Wskaźnik ciśnienia oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wskaźnik ciśnienia oleju

Post autor: Pan Japuk » pt maja 20, 2005 21:53

Czy instalacja wskaźnika ciśnienia oleju to skomplikowany zabieg? Proszę o opinię kogoś kto miał z tym do czynienia. Z jakimi kosztami należałoby się liczyć? Da się podłączyć wskaźnik żeby współpracował z seryjną kontrolką?



Awatar użytkownika
bnew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 01, 2005 20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bnew » sob maja 21, 2005 12:39

tu chyba coś znajdziesz : :bigok:
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... iana+oleju


Le temps detruit tout

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob maja 21, 2005 14:45

to jest proste, pytanie czy chcesz układ z czujnikiem i zegarem elektrycznym czy czujnik z zegarem hydraulicznym.
Jak elektryczny to potrzebujesz zestaw (np ze sklepu tuningowego) czujnik i zegar, trójnik do wkręcenia nowego czujnika równolegle z tym od kontrolki i trochę przewodu elektrycznego żeby wykonać instalację oraz zamontować zegar.

Jak hydrauliczny to potrzebujesz tylko trójnik lub jakąś redukcję aby dołączyć zegar do układu i zamontować wskaźnik.

Wskaźnik nie będzie pracował z kontrolką, jest niezależny.

Mam tak zrobione, czujnik i zegar elektryczny, działa OK, cena minimum 120pln



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » sob maja 21, 2005 17:06

Na czym polega działanie zegara hydraulicznego? Czy da się zastosować wskaźnik seryjnie montowany w jakimś samochodzie czy trzeba zakupić coś z artykułów tuningowych?



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » sob maja 21, 2005 22:19

hydraulicznu to taki, który przenosi ciśnienie od miejsca podłączenia aż do wskaźnika czyli manometru (po prostu cieniutka rurka z układu do wskaźnika). Stosowane to było kiedyś w maszynach budowlanych czy innych traktorach i ciężarówkach.

można by coś z poldka zaadaptować, tam jest wskaźnik ciśnienia oleju, poldka miałem 9 lat temu i tak mi coś przebłyskuje. Trzebaby czujnik i zegar (niestety zegar jest kwadratowy więc się z niczym nie komponuje) może można zdemontować go z jakichś starych zegarów (nie wiem)).

Najprościej będzie kupic zegar i czujnik VDO (elektryczny). Sklepy tuningowe lub jakieś inne sklepy z akcesoriami (np do łodzi i innych silników stacjonarnych).
sprawdź: http://www.drabpol.pl/czujniki.htm



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » sob maja 21, 2005 23:16

Dzięki za wypowiedzi. Tak właśnie myślałem że wskaźnik hydrauliczny wymaga doprowadzenia ciśnienia oleju aż do samego wskaźnika. Ale jakoś się boję takiego rozwiązania. O wskaźnik pytam dlatego że mam od jakiejś ciężarówki - jest całkiem fajny a mam wątpliwości czy mogę go zastosować.



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » ndz maja 22, 2005 08:41

możesz, kwestią pozostaje prawidłowe podłączenie do układu (trójnik czy coś) i ładne zamocowanie wskaźnika bo pewnie wielkość nietypowa, typowe zegary VDO mają średnicę około 52mm i do tego można budkę dokupić, w którymś ze sklepów widziałem takie budni ale to trzebaby google zapytać bo nie pamiętam gdzie to było



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości