Strona 1 z 1

Układ chłodzenia nie chce sie odpowietrzyc

: pn lut 04, 2008 19:10
autor: ogi6
Witam!! wczoraj zauwarzyłęm ze moj woz troche gorzej sie grzeje nie ogrzewa tez parownika od gazu wiec odkreciłem korek i był popsuty dzisiaj zakupiłem naowy ale ukłąd nadal sie nieodpowietrza i po okreecniu korka nagle zbiorniczek zaczoł sie napełniac płynem i wylaewc:/ od czego to moze byc??? moze cos toruje przepływ plynu?? sam juz nie wiem co robic??

: pn lut 04, 2008 19:24
autor: Mis
hmm a jak w ogole odpowietrzasz uklad chlodzenia, bo w z Twojego postu wynika, ze uklad ma sie sam odpowietrzac, a to nieprawda za bardzo

: pn lut 04, 2008 19:25
autor: ogi6
wczoraj na forum pytałem jak odpowietrzyc i koledzy napisali mi ze sam sie odpowietrzy przez korek

: pn lut 04, 2008 19:28
autor: m.s
moze byc nieszczelny układ a ubywa ci płynu ?

: pn lut 04, 2008 19:30
autor: Mis
ogi6, odkrecasz korek na zimnym silniku i czekasz az sie silnik zagrzeje, az wlaczy sie wentylator. Jak skancza leciec babelki powietrza do zbuorniczka to wtedy jest odpowierzony.

: pn lut 04, 2008 19:32
autor: ogi6
ale korek mam miec dokrecony?? i czy płyn wlewam przed odpaleniem??

: pn lut 04, 2008 19:33
autor: Paweł Marek
Ma być drożny wężyk cienki do zbiorniczka, ma otwierać się termostat, ma być sprawny korek i to są warunki konieczne do samoodpowietrzenia. Jeśli są spełnione - odpowietrzanie następuje samoistnie. Jeśli nie są o co nie tak trudno, to zaczynają się kominacje ze ściskaniem węży, popuszczanie węży na króccach itp, itd co kto tam sobie wymyśli.

: wt lut 05, 2008 00:09
autor: Jozef
ogi6 pisze:ale korek mam miec dokrecony?? i czy płyn wlewam przed odpaleniem??
No pewnie że przed odpaleniem. Korek powinien być zakręcony i odpowietrzenie musi nastąpić. Posprawdzaj drożność cienkiego wężyka jak PawęłMarek pisze. Silnik zagrzej do otwarcia termostatu i trzymaj chwilę na ok.2000 obrotów. Później zgaś, odczekaj z 15 minut i ostrożnie w rękawicy odkręć korek powoli. Dolej płynu i powinno być ok.