Strona 1 z 2

sterowanie klimy w MK3

: pt lut 01, 2008 13:30
autor: miś fazi
Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż

: pt lut 01, 2008 17:15
autor: Paweł Marek
mogę tylko napisać że w GTI żonki nie widać żadnych kabli lecących od wtyku sterownika wentylatorów inaczej jak w jednej wiązce do skrzynki.

: pt lut 01, 2008 17:31
autor: miś fazi
zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie

: pt lut 01, 2008 17:36
autor: Paweł Marek
rozumiem , napisałem co widziałem, niestety żeby odpowiedzieć konkretnie musiałbym rozbebeszyć trochę auta. Powinno to wynikać z oznaczeń wtyczek na jakimś dobrym schemacie.

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 4:42 pm ]
http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_wd05_ac.pdf zobacz to, właściwie wszystko tam widać.

Re: sterowanie klimy w MK3

: czw wrz 03, 2009 22:37
autor: ilio
miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż

witam

czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.

ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?

: pt wrz 04, 2009 12:14
autor: luzur
miś fazi pisze:zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie
Chyba się nie da na 100% odpowiedzieć jak jest, w niektórych będą w innych nie.
Niedawno montowałem MFA do TDI 1Z i nie musiałem do kompa nic podłączać,
było fabryczne podłączenie i spalanie pokazywał odrazu (a w każdym poradniku dot. MFA jest że trzeba podłączać ECU),
kabel do czujnika temperatury oleju miałem poprowadzony fabrycznie od skrzynki przekaźników do okrągłej kostki przy samym silniku (a w każdym poradniku jest że to połączenie trzeba dorobić natomiast podobno jest kabelek luźny od okrągłego złącza przy silniku do wpięcia do czujnika, a umnie nie było :) )

Więc moim zdaniem na 100% sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz w konkretnym egzemplarzu auta.
Ale jak piszesz że widać te kable we wtyczce do ECU na tych konkretnych stykach, to muszą być też po drugiej stronie wiązki ;)

Co do podłączania klimy do ECU, z tego co ja wiem w MK3 TDI służy ono tylko do ew. wyłączenia klimatyzacji przez komputer gdy jest za gorąco dla silniczka.

Pozdrowienia

[ Dodano: 04 Wrz 2009 12:23 ]
ilio pisze:
miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż

witam

czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.

ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?
W 1Z jest jeden pin do podpięcia, niepamietem który :)
ale nie ma konieczności podpinania go i klima będzie działać.

Do sprężarki dochodzą dwa kable,
kolory zależą od wersji silnikowej i rocznikowej, mam ori wiązkę klimy od silnika 2E założoną do TDI i kolory kabli nie pokrywają się ze schematem od TDI.
Pozdr.

: pt wrz 04, 2009 17:46
autor: ilio
luzur pisze:
miś fazi pisze:zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie
Chyba się nie da na 100% odpowiedzieć jak jest, w niektórych będą w innych nie.
Niedawno montowałem MFA do TDI 1Z i nie musiałem do kompa nic podłączać,
było fabryczne podłączenie i spalanie pokazywał odrazu (a w każdym poradniku dot. MFA jest że trzeba podłączać ECU),
kabel do czujnika temperatury oleju miałem poprowadzony fabrycznie od skrzynki przekaźników do okrągłej kostki przy samym silniku (a w każdym poradniku jest że to połączenie trzeba dorobić natomiast podobno jest kabelek luźny od okrągłego złącza przy silniku do wpięcia do czujnika, a umnie nie było :) )

Więc moim zdaniem na 100% sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz w konkretnym egzemplarzu auta.
Ale jak piszesz że widać te kable we wtyczce do ECU na tych konkretnych stykach, to muszą być też po drugiej stronie wiązki ;)

Co do podłączania klimy do ECU, z tego co ja wiem w MK3 TDI służy ono tylko do ew. wyłączenia klimatyzacji przez komputer gdy jest za gorąco dla silniczka.

Pozdrowienia

[ Dodano: 04 Wrz 2009 12:23 ]
ilio pisze:
miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż

witam

czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.

ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?
W 1Z jest jeden pin do podpięcia, niepamietem który :)
ale nie ma konieczności podpinania go i klima będzie działać.

Do sprężarki dochodzą dwa kable,
kolory zależą od wersji silnikowej i rocznikowej, mam ori wiązkę klimy od silnika 2E założoną do TDI i kolory kabli nie pokrywają się ze schematem od TDI.
Pozdr.
do sprężarki mam dwa kable

a we wtyczce od sprężarki jest jeden a drugi orginalnie zaślepiony ...

czy tak ma być ?

: pt wrz 04, 2009 19:40
autor: luzur
Czyli sprawdź jakimś miernikiem który z dwóch kabli które masz jest masą
a drugi podłącz do jedynego pinu w sprężarce.
Pozdr.

: pt wrz 04, 2009 21:54
autor: ilio
luzur pisze:Czyli sprawdź jakimś miernikiem który z dwóch kabli które masz jest masą
a drugi podłącz do jedynego pinu w sprężarce.
Pozdr.
ok , mam schemat na kompie i wiązke przy łóżku to jutro sprawdzę

klima

: sob wrz 05, 2009 20:33
autor: macbu
Dokładnie jak kolega wyzej mowil podpinasz tylko jeden kabelek pod kompa. niestety musissz go sobie pociagnac w wiazce go nie ma... i podpinasz tylko jeden do pinu nr 33.

Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?

ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...

[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...

Obrazek

Re: klima

: sob wrz 05, 2009 21:42
autor: ilio
macbu pisze:Dokładnie jak kolega wyzej mowil podpinasz tylko jeden kabelek pod kompa. niestety musissz go sobie pociagnac w wiazce go nie ma... i podpinasz tylko jeden do pinu nr 33.

Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?

ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...

[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...

[url=http://images45.fotosik.pl/194/ab5f0cfa7140de6cm.jpg]Obrazek[/URL]

mam taki schemat http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_wd94_ac.pdf
dziekuje za pomoc
za 2 tygodnie będe montował więc napewno się zgłoszę

a dlaczego nasze schematy nie pokrywają się ?
ten który ja mam pokrywa mi się z wiązką którą mam do klimy
aczkolwiek nie mam zaznaczonego pinu do którego mam podać sygnał AC

skoro jest to pin 33 to który kabel do niego pójdzie ?


j246 to chyba przekaźnik ale gdzie jest zamontowany ?

jaki ma numer ?
Obrazek Obrazek

[ Dodano: 06 Wrz 2009 18:26 ]
macbu pisze:Dokładnie jak kolega wyzej mowil podpinasz tylko jeden kabelek pod kompa. niestety musissz go sobie pociagnac w wiazce go nie ma... i podpinasz tylko jeden do pinu nr 33.

Powodzenia w rzie czego pisz... ja do swojego wrzuciłem klime i smiga az miło... masz w ogole schemat?

ja wczesniej podpiałe pin 35 i jak wlaczylem klime swiecil sie prawy kierunek. a jak wlaczylem kierunkowskaz to klima sie wlanczala i wylanczale takze zapimnij o pinie 35...

[ Dodano: 05 Wrz 2009 20:53 ]
tu masz bardzo fajnie opisany schemat...

[url=http://images45.fotosik.pl/194/ab5f0cfa7140de6cm.jpg]Obrazek[/URL]


w skrzynce z przekaźnikami jest przekaźnik dla klimatyzacji
raczej jest w miejscu nr 1 choć infotech podaje miejsce nr 6
jaki jest jego numer i czy ktoś ma go na zbyciu ?

klima

: ndz wrz 06, 2009 21:01
autor: macbu
na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...

ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...

co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...

a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...

narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...

Re: klima

: ndz wrz 06, 2009 21:08
autor: ilio
macbu pisze:na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...

ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...

co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...

a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...

narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...

jak ominołęś skrzynke ?
do skrzynki dochodzą kable z podświetlenia włączników AC i obiegu zamkniętego

a z druggiej strony plus w żółtej wtyczce o wentylatorów
reszta opiera sie prosto o alkumulator na kablach 5mm2


zauważyłem ze przekaźnik ma styki 87 , 86 , 85 i 30 co może wskazywać ze jest to ogólnodostępny przkaźnik w sklepach motoryzacyjnych .

Jeśli się mylę proszę o zwrócenie na to uwagi .

: ndz wrz 06, 2009 23:27
autor: dnadna
a tak w ogóle to co tam jest za instalacja przy klimie ??
włącznik sprzęgła sprezarki i jednocześnie wentylatora oraz
przełącznik obiegu ...
bo wentylator chłodnicy klimy chodzi cały czas po wlaczeniu klimy ( z tego co wiem )
to taką instalacje można zrobić samemu z kawałka drutu i 2 przekażników