Strona 1 z 2
Programowanie scyzoryka VW
: pn lut 04, 2008 14:04
autor: lolo_golf
Witam,
Mam taki mały problem. Posiadam dwa scyzoryki do mojego mk4.
W tym z lewej wszystko działa tzn. pilot zamyka i otwiera auto.
W tym z prawej jest immo i grot ok(da się jezdzić) ale nie działa już pilot.
Niby te dwie płytki są takie same. Chciałem przełożyć płytkę z działającego pilota, do kluczyka(tego z prawej) i nie działa bo baterie już inne
No i pozostaje mi zaprogramować ten prawy kluczyk tak jak lewy, tylko nie wiem czy to jest możliwe bo jednak one się czymś różnią. Da sie to zrobić? Jak tak to gdzie?
: śr lut 06, 2008 04:31
autor: Sztomel
Jest to bardzo proste, wciskasz na pilocie otwieranie lub zamykanie i z tak wciśniętym i przytrzymywanym przyciskiem na pilocie wkładasz kluczyk do zamka w drzwiach auta i otwierasz lub zamykasz zamek kluczykiem mechanicznie i pilot już zaadaptowany będzie. Jest tylko jeden warunek - czynność tę musisz wykonać w czasie nie dłuższym jak 1 minuta.
: śr lut 06, 2008 08:17
autor: valerio
Sztomel pisze:Jest to bardzo proste, wciskasz na pilocie otwieranie lub zamykanie i z tak wciśniętym i przytrzymywanym przyciskiem na pilocie wkładasz kluczyk do zamka w drzwiach auta i otwierasz lub zamykasz zamek kluczykiem mechanicznie i pilot już zaadaptowany będzie. Jest tylko jeden warunek - czynność tę musisz wykonać w czasie nie dłuższym jak 1 minuta.
Jeżeli jest to tak proste jak piszesz to każdy mógłby przyjść do każdego vw ze swoim pilotem i zaadoptować swojego pilota pod inne auto i sruuu odjeżdża, NO CO TY! To nie tak!
: śr lut 06, 2008 08:59
autor: krzysiu210
jest kilka sposobów które możesz znaleźć tu na forum (trzeba poszukać
)
jeden z nich to:
Zamykamy kluczykiem samochód 3 sek Potem otwieramy 3 sek wyciagamy kluczyk i zamykamy z pilota i juz pilot jest zakodowany
- zdaje się, że ta metoda jest opisana w instrukcji obsługi pojazdu
inny:
jeden kluczyk wsadzasz do stacyjki i włączasz zapłon a drugi do zamka, wciskasz guzik i przekręcasz zamek ... cóś w tym stylu
zdaje się, że auto powinno zasygnalizować przyjęcie nowego kluczyka mrugnięciem kierunkowskazów
: śr lut 06, 2008 11:33
autor: beetle
inna metoda:
na forum diagtronika jest w faq dokladny opis vossa jak to sie robi vagcomem.
btw. te twoje klucze sa zupelnie inne i nie chodzi tylko o ksztalt przyciskow
jestes pewien ze ten nowy pilot jest do twojego autka?
a pomyslales o tym zeby wydlubac dzialajacy transponder i umiescic go w sprawnym kluczu?
: śr lut 06, 2008 14:55
autor: valerio
Napisz jeszcze kolego czy tym drugim pilotem (nie działającym) kiedykolwiek otwierałeś autko, bo jak to nie jest od Twojego autka to jak napisałem to nie takie proste i procedury opisane przez kolegów powyżej nic nie dadzą, one są do piltota juz kiedyś działającego w Twoim autku.
: czw lut 07, 2008 23:29
autor: Sztomel
valerio pisze:Jeżeli jest to tak proste jak piszesz to każdy mógłby przyjść do każdego vw ze swoim pilotem i zaadoptować swojego pilota pod inne auto i sruuu odjeżdża, NO CO TY! To nie tak!
Zapomniałeś chyba, że trzeba mechanicznie kluczykiem otworzyć przy tej czynności zamek drzwi a więc nie każdy sobie zaadoptuje swojego pilota a druga rzecz to transponder immobilisera w kluczyku - o tym też zapomniałeś ?
lolo_golf pisze:W tym z prawej jest immo i grot ok(da się jezdzić) ale nie działa już pilot.
gdybyś dobrze doczytał to z tej wypowiedzi wynika, że
już nie działa a bateria jest inna niż w tym pierwszym i nie może jej sobie przełożyć.
: pt lut 08, 2008 15:04
autor: lolo_golf
Sztomel pisze:gdybyś dobrze doczytał to z tej wypowiedzi wynika, że już nie działa a bateria jest inna niż w tym pierwszym i nie może jej sobie przełożyć.
