanks5t
Paweł Marek pisze:ja bym się jeszcze wykosztował na nowe górne łożyska amorków, a jeśli nie pomoże to chyba masz jednak luzy w przegubach i półosie wpadają w wibracje. Miałem też kiedyś taki przypadek, że mechanik odwrotnie założył mi sprężyny talerzowe wymieniając zewnętrzne przeguby, podobnie sie to objawiało.
Górne łożyska też wymienione. Jak można sprawdzić przeguby? Co to są te sprężyny talerzowe?
: pn lut 04, 2008 22:27
autor: Paweł Marek
zobacz sobie jakiś rysunek rozłożonej półosi, są podkładki w kształcie talerzyków przy zewnętrznych przegubach, nie moga być założone odwrotnie.
: pn lut 04, 2008 23:10
autor: daniellw
jeanks5t a powiedz jak wyglada to bicie w takim przypadku jak np jedziesz odcikiem prostej drogi, masz bicie, pokonujesz zakret bicie zanika lub zmniejsza sie, masz cos takiego?
w moim poprzednim golfie 3 byl wlasnie taki przypadek, teraz jezdzi nim moj brat i nie skarzy sie na bicie, cos bylo naprawiane.
: wt lut 05, 2008 11:23
autor: jeanks5t
daniellw pisze:jeanks5t a powiedz jak wyglada to bicie w takim przypadku jak np jedziesz odcikiem prostej drogi, masz bicie, pokonujesz zakret bicie zanika lub zmniejsza sie, masz cos takiego?
w moim poprzednim golfie 3 byl wlasnie taki przypadek, teraz jezdzi nim moj brat i nie skarzy sie na bicie, cos bylo naprawiane.
Z tym biciem to jest dziwnie bo ono raz jest bardzo mocno wyczuwalne, raz mniej , a czasem wcale go nie ma. Mam czasem takie dziwne wrażenie że jak mi bije dość mocno, a troche szybciej pojeżdźę, poprzeciągam go na biegach, pohamuje mocniej to to bicie ustaje, ale nie zawsze.
[ Dodano: 05 Lut 2008 10:25 ]
co to może być? Bo już wychodzę z siebie, strasznie mnie to denerwuje.
: wt lut 05, 2008 11:31
autor: TomiTT
Może coś z łożyskami ?
: wt lut 05, 2008 11:40
autor: Szosownik
TomiTT pisze:Może coś z łożyskami ?
nie wydaje mi się żeby to były łożyska
: wt lut 05, 2008 11:50
autor: jeanks5t
Szosownik pisze:nie wydaje mi się żeby to były łożyska
Jak by to były łożyska to raczej było by je słychać, wyły by
: wt lut 05, 2008 11:52
autor: Szosownik
jeanks5t pisze:Jak by to były łożyska to raczej było by je słychać, wyły by
u mnie wyły i były na granicy wytrzymałości a i tak nie przekazywały żadnych drgań na kierownicę
: wt lut 05, 2008 12:02
autor: jeanks5t
Szosownik pisze:u mnie wyły i były na granicy wytrzymałości a i tak nie przekazywały żadnych drgań na kierownicę
No właśnie mi to się wydaje że to prędzej może być coś z przegubami albo półosiami, tylko nie wiem jak to wszystko sprawdzić.