Strona 1 z 3

licznik

: śr sty 30, 2008 21:54
autor: seba0000
Cześć mam problem z licznikiem. Wymieniłem licznik na taki z funkcja MFA wyskalowany tak samo jak mój oryginalny od 0-220 km/h z takimi samymi oznaczeniami na tyle SW: 5.1, Layout 1.0, Index: 28 co oryginalny bez MFA. Dostrzegam jednak przekłamanie i napewno nie jest to złudzenie . Ten nowy licznik z MFA zaniża prędkość i zaniża przebieg. Czy coś da sie z tym zrobić ? Widziałem tu parę postów forumowiczów którzy dość mocno siedzą w temacie ale nic akurat o moim problemie.
proszę o pomoc.

: śr sty 30, 2008 22:11
autor: bettek
Niewiem jak to jest zrobione w Mk3, ale ja tak miałem w Mk2. Musiałem wymienić ślimak w skrzyni - końcówka linki prędkosciomierza.

: śr sty 30, 2008 22:14
autor: seba0000
bettek pisze:Niewiem jak to jest zrobione w Mk3, ale ja tak miałem w Mk2. Musiałem wymienić ślimak w skrzyni - końcówka linki prędkosciomierza.
W III nie ma linki - jest elektryka .

: śr sty 30, 2008 22:15
autor: bettek
seba0000 pisze:W III nie ma linki - jest elektryka
to niewiedziałem :)

Może najprościej byłoby podmienić sam prędkosciomierz...? wsadzić ten ze starych zegarów.... :bigok:

: śr sty 30, 2008 22:18
autor: prezesik25
bettek pisze:Może najprościej byłoby podmienić sam prędkosciomierz...?
można byłoby tak spróbować, może licznik nie będzie przekłamywał, ale stan licznika pozostanie ten sam, ponieważ licznik poszostanie na swoim miejscu na płytce.

: śr sty 30, 2008 22:20
autor: bettek
No to ja nie mam pomysłu :(

: śr sty 30, 2008 22:23
autor: seba0000
prezesso pisze:
bettek pisze:Może najprościej byłoby podmienić sam prędkosciomierz...?
można byłoby tak spróbować, może licznik nie będzie przekłamywał, ale stan licznika pozostanie ten sam, ponieważ licznik poszostanie na swoim miejscu na płytce.
Może inaczej , na forum jest skrypt do obliczania prędkości jak tego używać ? bo jak podstawiam dane to prędkości wychodzą mi kosmicznie małe ? może pierwsze tak spróbować

: czw sty 31, 2008 16:36
autor: arovr6
co do licznika to mam takie pytanko nie działa mi wogole wskazówka temp.wody <<<co moze byc przyczyna?? mfa mam i wszsytko działa..licznik obrot..wszsytko see tylko ta wskazówka <<<<< czy musze cały licznik wymienic z powodu jednej wskazówki czy jakos by to elektryk dął naprawic../?/ a moze cos odłączone??

: czw sty 31, 2008 17:39
autor: norek111
moze kupiles uwalony licznik ktos robil korekte przebiegu i spartolil robote

[ Dodano: 31 Sty 2008 16:55 ]
a od jakiego silnika ten licznik

[ Dodano: 31 Sty 2008 16:56 ]
bo to sie podobno koduje jakos vagiem jak jest od innego

[ Dodano: 31 Sty 2008 17:06 ]
sprawdz jeszcze w ukrytych funkcjach licznika czy liczba impulsow na kilometr jest taka sama

: czw sty 31, 2008 18:44
autor: seba0000
norek111 pisze:moze kupiles uwalony licznik ktos robil korekte przebiegu i spartolil robote

[ Dodano: 31 Sty 2008 16:55 ]
a od jakiego silnika ten licznik

[ Dodano: 31 Sty 2008 16:56 ]
bo to sie podobno koduje jakos vagiem jak jest od innego

[ Dodano: 31 Sty 2008 17:06 ]
sprawdz jeszcze w ukrytych funkcjach licznika czy liczba impulsow na kilometr jest taka sama
licznik ma być do AAM. Jak sprawdzić tą liczbę impulsów ?

bo jeżeli da się to skorygować VAG-iem to chyba jest lekarstwo na moją bolączkę . Tylko czy na pewno się da ?

: czw sty 31, 2008 19:04
autor: norek111
szukaj bylo ukryte funkcje licznika itd.

: czw sty 31, 2008 22:56
autor: krzys-jeruzal
poszukaj na forum bo było o ukrytych funkcjach licznika albo zreszta sam ci napisz bo moze jakis punkcik mi sie trafi sam ostatnio zakładałem licznik z mfa u siebie tyle ze w tdi.
oto ukryte funkcje licznika właczasz je tak przez
- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".

- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, aż pojawi się cyfra "7".



pozycje i co tam jest
1. Distance Pulse number - np: 3735
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3

zeby ci sie predkosci zgadzały to liczba w starym liczniku i nowym powina byc taka sama dla bezyny DPN jest cos ok 4300 bo tam jest chyba dla diesla.
a ten DPN to liczba impulsów na kilometr.

[ Dodano: 31 Sty 2008 21:58 ]
poszukaj na forum bo było o ukrytych funkcjach licznika albo zreszta sam ci napisz bo moze jakis punkcik mi sie trafi sam ostatnio zakładałem licznik z mfa u siebie tyle ze w tdi.
oto ukryte funkcje licznika właczasz je tak przez
- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".

- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, aż pojawi się cyfra "7".



pozycje i co tam jest
1. Distance Pulse number - np: 3735
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3

zeby ci sie predkosci zgadzały to liczba w starym liczniku i nowym powina byc taka sama dla bezyny DPN jest cos ok 4300 bo tam jest chyba dla diesla.
a ten DPN to liczba impulsów na kilometr.

[ Dodano: 31 Sty 2008 21:58 ]
poszukaj na forum bo było o ukrytych funkcjach licznika albo zreszta sam ci napisz bo moze jakis punkcik mi sie trafi sam ostatnio zakładałem licznik z mfa u siebie tyle ze w tdi.
oto ukryte funkcje licznika właczasz je tak przez
- wciśnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj

- następnie włącz, wyłącz i ponownie włącz zapłon

- teraz zwolnij przycisk do kasowania kilometrów. Pojawi się cyfra "1".

- przyciskaj przycisk do kasowania kilometrów, aż pojawi się cyfra "7".



pozycje i co tam jest
1. Distance Pulse number - np: 3735
2. Kod kraju - 1 wszystkie poza USA i GB
3. Speedometer/Tach - nie używany do diagnostyki
4. Liczba cylindrów
5. Test segmentów wyświetlacza
6. Impuls z prędkościomierza (czujnik prędkości) - 4 impulsy na jeden obrót koła
7. Obroty silnika/min.
8. Wersja programu - opis jak dla pozycji 3

zeby ci sie predkosci zgadzały to liczba w starym liczniku i nowym powina byc taka sama dla bezyny DPN jest cos ok 4300 bo tam jest chyba dla diesla.
a ten DPN to liczba impulsów na kilometr.

: czw sty 31, 2008 23:27
autor: seba0000
OK dzięki pomocy kolegi RYDZA wiem juz jaki mam mieć DPN w liczniku ten który mam zainstalowany jest niewłaściwy. Teraz tylko muszę poszukać licznika o DPN 3862 lub 3819 z MFA. Jeżeli ktoś takowy posiada to prosze na priv.

Rydzu wielkie dzieki :pub:

: pt lut 01, 2008 08:53
autor: norek111
mozna to zmienic w liczniku vagiem aby pasowal gdzies o tym czytalem

[ Dodano: 01 Lut 2008 07:54 ]
bez kupowania nastepnego licznika