Dokładnie. Ten drugi pilot co mi nie działa napewno nie jest z mojego auta bo jest przecież inny- tylko ma dorobiony grot i zaprogramowany immo.A dwuch róznych scyzoryków przeciez by nie dali
Srodka przełożyc też nie moge bo jak pisałem są dwie różne baterie. I nie działa...
Wydaje mi sie ze to nie bedzie chodzilo wogole. bo jak wyczytalem na forum te plytki rożnią sie czestotliwością. Jeden ma 433 a drugi 434
Wiec wątpie zeby sie dało to przeprogramowac. ZOstaje mi tylko kupic kluczyk z jajowatymi przyciskami i ewentulanie go przeprogramować w ASO. Natomiast ten z kwadratowymi przyciskami moge sobie wsadzic w...
: pt lut 08, 2008 15:20
autor: valerio
No więc kolego i koledzy w czym jest problem? Możliwe, że ja coś tu kręcę i nie zrozumiałem problemu, za co z góry wszystkich przepraszam, ale z tego co zrozumiałem to masz dwa scyzoryki z czego w jednym działający pilot a nie pasujący grot, a drugi pilot nie działający ale z dobrym grotem. chcesz przełożyć do działającego grota działający pilot ale nie pasuje mechanicznie. Czy próbowałeś adaptacji opisanych powyżej? I co nie udało się. Moim zdaniem opisane wyżej procedury adaptacji nie pomogą, trzeba zaprogramować pilota i tyle i nie jest to takie łatwe, sam nie poradzisz. Trzeba podjechać do kumatego gościa elektryka samochodowego lub tam gdzie dorabiają klucze samochodowe oraz immo i tam powinni Ci pomóc, jak nie da się zaprogramować pilota bo np będzie z serii zatrzaskowej to dadzą ci nowego którego dopasują i będzie ok.
Tak czy inaczej jak się już uporasz to daj znać.
: wt lut 19, 2008 15:42
autor: krzysiu210
więc jeśli jest jak myślę to masz dwa dopasowane kluczyki i działające immo
a tylko w jednym działa pilot ... jeśli tak to zaprogramowanie drugiego pilota
powinno odbyć się bezproblemowo według opisu z instrukcji obsługi pojazdu ...
wrzucę później treść z mojej niemieckiej instrukcji !
: wt lut 19, 2008 15:52
autor: pszczyna
Jeżeli chcesz zrobić z dwóch kluczyków jeden to dla czego nie pżełożyć sanego grota ,zamiast bawić się z nadajnikiem
: wt lut 19, 2008 16:03
autor: beetle
drugi klucz i tak trzyma sie zwykle w szufladzie wiec nie ma sensu w niego inwestowac.
jezeli mimo wszystko musisz miec 2 kompletne kluczyki to poluj na allegro na samego pilota lub caly kluczyk o dokladnie takim samym symbolu i czestotliwosci na obudowie.
wtedy przelozysz sobie grot i transponder do nowego kluczyka i bedziesz mial pelnosprawny kluczyk nie placac za kodowanie immo
nowy pilot bedzie wymagal tylko synchronizacji - opis wyzej
: wt lut 19, 2008 19:03
autor: krzysiu210
Oto treść procesu synchronizacji wdg. niemiecko-języcznej instrukcji:
" Der Synchronisierungvorgang darf nicht langer als 1 Minute dauern:
1 - Drucken Sie einmal entweder die Offnungstaste oder Schliesstaste Ihres Funk-Schlussels fur ca. eine Sekunde. Das Fahrzeug bliebt verschlossen. Das Steuergerat erkennt jedoch einen gultigen Festcode.
2 - Schliessen Sie Ihr Farhzug nun einmal mechanisch mit dem Funk-Schlussel auf oder ab.
3 - Der Schlusselbart wird als gultiger mechaniescher Code erkant. Ein neuer Wechselcode wird zwichen Schulussel und Steuergerat vereinbart. Der Synchronisierungsvorgang ist abgeschlosen. "
...i krótkie (łamane) tłumaczenie:
Proces synchronizacji nie może trwać dłużej niż jedną minutę.
1 - Wciśnij jednokrotnie przycisk zamykania lub otwierania na pilocie przez około 1 sek.
Samochód pozostaje zamknięty. Moduł sterujący odczyta kod.
2- Zamknij lub otwórz jednokrotnie mechanicznie auto przy użyciu kluczyka.
3 - Pilot ... coś tam coś ta ... kod rozpoznany. Nowy kod zostanie pomiędzy pilotem a modułem sterującym uzgodniony. Proces synchronizacji dobiegł końca
: śr lut 20, 2008 06:32
autor: Sztomel
krzysiu210 zobacz 2 post od góry, jest tam to samo co napisałeś...
tylko po polsku