Strona 1 z 2
Uciekł płyn do wspomagania.
: ndz lut 03, 2008 14:21
autor: Niemiec
Witam. Ostatnio zauważyłem że przy skręcaniu wyje mi pompa od wspomagania. Zajrzałem pod maskę, a tu płyj noniżej minimum!! A jeszcze jakieś miesiąc temu sprawdzałem i wszystko było ok.
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?
Dzięki
: ndz lut 03, 2008 14:29
autor: GRIZLI
W moim autku jakiś czas temu poluzowała się opaska na węży odpływowym ze zbiorniczka wyrównawczego i właśnie tam był nieznaczny wyciek - warto sprawdzić wszystkie połączenia weży. Niekoniecznie musi być wyciek przez listwę.
Nie powinno się raczej mieszać płynów rożnych producentów i typów a nie wiesz, co masz obecnie zalane. Najlepiej wymienić cały płyn(niecały litr, wystraczy 1 opakowanie), koszt niewielki a głowa spokojna. Osobiście polecam ogrinalny ZIELONY G00200 płyn WV/AUDI lub zamiennik FEBI M6162,(także zielony) oba dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych. Nie ma poco kombinować? Po zlikwidowaniu wycieku i zalaniu nowym, będziesz jeździł i jeździł...
A co do wymiany, zdejmujesz węże z pompy wspomagania, spuszczasz stary płyn. Można i nawet lepiej odkręcić także wąż z listwy przekładni. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicą w lewo i prawo aby opróżnić maglownicę. Po wszystkim wszystko skręcić i zalać nowy płyn do zbiorniczka wyrównaczego do poziomu MAX. Odpalić silnik i poczekac chwilke aby płyn poszedł w układ. Wtedy przekręcić kilka razy kierownicę w prawo i lewo do oporu na kilka sekund, powrócić do ustawienia na wprost. Zgasić silnik i dolać ponownie płyn do poziomu pomiedzy środkiem a max. Po tym pozostaje oczywiście okresowa kontrola poziomu w zbiorniczku. Nie zaszkodziłoby takze całą operację powtorzyć po kilku dniach, w cewlu przepłukania układu.
: ndz lut 03, 2008 14:42
autor: Niemiec
GRIZLI
A może wiesz ile tego tam wejdzie??
: ndz lut 03, 2008 14:49
autor: GRIZLI
Pisałem - niecały litr
. Kupisz orginalną puszke VW/AUDI i wystarczy na wymianę.
: ndz lut 03, 2008 14:52
autor: Paweł Marek
Niemiec, raczej nie miej złudzeń, skoro wyje ale wogóle jakiś płyn w zbiorniczlku jeszcze był to najpewniej siadło łożysko i simering na pompie. Można regenerować są porady i firmy od tego. Koło mnie 120 zeta. Płynu wejdzie 770 ml.
: ndz lut 03, 2008 14:59
autor: Niemiec
no po odpaleniu silnika troche wyje przy skręcaniu, ale jak się zagrzeje to mu przechodzi....
: ndz lut 03, 2008 16:02
autor: grubasmkIV
moj kolega mial taki przypadek w pasacie plyn uciekal jak dolal to nic nie wylo jak plyn znikl to wyl strasznie okazalo sie ze to maglownica byla
A płynu od wspomagania wchodzi dokladnie albo 0,7 L albo 0,8 L
: ndz lut 03, 2008 16:08
autor: GRIZLI
Paweł Marek
..niby dlaczego nie można mieć złudzeń? Coś ściemniasz koledze...U mnie tak właśnie było jak w temacie. pompa wyje, gdy jest za mało płynu a nie tylko przy uszkodzeniu. Po dolewce płynu, wycie zanikło. najpierw jednak trzeba znaleźć przyczynę ubytku a może być ich kilka. Uszkodzenie pompy -wyciek, uszkodzone węże metalowe lub gumowe, simeringi na przekładni, poluzowane opaski na wężach.
: ndz lut 03, 2008 16:13
autor: Paweł Marek
OK. W porządku. Kolega napisał że olej jest poniżej minimum, znaczy że jeszcze jest więc powietrza pompa nie zaciągnie. Zobaczymy jak zmieni.
: ndz lut 03, 2008 16:17
autor: Duber
a co powiecie na to?umnie bylo ponizej glupi bylem i dolalem do zielonego czerwony.po kilku minutach pomp awyc zaczela.oczywiscie spuscilem wsio i na nowo zalalem tylko czerwonym.i dalej wyje.wymienilem jeszcze raz caly plyn i dalej wyje.czy pompa do wymiany czy regeneracji?co w niej wyje?lozysko czy lopatki bo lopatek sie nieregeneruje..?
: ndz lut 03, 2008 16:24
autor: Paweł Marek
piotr2 pisze:co w niej wyje?lozysko czy lopatki bo lopatek sie nieregeneruje..?
jak wspomaganie działa to łopatki dobre, można je od biedy odwrócić odwrotną stroną (niezużytą), opis gdzieś jest chyba w FAQ. A co do płynu to czemu nie zalałeś takiego jak mam być w golfie, czyli zielony np Febi? Nie wiem czy mieszalne sa te płyny ale takich doświadczeń się nie robi. Z kolei stan łożyska łatwo sprawdzić. Wystarczy zdjąć pasek i ręką sprawdzić czy koło pompy ma luz i nie chroboce jak zakręcisz. U mnie taki luz był, ale zwlekałem. Skonczyło się na zatarciu łożyska i spaleniu paska. Na szczęście wystarczyło zmienić łożysko z simeringiem, nie robiłem tego sam, zapłaciłem 120 zeta w specjalistycznej firmie od pomp. Sam materiał to może 20 zeta. Demontowałem i montowałem pompę po naprawie sam bo auto potrzebne na codzień.
: ndz lut 03, 2008 16:28
autor: Duber
dolalem innego plynu za namowa kolegi choc inny odradzal poprostu glupi bylem,musialem jechac do innego miasta byla 23 w nocy i tylko czerwony plyn a stan ponizej min.plynu mi nieubywa ale balem sie aby niezatrzec
: ndz lut 03, 2008 16:34
autor: Paweł Marek
Ale mogłeś zmienić zaraz nazad na zielony. Ludzie jeżdżą na czerwonym ale przypuszczam choć szczegółów nie znam, że zielony mająć odpowiednie właściwości lepkościowe może tą pompę akurat trochę wyciszyć. Sprawdź tylko łożysko, jeśli niema luzu wlej zielony i śmigaj póki wspoma nie przestanie działać. Stara zużyta pompa musi trochę odgłosów wydawać ale może będzie ciszej.
Re: Uciekł płyn do wspomagania.
: ndz lut 03, 2008 17:01
autor: felga12
Niemiec pisze:Witam. Ostatnio zauważyłem że przy skręcaniu wyje mi pompa od wspomagania. Zajrzałem pod maskę, a tu płyj noniżej minimum!! A jeszcze jakieś miesiąc temu sprawdzałem i wszystko było ok.
No i teraz trzy pytanka...
1. Czemu ten płyn znika?? Narazie nie zauważyłem wycieków bo osłona jest, ale zdejmę któregoś dnia...
2. Czy ten płyn mozna mieszać (jak tak to jaki najlepiej dolać).
3. Jak wymienić cały płyn, jak go spuścić?
Dzięki
może maglownica ??? zobacz czy tam niema wycieku i czy nie poci sie...