Strona 1 z 2

Programowanie scyzoryka VW

: pn lut 04, 2008 14:04
autor: lolo_golf
Witam,

Mam taki mały problem. Posiadam dwa scyzoryki do mojego mk4.
W tym z lewej wszystko działa tzn. pilot zamyka i otwiera auto.
W tym z prawej jest immo i grot ok(da się jezdzić) ale nie działa już pilot.

Niby te dwie płytki są takie same. Chciałem przełożyć płytkę z działającego pilota, do kluczyka(tego z prawej) i nie działa bo baterie już inne :crazy:

No i pozostaje mi zaprogramować ten prawy kluczyk tak jak lewy, tylko nie wiem czy to jest możliwe bo jednak one się czymś różnią. Da sie to zrobić? Jak tak to gdzie?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: śr lut 06, 2008 04:31
autor: Sztomel
Jest to bardzo proste, wciskasz na pilocie otwieranie lub zamykanie i z tak wciśniętym i przytrzymywanym przyciskiem na pilocie wkładasz kluczyk do zamka w drzwiach auta i otwierasz lub zamykasz zamek kluczykiem mechanicznie i pilot już zaadaptowany będzie. Jest tylko jeden warunek - czynność tę musisz wykonać w czasie nie dłuższym jak 1 minuta.

: śr lut 06, 2008 08:17
autor: valerio
Sztomel pisze:Jest to bardzo proste, wciskasz na pilocie otwieranie lub zamykanie i z tak wciśniętym i przytrzymywanym przyciskiem na pilocie wkładasz kluczyk do zamka w drzwiach auta i otwierasz lub zamykasz zamek kluczykiem mechanicznie i pilot już zaadaptowany będzie. Jest tylko jeden warunek - czynność tę musisz wykonać w czasie nie dłuższym jak 1 minuta.
Jeżeli jest to tak proste jak piszesz to każdy mógłby przyjść do każdego vw ze swoim pilotem i zaadoptować swojego pilota pod inne auto i sruuu odjeżdża, NO CO TY! To nie tak!

: śr lut 06, 2008 08:59
autor: krzysiu210
jest kilka sposobów które możesz znaleźć tu na forum (trzeba poszukać :P )

jeden z nich to:
Zamykamy kluczykiem samochód 3 sek Potem otwieramy 3 sek wyciagamy kluczyk i zamykamy z pilota i juz pilot jest zakodowany
- zdaje się, że ta metoda jest opisana w instrukcji obsługi pojazdu :|

inny:
jeden kluczyk wsadzasz do stacyjki i włączasz zapłon a drugi do zamka, wciskasz guzik i przekręcasz zamek ... cóś w tym stylu :-)

zdaje się, że auto powinno zasygnalizować przyjęcie nowego kluczyka mrugnięciem kierunkowskazów

: śr lut 06, 2008 11:33
autor: beetle
inna metoda:
na forum diagtronika jest w faq dokladny opis vossa jak to sie robi vagcomem.

btw. te twoje klucze sa zupelnie inne i nie chodzi tylko o ksztalt przyciskow
jestes pewien ze ten nowy pilot jest do twojego autka?
a pomyslales o tym zeby wydlubac dzialajacy transponder i umiescic go w sprawnym kluczu?

: śr lut 06, 2008 14:55
autor: valerio
Napisz jeszcze kolego czy tym drugim pilotem (nie działającym) kiedykolwiek otwierałeś autko, bo jak to nie jest od Twojego autka to jak napisałem to nie takie proste i procedury opisane przez kolegów powyżej nic nie dadzą, one są do piltota juz kiedyś działającego w Twoim autku.

: czw lut 07, 2008 23:29
autor: Sztomel
valerio pisze:Jeżeli jest to tak proste jak piszesz to każdy mógłby przyjść do każdego vw ze swoim pilotem i zaadoptować swojego pilota pod inne auto i sruuu odjeżdża, NO CO TY! To nie tak!
Zapomniałeś chyba, że trzeba mechanicznie kluczykiem otworzyć przy tej czynności zamek drzwi a więc nie każdy sobie zaadoptuje swojego pilota a druga rzecz to transponder immobilisera w kluczyku - o tym też zapomniałeś ?
lolo_golf pisze:W tym z prawej jest immo i grot ok(da się jezdzić) ale nie działa już pilot.


gdybyś dobrze doczytał to z tej wypowiedzi wynika, że już nie działa a bateria jest inna niż w tym pierwszym i nie może jej sobie przełożyć.

: pt lut 08, 2008 15:04
autor: lolo_golf
Sztomel pisze:gdybyś dobrze doczytał to z tej wypowiedzi wynika, że już nie działa a bateria jest inna niż w tym pierwszym i nie może jej sobie przełożyć.
Dokładnie. Ten drugi pilot co mi nie działa napewno nie jest z mojego auta bo jest przecież inny- tylko ma dorobiony grot i zaprogramowany immo.A dwuch róznych scyzoryków przeciez by nie dali :chytry:

Srodka przełożyc też nie moge bo jak pisałem są dwie różne baterie. I nie działa...

