Strona 1 z 1

zbieżność a krzywo kierownica

: ndz lut 03, 2008 22:27
autor: daniellw
hej
wymienialem ostatnio u pewnego mechanika lewy drazek kierowniczy i dwie tuleje metalowo gumowe przednich wahaczy, po tej wymianie pojechalem do okregowej stacji kontroli pojadow bo tam mają urzadzenia do ustawiania zbieznosci, samochod po drodze zachowywal sie dobrze, nie sciagal na boki.
Nie znam sie za bardzo jaka jest kolejnosc czynnosci przy ustawianiu zbieznosci ale wydaje mi sie ze najpierw zanim zaczną cokolwiek krecic przy drazkach kierowniczych powinni poprostu sprawdzic ta zbieznosc (moj mechanik wkrecil drazki na ta sama dlugosc wiec byla szansa ze nic wiecej nie trzeba kombinowac)
Tymczasem zrobili tak ze pierwsze to poluzowali kontrnakretki na obu drazkach (na tym nie wymienianym bylo im ciezko poluzowac), pozniej zalozyli na kola te urzadzonka i zrobili pomiar.
W zasadzie wyszlo dobrze tzn odchylenie obu kol przednich miescilo sie w normie i wynosilo -3' (dopuszczalne +-5'), skorygowali na 0 i ok zaplacilem 40 zl.
Pojechalem sprawdzic jak sie trzyma prostej na drodze, bylo ok samochod nie sciagal na boki tylko dziwnie kierownica przy jezdzie na wprost musiala byc skrecona delikatnie w lewo.
Wrocilem wiec do diagnosty i kazalem zrobic tak zeby kierownica byla prosto przy jezdzie na wprost. Wrzucili na pomiar i okazalo sie ze prawe kolo sie rozjechalo i ma zbieznosc -7' a lewe 0, dokonali ponownego ustawienia na 0. Ponownie zrobilem test, samochod nie sciaga ale kierownica dalej krzywa na lewo. Poniewaz bylo pozno wiecej juz nie robilem poprawek ale za kilka dni znow mam sie udac na ustawienie.
Mam wrazenie ze gdyby w tym przypadku nie ruszali tych drazkow a zrobili tylko sprawdzenie byloby wszystko ok, jak teraz ustawic tą kierownice? denerwujace jest takie skrzywienie, czy kazac sobie ustawic kierownice metoda prób tzn ustawic delikatnie w prawo w nadziei ze po zbieznosci w czasie jazdy bedzie na wprost? co radzicie?

odp.

: ndz lut 03, 2008 22:41
autor: krzaś
Witaj. Ja to samo przechodziłem co ty tylko że pojechałem do tych mechaniorów po tygodniu bo wczesniej nie dałem rady i wiesz co mi powiedzieli że wyrypałem w kraweznik i reklamacji nie przyjmą.

z tego co wiem i słyszałem to jak przelecisz z 15 warsztatów to może jakś się znajdzie że to dobrze zrobi!!

Ja do tej krzywej kierownicy sie przyzwyczaiłem bo szkoda kasy na tych MECHANIORó

: ndz lut 03, 2008 22:53
autor: Paweł Marek
daniellw, nic nie ruszaj już z drążkami, nie dawaj im kasy, ustaw samą kierownicę tak żeby była na wprost i sie nie przejmuj wszystko będzie ok. Tylko z tą poduszką jeśli masz ostrożnie. Trzeba chyba akumulator odpiąć, nie wiem bo nie mam.
Natomiast jeśli kierownica jest teraz bardzo skręcona - wróć do nich z reklamacją. Wogóle to ni cholery nie musieli ruszać prawego drążka tylko lewy (teraz masz go już z regulacją przecież) i pewnie by im wyszło.

: pn lut 04, 2008 02:57
autor: Mash
zmien warsztat najlepiej, jak nie umieja kierownicy ustawic na wprost to az strach do nich jechac, poszukaj w internecie napewno znajdziesz gdzie u Ciebie w okolicy jakis warsztat co robi pelna geometrie oni Ci ustawia kierownice. ale nie ze pan tadek w stodole tylko lasery komputery. w gdansku pelna geometrie robilem za 120 zl wszystkie katy poustawiali chlopaki i kierownica idealnie prosto a wczesniej tez ciagle mialem skrecone lekko

pozdrawiam

: pn lut 04, 2008 04:29
autor: vidget
Witam dokladnie tak jak Mash pisze nie jezdzic do freda zaklad który robi zbieżność i geometrie musi ci ustawic kierownice tylko trzeba sie upomniec :) ( o swoje) :)

: pn lut 04, 2008 14:23
autor: AdamTDI
ja na twoim miescu bym się nie przejmował jeźeli auto jedzie prosto i nic nie ściąga to wystarczy teraz przełożyć i ustawić samą kierownicę ja robiłem tak u siebie.

: pn lut 04, 2008 15:21
autor: gpel
Witam
Też ustawiałem ostatnio zbieżność i też miałem krzywo kierownicę. Miałem już 3 kolejne wizyty poprawiające kierownicę, raz jest bardziej na prawo, raz na lewo, odpuściłem już sobie bo nie mam nerwów, jest lekko w lewo i tak już zostanie.

: pn lut 04, 2008 15:33
autor: coyot
też ustawiałem m-c temu zbieżność i kąty i też miałem z tym przeboje ale innego typu.zbieżność była ustawiana na laserowym sprzęcie,gdzie wszystkie dane były widoczne na kompie.po zamontowaniu sprzętu na koła,mechanicy ustawili kierownice na wprost,zablokowali ją specjalną blokadą,a później ustawili wszystko.rada:jedź tam gdzie mają dobry sprzęt i mają pojęcie co robią.

: pn lut 04, 2008 17:14
autor: pawełłłł
Witam koledzy dobże radzą jedz do dobrego warsztatu dobry fachowiec zaczyna ustawianie wlaśnie od kierownicy, a dopiero potem reguluje na drążkach kierowniczych, w moich stronach taka zabawa kosztuje okolo 80 zl. A kierownicy sam z poduszką nie ruszaj bo możesz się jej pozbyć,wtedy dopiero bedziesz miał wydatek, pozdrawiam

: pn lut 04, 2008 18:26
autor: daniellw
Dzieki za wszelkie rady, nie spodziewalem sie na az taki odzew z waszej strony.
Jestem umowiony na jutro na poprawke, ma byc bezplatna.
Zobaczymy co uda sie mechanikom ''spłodzić'', a jesli nic sie nie uda podejme jeszcze jedna probe w innym warsztacie, szkoda ze w mojej okolicy ciezko o dobry warsztat.

Swoją drogą sprzet w tym warsztacie mają dobry (laserowe czujniki i wszystkie wyniki mozna wyswietlic na komputerze) ale.. zdziwilo mnie ze mechanik nie mogl dojsc jaki model samochodu ma wybrac z bazy danych, fakt ze wszystko po angielsku ale zeby od razu czepiac sie 4Motion? Niedowiarek nie mogl pojac ze golfy4 wogole moga miec naped na 4 koła, wlasciwie to nie wiem dlaczego chcial ustawiac zbieznosc jak dla 4Motion, przypuszczam ze pozostałe modele w bazie nie byly dla niego jasno opisane.

[ Dodano: Wto Lut 05, 2008 6:35 pm ]
ok jestem po ponownej wizycie w stacji diagnostycznej, powiedzmy ze wynik jest zadowalajacy tzn kierownica niemal prosto.
Ustawienie zbieżnosci polegalo na delikatnym świadomym przekrzywieniu kierownicy w prawo (bo podczas jazdy kierownica byla przekrzywiona w lewo), nastepnie zablokowano ją specjalną podstawką i wówczas wyregulowano na drążkach kierowniczych, dzieki temu podczas jazdy kierownica ustawia sie prosto.
Jest to jakis półśrodek ale innego wyjscia chyba nie ma tzn błąd lezy w tylnej belce której geometria przekracza nieznacznie ale jednak dopuszczalne tolerancje. W każdym razie nie opłaca sie przy takich odchyłkach robić cokolwiek z tylną belką.