Strona 1 z 1

SZalejące obroty MK3

: sob maja 21, 2005 14:21
autor: TUTENHAMON
Witam mam taki problem a mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty są w granicach 1600 - 1800. Po rozgrzaniu spadają powoli do 800 przy przełączaniu biegów nie spadają do 800 tylko cały czas wysoko. prz podjeżdżaniu do skrzyzowania na luzie spadają bardzo po mału. Komp nic nie wykazał co sprawdzić i jak silnik 1. 4 wielopunkt AEX.

: sob maja 21, 2005 23:07
autor: wojteks
czystość przepustnicy (tam gdzie pracuje przepustnica powinno być czysto, bez nagaru i innych syfów, można umyć benzyną i wytrzeć do czysta), czujnik temperatury silnika ale to raczej powinno wyjść na komputerze, nie znam tego wtrysku, czy ma styk odpowiadający za wolne obroty (jak puszczony gaz to zwiera mikrowyłącznik) ale to też powinno wyjść na kompie

: ndz maja 22, 2005 10:19
autor: TUTENHAMON
Silniczek nie powąchał gazu ma 108 tysiaków dopiero w poniedziałek zabieram się za czyszczenie przepustnicy czy dużo z tym roboty i jak się do tego zabrać

: ndz maja 22, 2005 12:19
autor: wojteks
chodziło mi o mikrowyłącznik od biegu jałowego przy przepustnicy a nie gaz lpg, jeszcze może być problem z TPS czyli czujnikiem położenia przepustnicy lub przepływomierzem o ile taki jest.

niestety nie wiem jak wygląda wtrysk w AEX więc ci nic nie podpowiem

: ndz maja 22, 2005 14:28
autor: ksorzel
tutenhamon mam w swoim golfie identyczny problem z obrotami ....
na razie sie za to nie zabralem ale czy to moze miec cos wspolnego z potencjometrem lub sonda lambda?
Pozdrawiam

: ndz maja 22, 2005 16:14
autor: TUTENHAMON
Nie wiem ale denerwuje mnie to a nie wiem w czym rzecz jakbyś coś wiedział to daj znac

: ndz maja 22, 2005 21:26
autor: cobra333
w 95 procentach skutkiem jest silnik krokowy wustarczy wyczyścić rozebrać lub wymienić na nowy.

: ndz maja 22, 2005 23:10
autor: ksorzel
ok dzieki za rady rzeczywiscie te obroty to uciazliwa sprawa sproboje cos podzialac zeby to naprawic :) a moze jeszcze jakies inne rady/uwagi ?
pozdro

: pt wrz 02, 2005 09:53
autor: Krzys_o
U mnie 1.6 AEE mialem podobne problemy jak Ty, byłem wczoraj w ASO i stwierdzono przepustnica do wymiany :(. Co prawda zrobili cos poniewaz auto ma teraz 950 obrotow na luzie. a podczas jazdy zachowuje sie bezproblemowo. Tylko przy zimnym silniku przy odpalaniu przez okolo 20 sec. obroty faluja od 500 do 900 obrotow.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2005 08:27 ]
:okej:

Problem rozwiazany.
Okazalo sie ze przyczyna tych objawow nie jest przepustnica tylko "glupia" kostka w stacyjce na co wpadl moj kolega (mechanik z zamilowania) a czterech mechanikow i w ASO nie byli w stanie tego zdiagnozowac.

Jak on na to wpadl.
Podczas przekrecania kluczyka na tuz przed zaplonem na chwileczke gasla cala deska, ale to doslowmie "sekunda".

Teraz auto jezdzi super.

I jak tu wierzyc mechanikom :(

: pn lis 14, 2005 11:08
autor: Gengol
TUTENHAMON, mój ojciec ma taki sam silnik i podobne symptomy (nierówna praca na jałowym) do tego gasł przy hamowaniu. Byliśmy u kilku mechaników, sprawdzali kompa, niby wszystko ok. :niewiem: Dopiero w servisie VW, przy próbie przeinstalowania softu, po 40 min doszli, że pod dźwigienką przepustnicy jest malutka kosteczka mająca na celu podniesienie obrotów ](*,) . A kłopoty zaczęły sie dopiero jesienią, całe lato nic, wszystko było ok.

: pn lis 14, 2005 11:54
autor: blackwhite
Krzys_o pisze:w ASO i stwierdzono przepustnica do wymiany

A ile krzyknęli za tą przepustnice , tak z ciekawości pytam.