Wydaje mi sie ze to nie bedzie chodzilo wogole. bo jak wyczytalem na forum te plytki rożnią sie czestotliwością. Jeden ma 433 a drugi 434 :chytry: Wiec wątpie zeby sie dało to przeprogramowac. ZOstaje mi tylko kupic kluczyk z jajowatymi przyciskami i ewentulanie go przeprogramować w ASO. Natomiast ten z kwadratowymi przyciskami moge sobie wsadzic w... :ass:

: pt lut 08, 2008 15:20
autor: valerio
No więc kolego i koledzy w czym jest problem? Możliwe, że ja coś tu kręcę i nie zrozumiałem problemu, za co z góry wszystkich przepraszam, ale z tego co zrozumiałem to masz dwa scyzoryki z czego w jednym działający pilot a nie pasujący grot, a drugi pilot nie działający ale z dobrym grotem. chcesz przełożyć do działającego grota działający pilot ale nie pasuje mechanicznie. Czy próbowałeś adaptacji opisanych powyżej? I co nie udało się. Moim zdaniem opisane wyżej procedury adaptacji nie pomogą, trzeba zaprogramować pilota i tyle i nie jest to takie łatwe, sam nie poradzisz. Trzeba podjechać do kumatego gościa elektryka samochodowego lub tam gdzie dorabiają klucze samochodowe oraz immo i tam powinni Ci pomóc, jak nie da się zaprogramować pilota bo np będzie z serii zatrzaskowej to dadzą ci nowego którego dopasują i będzie ok.
Tak czy inaczej jak się już uporasz to daj znać.

: wt lut 19, 2008 15:42
autor: krzysiu210
więc jeśli jest jak myślę to masz dwa dopasowane kluczyki i działające immo
a tylko w jednym działa pilot ... jeśli tak to zaprogramowanie drugiego pilota
powinno odbyć się bezproblemowo według opisu z instrukcji obsługi pojazdu ...
wrzucę później treść z mojej niemieckiej instrukcji !

: wt lut 19, 2008 15:52
autor: pszczyna
Jeżeli chcesz zrobić z dwóch kluczyków jeden to dla czego nie pżełożyć sanego grota ,zamiast bawić się z nadajnikiem :bigok:

: wt lut 19, 2008 16:03
autor: beetle
drugi klucz i tak trzyma sie zwykle w szufladzie wiec nie ma sensu w niego inwestowac.

jezeli mimo wszystko musisz miec 2 kompletne kluczyki to poluj na allegro na samego pilota lub caly kluczyk o dokladnie takim samym symbolu i czestotliwosci na obudowie.
Obrazek
wtedy przelozysz sobie grot i transponder do nowego kluczyka i bedziesz mial pelnosprawny kluczyk nie placac za kodowanie immo
nowy pilot bedzie wymagal tylko synchronizacji - opis wyzej

: wt lut 19, 2008 19:03
autor: krzysiu210
Oto treść procesu synchronizacji wdg. niemiecko-języcznej instrukcji:
" Der Synchronisierungvorgang darf nicht langer als 1 Minute dauern:
1 - Drucken Sie einmal entweder die Offnungstaste oder Schliesstaste Ihres Funk-Schlussels fur ca. eine Sekunde. Das Fahrzeug bliebt verschlossen. Das Steuergerat erkennt jedoch einen gultigen Festcode.
2 - Schliessen Sie Ihr Farhzug nun einmal mechanisch mit dem Funk-Schlussel auf oder ab.
3 - Der Schlusselbart wird als gultiger mechaniescher Code erkant. Ein neuer Wechselcode wird zwichen Schulussel und Steuergerat vereinbart. Der Synchronisierungsvorgang ist abgeschlosen. "

...i krótkie (łamane) tłumaczenie:

Proces synchronizacji nie może trwać dłużej niż jedną minutę.
1 - Wciśnij jednokrotnie przycisk zamykania lub otwierania na pilocie przez około 1 sek.
Samochód pozostaje zamknięty. Moduł sterujący odczyta kod.
2- Zamknij lub otwórz jednokrotnie mechanicznie auto przy użyciu kluczyka.
3 - Pilot ... coś tam coś ta ... kod rozpoznany. Nowy kod zostanie pomiędzy pilotem a modułem sterującym uzgodniony. Proces synchronizacji dobiegł końca :-)

: śr lut 20, 2008 06:32
autor: Sztomel
krzysiu210 zobacz 2 post od góry, jest tam to samo co napisałeś...
tylko po polsku :grin: