miś fazi pisze:zgoda Paweł , jak jest orginalnie klima to ok , idzie wszystko w jednej wiazce , ale czy są kable od sterownika silnika w wiązce która idzie do środka auta i leża sobie lużnie nie podpięte jak auto nie ma klimy , bo na zdjęciu wtyku od sterownika silnika widac jakby te styki czyli 33 i 35 były podłączone , a samochód jest bez klimy , i tu jest myk są standartowo czy nie
Chyba się nie da na 100% odpowiedzieć jak jest, w niektórych będą w innych nie.
Niedawno montowałem MFA do TDI 1Z i nie musiałem do kompa nic podłączać,
było fabryczne podłączenie i spalanie pokazywał odrazu (a w każdym poradniku dot. MFA jest że trzeba podłączać ECU),
kabel do czujnika temperatury oleju miałem poprowadzony fabrycznie od skrzynki przekaźników do okrągłej kostki przy samym silniku (a w każdym poradniku jest że to połączenie trzeba dorobić natomiast podobno jest kabelek luźny od okrągłego złącza przy silniku do wpięcia do czujnika, a umnie nie było
)
Więc moim zdaniem na 100% sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz w konkretnym egzemplarzu auta.
Ale jak piszesz że widać te kable we wtyczce do ECU na tych konkretnych stykach, to muszą być też po drugiej stronie wiązki
Co do podłączania klimy do ECU, z tego co ja wiem w MK3 TDI służy ono tylko do ew. wyłączenia klimatyzacji przez komputer gdy jest za gorąco dla silniczka.
Pozdrowienia
[ Dodano: 04 Wrz 2009 12:23 ]
ilio pisze:miś fazi pisze:Szanowni koledzy , czy ktos sie orientuje w sprawie podłączenia sterownika silnika do sterownika wentylatorów , chodzi dokladnie o to czy są już doprowadzone kable od sterownika silnika , pin 33 i 35 do środka auta , czy trzeba dopiero wpinać pod sterownik i łączyć ze sterownikiem wentylatorów , podobno są te kable orginalnie przygotowane i znajdują sie koło skrzynki z przekaznikami, auto to , golf 1,8 90 koni z 1996 roku, silnik to ADZ , na jednopunktowym wtrysku , mono -mortronik , bo założyłem sobie klime i zapomniałem podczas wymiany całego ustrojstwa pod dechą zobaczyc jak idą kable od sterownika do środka i nie chce mi sie drugi raz zdejmować podszybia i wyjmowac sterownika , nadmieniam że instalacje elektryczną pod klime robiłem sam i zostało mi tylko podłączenie pinu 33 i 35 sterownika silnika i wpinka tych kabli pod wyłącznik klimy i styk T10/3 sterownika wentylatorów , jak ktoś wie na pewno jak jest to prosze o podpowiedż
witam
czy podpięcie tych kabli dotyczy tez tdi 1z i czy są to piny 33 i 35 ?
jestem na etapie rozgryzania instalacji elektrycznej.
ile kabli dochodzi do sprężarki i jakie mają kolory ?
W 1Z jest jeden pin do podpięcia, niepamietem który
ale nie ma konieczności podpinania go i klima będzie działać.
Do sprężarki dochodzą dwa kable,
kolory zależą od wersji silnikowej i rocznikowej, mam ori wiązkę klimy od silnika 2E założoną do TDI i kolory kabli nie pokrywają się ze schematem od TDI.
Pozdr.