Lampka oleju miga

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pitersan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt sty 15, 2008 21:53
Lokalizacja: Błonie

Lampka oleju miga

Post autor: pitersan » ndz lut 03, 2008 12:09

Witam, mam problem dzisiaj jechałem moim golfem mk3 1995r. 1.6 benzyna i coś się zesrało:/ Podejrzewam że to coś poważnego i proszę o pomoc. Problem wygląda następująco gdy jechałem zaczęła mi migać lampka od oleju zatrzymałem się i sprawdziłem poziom oleju i jest ok płyn chłodzący jest ok odkręciłem korek od oleju i było dużo takiej biało-brązowej masy nie wiem czy to dobrze nie znam sie na samochodach ale wycieków nigdzie nie zauważyłem po chwili wsiadłem odpaliłem samochód i przejechałem 200m i to samo znowu odpaliłem i jak jechałem 50km/h 1800 obrotów to nic nie migało i było już dobrze dodam jeszcze że jak hamowałem przestawały mi działać kierunkowskazy jak puszczałem hamulec znowu działały. Olej to półsyntetyk lotosu. Bardzo proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 18:55 przez pitersan, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz lut 03, 2008 12:25

mi to wyglada na uszczelke pod glowica (maz pod korkiem) moze przez to nie ma odpowiedniego cisnienia oleju i dlatego ci kontrolka miga.



pitersan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt sty 15, 2008 21:53
Lokalizacja: Błonie

Post autor: pitersan » ndz lut 03, 2008 12:33

ok dzięki a dużo może kosztować wymiana uszczelki ? pewnie od razu olej i filtr trzeba tez wymienić ile to może kosztować??



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lut 03, 2008 12:36

Marioo pisze:mi to wyglada na uszczelke pod glowica (maz pod korkiem) moze przez to nie ma odpowiedniego cisnienia oleju i dlatego ci kontrolka miga.
maź pod korkiem nie musi oznaczać że uszczelka pod głowicą jest do wymiany
taka maź pojawia się przy jeździe na krótkich odcinkach
było o tym na forum milion razy
dziwne że nie wziąłeś tego pod uwagę tylko od razu wskazałeś uszczelkę
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 12:37 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz lut 03, 2008 12:39

Zalezy od tego jaki bedzie koszt samej uszczeljkim robocizna to mysle ze ok 300-400zl, plus filtr, olej i jezeli sie zmieszal z plynem to jeszcze plyn. Ale mam jeszcze pytanie jakie dystanse pokonujesz samochodem, bo jezeli jezdzisz kilka kilomterow i gasisz silnik to moze jest niedogrzany i zbeira sie wigloc w oleju i dlatego robi sie maź. Sa jeszcze jakies objawy oprocz tego co pisales wczesniej.

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 11:40 ]
Szosownik pisze:dziwne że nie wziąłeś tego pod uwagę tylko od razu wskazałeś uszczelkę
ja tylko wskazalem na jedna z mozliwosci, na odleglosc i tak nie da sie tego stwierdzic jednoznacznie.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz lut 03, 2008 12:41

pitersan pisze:ok dzięki a dużo może kosztować wymiana uszczelki ? pewnie od razu olej i filtr trzeba tez wymienić ile to może kosztować??
500 zeta musisz mieć na pewno. Zależy co przy okazji wymienisz.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » ndz lut 03, 2008 12:42

maź pod korkiem nie oznacza że uszczelka jest do wymiany, po prostu silnik w zimie jest niedogrzany bo jeździ się na krótkich odcinkach. rozwiązaniem jest sprawdzenie czy na bagnecie od poziomu oleju także jest ta maź. jeśli tak to uszczelka do wymiany. jeśli nie to wszystko ok. może w twoim przypadku czas na wymianę oleju???



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lut 03, 2008 12:45

wolfzan pisze:500 zeta musisz mieć na pewno. Zależy co przy okazji wymienisz.
dokładnie

ja rok temu jak jeszcze miałem mk3 zapłaciłem 550zł:
-uszczelka
-planowanie głowicy
-uszczelniacze
-dotarcie zaworów
-wymiana rozrządu (żeby nie płacić za robociznę 2 razy bo to jedna robota)
-wymiana płynu
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 12:46 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



pitersan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt sty 15, 2008 21:53
Lokalizacja: Błonie

Post autor: pitersan » ndz lut 03, 2008 12:50

Więc tak zazwyczaj jeżdżę samochodem do pracy 5 kilometrów w obie strony pokonuje bardzo krótkie dystanse, a w weekendy do szkoły około 60 kilometrów w obie strony i to by było tyle tej jazdy. Na bagnecie nie ma żadnej mazi, bąbelków i innych pierdół olej jest bardzo ciemny ale nie wiem czy to dobrze czy to zle, a poziom oleju jest ok. czujnik oleju jest pokryty taka guma jak odciągnę to gumkę to leciutko jest pokryty olejem.



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » ndz lut 03, 2008 12:53

ja najpierw wymieniłbym olej bo skoro na bagnecie nic nie ma to raczej nie jest to uszczelka...



pitersan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt sty 15, 2008 21:53
Lokalizacja: Błonie

Post autor: pitersan » ndz lut 03, 2008 13:02

Ok dziękuje za wszystkie porady przynajmniej jestem zorientowany co to może być i ile kosztować. Jutro jadę z tym do zaufanego mechaniora i zobaczymy co on powie :crazy: mam nadzieję że wymiana oleju pomoże :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości