Strona 1 z 2

zapieczone śruby...

: ndz lut 03, 2008 12:37
autor: danioo
Witam.

Wczoraj zakładałem blaszki mocujące klocki hamulcowe z porady http://vw2.info/vwforum/porady/html/blaszki.htm , i ku mojemu z dziwieniu nie udał mi się odkręcić śrub zaznaczonych na czerwono w linku, są zapieczone na amen.

Jak mam sobie z tym poradzić?
Czy ktoś już to kiedyś robił? dodam że blaszki i tak założyłem bez ściągania zacisku hamulca.

Ile trzeba kupić płynu hamulcowego bo będę wymieniał, no i jaki DOT-4 ?

: ndz lut 03, 2008 12:44
autor: Marioo
Co do plynu to w uklad wchodzi ok 0.5L ale plynu zawsze do wymiany kupuje sie wiecej, zeby uklad przeplukac. Dot-4 bedzie dobry a moze tez byc dot 5.
Co do srub to sprubuj jakies metody typu wd-40, nie wiem nie mam na te sruby pomyslu innego narazie

: ndz lut 03, 2008 12:56
autor: kapalek
zrób tak. weź ws 50 (chyba tak to sie nazywa) taka odmiana wd 40 na zapieczone śruby. psiknij porządnie na srube i okolice gwintu. zostaw na noc i następnego dnia popróbuj. ważne bys mógł dorze osadzic klucz. chwyć śrubę kluczem i pukaj delikatnie w niego młotkiem. może puści.

: ndz lut 03, 2008 12:56
autor: Paweł Marek
Jeśli jeszcze nie obrobiłeś otworów na imbusy to spokojnie. Coś penetrującego (cola, WD40), stukanie młotkiem młotkiem, i kilkukrotne próby odkręcania porądnym imbudem. Sróby te są bardzo porządne i zerwanie lub obrobienie jest rzadkie.
Płyn; DOT3, DOT4 lub DOT5.1. Absolutnie nie DOT5

: ndz lut 03, 2008 12:58
autor: miś fazi
znajdż sobie niepotrzebny lub stary pasujacy do śruby klucz , tylko taki w który można uderzyć młotkiem , uderz w śrube przeż niego pare razy i powinna puścić

: ndz lut 03, 2008 13:02
autor: danioo
Ale was tu dużo dzisiaj.

No to tak.

Popsikałem gwint K-10 (takie coś jak WD-40) ale się nie udało.

śruby już w środku obrobiłem i tu jest problem jak je wykręcić. Prawa strona poszła jak nic, a lewa nie idzie.

Imbus mam porządny, nawet sie nie zarysował jak próbowałem odkręcić.

: ndz lut 03, 2008 13:06
autor: Szosownik
mój znajomy ukręcił jedną z tych śrub bo jak się okazało zamiast ją odkręcać to coraz bardziej ją dokręcał :grin:
z każdej strony(koło lewe,koło prawe) jest inny gwint (lewy,prawy)

: ndz lut 03, 2008 13:08
autor: miś fazi
jak obrobiłeś to zostaje Ci dospawać nakrętke , no potem śruba do wymiany

[ Dodano: 03 Lut 2008 12:09 ]
Szosownik pisze:mój znajomy ukręcił jedną z tych śrub bo jak się okazało zamiast ją odkręcać to coraz bardziej ją dokręcał :grin:
z każdej strony(koło lewe,koło prawe) jest inny gwint
tam nie ma lewego gwintu , chyba :grin:

: ndz lut 03, 2008 13:12
autor: Szosownik
miś fazi pisze:tam nie ma lewego gwintu , chyba :grin:
to dziwne że był inny kierunek odkręcania śrub co by świadczyło że gwint był inny :bajer:
jeżeli ktoś ma na to dowód w postaci opisu z książki napraw to niech potwierdzi lub zaprzeczy temu :pub:

: ndz lut 03, 2008 13:17
autor: kapalek
a co zrobic jak ukręcony jest giwnt cylinderka odpowietrznika (chyba mi mechanik ukręcił jak mu kazałem płyn wymienić a później sie wyparł :grrr:) ? bawic sie w odkręcanie czy inaczej odpowietrzac?

: ndz lut 03, 2008 13:21
autor: danioo
Niby w ETCE nic nie pisze na temat lewych/prawych gwintów.

No to jak jest z tymi gwintami na prawdę bo możliwe, że ja poprostu dociągałem te śruby zamiast odkręcać?

: ndz lut 03, 2008 13:23
autor: Paweł Marek
śróbę chwycisz po lekkim zdeformowaniu łba szlifierką (napłasko) porządnym narzedzeim, czuli morsem l ub francuzem, tylko to naprawde musi być porządne narzedzie.
kapalek pisze:a co zrobic jak ukręcony jest giwnt cylinderka odpowietrznika

doraźnie odpowietrzysz popuszczając śróbę przewodu hamulcowego przy zacisku, tak samo jak odpowietrznik, będzie tak mniej więcej. A zregenerowanie tego jeśli odpowietrznik sie głęboko ukręcił jest bardzo trudne, bez specjalistycznych narzędzi nie próbuj nawet bo szkoda czasu.

: ndz lut 03, 2008 13:25
autor: danioo
kapalek pisze:a co zrobic jak ukręcony jest giwnt cylinderka odpowietrznika
Ja kiedyś miałem taki przypadek w oplu kadecie. Przyspawaliśmy z kumplem nakrętkę M8 (na klucz 13) do odpowietrznika i po sprawie. Poszedł jak po maśle.

: ndz lut 03, 2008 13:25
autor: kapalek
kurde nie chwyce śruby bo gwint jest ułamany przy samym zacisku. wygląda to tak jakby nie było wcale cylinderka.... można coś na to zaradzić? tylko wiercić?