zapieczone śruby...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

zapieczone śruby...

Post autor: danioo » ndz lut 03, 2008 12:37

Witam.

Wczoraj zakładałem blaszki mocujące klocki hamulcowe z porady http://vw2.info/vwforum/porady/html/blaszki.htm , i ku mojemu z dziwieniu nie udał mi się odkręcić śrub zaznaczonych na czerwono w linku, są zapieczone na amen.

Jak mam sobie z tym poradzić?
Czy ktoś już to kiedyś robił? dodam że blaszki i tak założyłem bez ściągania zacisku hamulca.

Ile trzeba kupić płynu hamulcowego bo będę wymieniał, no i jaki DOT-4 ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 12:37 przez danioo, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz lut 03, 2008 12:44

Co do plynu to w uklad wchodzi ok 0.5L ale plynu zawsze do wymiany kupuje sie wiecej, zeby uklad przeplukac. Dot-4 bedzie dobry a moze tez byc dot 5.
Co do srub to sprubuj jakies metody typu wd-40, nie wiem nie mam na te sruby pomyslu innego narazie



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » ndz lut 03, 2008 12:56

zrób tak. weź ws 50 (chyba tak to sie nazywa) taka odmiana wd 40 na zapieczone śruby. psiknij porządnie na srube i okolice gwintu. zostaw na noc i następnego dnia popróbuj. ważne bys mógł dorze osadzic klucz. chwyć śrubę kluczem i pukaj delikatnie w niego młotkiem. może puści.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 12:56

Jeśli jeszcze nie obrobiłeś otworów na imbusy to spokojnie. Coś penetrującego (cola, WD40), stukanie młotkiem młotkiem, i kilkukrotne próby odkręcania porądnym imbudem. Sróby te są bardzo porządne i zerwanie lub obrobienie jest rzadkie.
Płyn; DOT3, DOT4 lub DOT5.1. Absolutnie nie DOT5
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 12:57 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lut 03, 2008 12:58

znajdż sobie niepotrzebny lub stary pasujacy do śruby klucz , tylko taki w który można uderzyć młotkiem , uderz w śrube przeż niego pare razy i powinna puścić



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lut 03, 2008 13:02

Ale was tu dużo dzisiaj.

No to tak.

Popsikałem gwint K-10 (takie coś jak WD-40) ale się nie udało.

śruby już w środku obrobiłem i tu jest problem jak je wykręcić. Prawa strona poszła jak nic, a lewa nie idzie.

Imbus mam porządny, nawet sie nie zarysował jak próbowałem odkręcić.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lut 03, 2008 13:06

mój znajomy ukręcił jedną z tych śrub bo jak się okazało zamiast ją odkręcać to coraz bardziej ją dokręcał :grin:
z każdej strony(koło lewe,koło prawe) jest inny gwint (lewy,prawy)
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 13:09 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz lut 03, 2008 13:08

jak obrobiłeś to zostaje Ci dospawać nakrętke , no potem śruba do wymiany

[ Dodano: 03 Lut 2008 12:09 ]
Szosownik pisze:mój znajomy ukręcił jedną z tych śrub bo jak się okazało zamiast ją odkręcać to coraz bardziej ją dokręcał :grin:
z każdej strony(koło lewe,koło prawe) jest inny gwint
tam nie ma lewego gwintu , chyba :grin:



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lut 03, 2008 13:12

miś fazi pisze:tam nie ma lewego gwintu , chyba :grin:
to dziwne że był inny kierunek odkręcania śrub co by świadczyło że gwint był inny :bajer:
jeżeli ktoś ma na to dowód w postaci opisu z książki napraw to niech potwierdzi lub zaprzeczy temu :pub:
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 13:19 przez Szosownik, łącznie zmieniany 2 razy.



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » ndz lut 03, 2008 13:17

a co zrobic jak ukręcony jest giwnt cylinderka odpowietrznika (chyba mi mechanik ukręcił jak mu kazałem płyn wymienić a później sie wyparł :grrr:) ? bawic sie w odkręcanie czy inaczej odpowietrzac?


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lut 03, 2008 13:21

Niby w ETCE nic nie pisze na temat lewych/prawych gwintów.

No to jak jest z tymi gwintami na prawdę bo możliwe, że ja poprostu dociągałem te śruby zamiast odkręcać?


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 03, 2008 13:23

śróbę chwycisz po lekkim zdeformowaniu łba szlifierką (napłasko) porządnym narzedzeim, czuli morsem l ub francuzem, tylko to naprawde musi być porządne narzedzie.
kapalek pisze:a co zrobic jak ukręcony jest giwnt cylinderka odpowietrznika

doraźnie odpowietrzysz popuszczając śróbę przewodu hamulcowego przy zacisku, tak samo jak odpowietrznik, będzie tak mniej więcej. A zregenerowanie tego jeśli odpowietrznik sie głęboko ukręcił jest bardzo trudne, bez specjalistycznych narzędzi nie próbuj nawet bo szkoda czasu.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 13:24 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lut 03, 2008 13:25

kapalek pisze:a co zrobic jak ukręcony jest giwnt cylinderka odpowietrznika
Ja kiedyś miałem taki przypadek w oplu kadecie. Przyspawaliśmy z kumplem nakrętkę M8 (na klucz 13) do odpowietrznika i po sprawie. Poszedł jak po maśle.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » ndz lut 03, 2008 13:25

kurde nie chwyce śruby bo gwint jest ułamany przy samym zacisku. wygląda to tak jakby nie było wcale cylinderka.... można coś na to zaradzić? tylko wiercić?


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 403 gości