Strona 1 z 2

Problem w czasie pracy silnika 1.8 RP

: ndz lut 03, 2008 22:34
autor: kropaz
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem VW golfa MK2 z 1990r w wersji GT
Jest tam zamontowany silnik 1,8 Rp 90KM
Problem polega na tym gdy silnik sie tylko nagrzeje, silnik przerywa i nie idzie jechać, gaśnie przerywa (szczela z tłumika) i gaśnie. Dzisiaj objawy nastąpiły także na zimnym silniku!!!
Dzisiaj podczas jazdy samochodem na trasie (silnik nagrzany) samochód wykazywał takie same objawy jak wyżej opisane i zgasł i nie chciał ponownie podjąć pracy. Po scholowaniu autka do garażu (silnik zimny), silniczek podjął prace.
Przed tym zdarzeniem wymieniłem:
Kostkę w stacyjce odpowiedzialna za zapłon
Przewody wysokiego napięcia
kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu
przeczyściłem cały układ wtryskowy
Nie dało to żadnego efektu!!!!
Dzisiaj oddałem cewkę zapłonową do sprawdzenia
Macie jakieś inne podejrzenia co to????
P.S Gdy silnik gaśnie podczas jazdy nie zapalają sie żadne kontrolki, obrotomierz działa!!!
Czekam na wszelkie propozycje
Z zawodu jestem Mechanikiem i pod względem mechanicznym jest oki!!!
Od jutra rozpoczynam sprawdzanie wszystkich przewodów!!!

: ndz lut 03, 2008 22:36
autor: dziejo
kropaz pisze:Gdy silnik gaśnie podczas jazdy nie zapalają sie żadne kontrolki, obrotomierz działa!!!
zgaśnie i co załączając zapłon kontrolki się nie zapalą ??

: ndz lut 03, 2008 22:38
autor: kropaz
jak przekrece kluczyk i chce go zapalic to wtedy wszystko sie zapala tylko silnik nie podejmuje pracy

: ndz lut 03, 2008 22:39
autor: dziejo
według mnie traci sie napięcie na zasilaniu układu zapłonowego tzn ( moze masa nie skuteczna na silniku ??
lub ten sławny czujnik halla w aparacie zapłonowym

: ndz lut 03, 2008 22:40
autor: kropaz
jak był czujnik halla nie hallo to już by nie zapalił a na zimnym silniku odpalił masa w silniku jest oki bo została wcześniej przeczyszczona

: ndz lut 03, 2008 22:44
autor: dziejo
jak był czujnik halla nie hallo to już by nie zapalił a na zimnym silniku odpalił
nie do końca jest to prawda

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 21:44 ]
http://www.google.pl/custom?hl=pl&inlan ... .vwgolf.pl

: ndz lut 03, 2008 22:47
autor: Paweł Marek
hall odpada skoro obrotek działa przy zapalaniu. Najpewniej cewka, nie było co oddawać do sprawdzenia tylko podmienić na próbę

: ndz lut 03, 2008 22:49
autor: kropaz
TYlko kurcze na zimnym silniku tez sie to dzieje. To jest dość dziwny przypadek gdyz czasami golf pracuje dobrze w cały zakresie temperatur a czasami jak ja to mowie coś mu odbije i poprostu tak mu sie dzieje ze przerywa i nie chce jechac

[ Dodano: 03 Lut 2008 21:53 ]
Jutro bede miał nowa ceweczke wiec zobaczymy jak bedzie silnik pracował

[ Dodano: 03 Lut 2008 21:57 ]
A co myślicie o module zapłonowym bo to tez mi sie wydaje podejrzaneee

: ndz lut 03, 2008 22:57
autor: Paweł Marek
W ogóle jak nie chodzi to musisz sprawdzić czy jest iskra, to wiele wyjaśni, problem może być z elektryką wtrysku a nie z ukladem zapłonowym

: ndz lut 03, 2008 23:04
autor: kropaz
Aktualnie iskra jest i wtrysk tez działa bo teraz wszystko pracuje jutro jak dostane cewke to sprawdze autko jak wystapia takie objawy ale podejzewam układ elektryczny albo połaczenie komputera z wtryskiwaczem gdyż jak silnik dzisiaj nie chciał odpali to pompy paliwowe dzialały porawnie

[ Dodano: 03 Lut 2008 22:06 ]
Ale obstawim układ zapłonowy gdyz gdy silnik ma objasnione przezemnie objawy, wystepuja strzały w układzie wydechowym czyli nie wydolność układu zapłonowego

: ndz lut 03, 2008 23:13
autor: bugalon
Zdejmij kleme z akumulatora na 15 minut. Jesli wtedy na zimnym silniku bedzie wszystko ok, to znaczy ze prawdopodobnie nawala sonda lambda. Sprawdz sonde miernikiem, jesli bedzie ok, to wtedy czujnik niebieski zostanie do sprawdzenia. Nic poza tymi dwoma elementami nie wplywa na niestabilna prace ukladu paliwowego.

: ndz lut 03, 2008 23:28
autor: kropaz
o kurcze dziekuję za objaśnienie usterek zwiazanych z układem paliwowym hmm musze to sprawdzic

[ Dodano: 03 Lut 2008 22:36 ]
a takie male pytanko mam co do tego niebieskiego czujnika do czego on podaje wartosci temperaturowe?? Do komputera ??

: ndz lut 03, 2008 23:49
autor: eidos
tak niebieski podaje sygnal na ECU, mozesz jeszcze spradzic sobie kody blyskowe, moze na cos Ciebie nakieruja

: pn lut 04, 2008 00:05
autor: Kazimir
kropaz, cewkę sprawdzałeś ? :grin: