Strona 1 z 2

Traci iskre po rozgrzaniu 1.6 AFT

: czw sty 31, 2008 20:54
autor: Dyguś
Witam
Jak wy mi nie pomożecie to już nikt mi nie pomoże :/
Mój samochód gdy sie rozgrzeje traci iskrę a za jakieś 5 min zapala normalnie. Podejrzewałem czujnik halla i pojechałem do mechanika. Wymienił cały aparat zapłonowy z czujnikiem pojezdziłem chwile sytuacja zaczęła sie powtarzać. Pojechałem do nich bo wzieli pieniądze a dalej to samo wymienili 2 raz aparat z czujnikiem halla już podobno 100 % sprawny przejechałem 50 km zatrzymuje sie na drodze za jakieś 2 min próbuje odpalić a tu znowu iskry nie ma za jakiś czas gdy trochę wystygł zapalił i pojechałem znowu do warsztatu gdzie było to naprawiane tak wiec powiedzieli mi ze podmienia mi cewkę bo to ostania rzecz która mogla być przyczyna tego braku iskry. Niestety tak nie było przejechałem 100 km nic sie nie działo palił pięknie nie gasł w trakcie jazdy. wiec dzwonie do warsztatu ze chce zapłacić za ta cewkę ucieszny ze samochód wreszcie chodzi niestety gdy skończyłem rozmowę i chce odpalić samochód. lipa :/ dalej to samo. po chwili odpalił i pojechałem żeby mi założyli stara cewkę bo to nie jest jej wina. gdy spytałem co teraz to rozłożyli ręce bo wszystko wymieniali i dalej tracił iskrę :/
podobno wymienili jeszcze jakiś czujnik na wale i tez nie pomogło.
błagam pomóżcie

: czw sty 31, 2008 21:06
autor: robert14-83
Miałem podobny problem. Zimny palił na dotyk a gdy się rozgrzał i chciałem ponownie go uruchomić po krótkim postoju to co prawda palił ale jakby na trzy cylindry i zdarzało się że gasł. Przyczyna była prosta. Po powrocie z pracy do domu wieczorem podnoszę maskę a tam "dyskoteka". Ogromne przebicia na kablach wysokiego napięcia. Wymieniłem je na nowe i problem z głowy :bigok:

: czw sty 31, 2008 21:08
autor: Dyguś
obawiam sie ze to nie to jakies 3 miesiace temu kable wymieniałem

: czw sty 31, 2008 21:11
autor: robert14-83
ja też na tych felernych jeździłem niecałe 3 miesiące. odpal samochód wieczorem i podnieś maske i zobaczysz czy masz jakieś przebicia.

: czw sty 31, 2008 21:58
autor: Dyguś
jest takie minimalne przebicie w okolicach kopułki w paru miejscach . ale to trzeba sie dokładnie przyjżeć i sporo wody wylać. na kablu tym co idzie do cewki tez zauwazylem takie minimalne i bardzo żadko wystepuje. czy to moze być przyczyna tego

: czw sty 31, 2008 22:05
autor: dziejo
Dyguś pisze:czy to moze być przyczyna tego
niema prawa być żadnych iskier w ogóle !!!!!!!!!!!!

: czw sty 31, 2008 22:13
autor: Dyguś
nawet tak malutkie iskierki mogą tle szkody narobić ? bo u robert14-83 z tego co pisze bez psykania woda byla dyskoteka

: czw sty 31, 2008 22:47
autor: lider.dh
witam
ja mialem ten sam problem ale jak wjechalem w duza wode to sie dlawil a jak dodalem wiecej gazu to zdychal i nie szlo go odpalic przez jakies 10 minut
tak samo jak dostal duzo sniegu pod maske przez noc (mieszkam w islandii) zapalil i ok ale jak sie zagrzal to znowu to samo
wymienilem kable wysokiego napiecia i swiece i troche pomoglo
rozlupalem tez wiazke kabli i je oplotlem na nowo po uprzednim wysuszeniu (bylo troche wody w srodku)
od wymiany tylko raz sie zwalil ale wtedy silnik byl caly bialy nawet nie widzialem akumulatora
do dzis tak do konca nie wiem co to moze byc sprobuje jeszcze reszte kabelkow przejrzec moze gdzies sie woda dostaje
to tyle ode mnie

jeszcze pytanie do wlascicieli AFT - jaki macie rozdzielacz ?? pytam bo kupilem oryginal kopolke i palec boscha i niestety nie pasuje wyciecie mocujace jest w innym miejscu a sprawdzilem na mojej kopolce pisze SAGEM :kac: nie wiem co jest grane

: pt lut 01, 2008 10:28
autor: Golf GTi
Zrob tak ,jak go zapalisz wylej wiadro wody na silnik tak zeby nalalo sie na swiece ,aparat. Jak jest wszystko ok to ma dalej dzialac, jak zgasnie to gon do sklepu po kable i swiece. A jest tez 2 mozliwosc , wzmiacniacz momentu iskry jest na wykonczeniu, i gdzy sie nagzeje przestaje wmacniac impuls z czujnika halla ktory pozniej idzie do cewki. U mnie wMK3 1,4 tak bylo.

: pt lut 01, 2008 10:39
autor: lider.dh
a gdzie jest ten wzmacniacz usytuowany? da sie to kupic normalnie w czesciach zamiennych ?

: pt lut 01, 2008 11:06
autor: Golf GTi
da sie kupic, pod cewka zapolonwa jest dokrecona metalowa plytka z 3 badz 5 kablami, to jest wlasnie ta czesc

: pt lut 01, 2008 11:34
autor: Dyguś
mówisz o module ?

: pt lut 01, 2008 12:09
autor: MarcoVW
Golf GTi pisze:Zrob tak ,jak go zapalisz wylej wiadro wody na silnik .....
jakie wiadro wody :rotfl: , wogule moze auto utop :green_fuck:

Jak bedzie ciemno wez plyn do mycia okien ten w zraszaczu i popryskaj na kable.

: pt lut 01, 2008 12:52
autor: Dyguś
to właśnie wczorja tak zrobilem z tym zrasaczem i pojawily sie takie minimalne przebicia w okolicy aparatu zaplanowego raz gdzies pod spodem raz kolo wejscia srodkowego kabla do kopulki ale to trzeba było sporo popsykac i dokładnie sie przyglądnąć przebicie pojawilo sie chyba tez na kablu do cewki ale to nie jestem pewien bo ciemno było i to moglo tez byc kolo pierwszej swiecy od tej metalowej blaszki która łaczy swiece z kablem