Strona 1 z 2

Zmieniony aparat zapłonowy na inny ? brak Halla

: śr sty 30, 2008 20:06
autor: slonik98
Witam dzisiaj śledziłem kabelki które idą mi od modułu zapłonu i się bardzo zdziwiłem kiedyś jak wyciągałem silnik zauważyłem własnie jakieś trzy kable ale nie wiedziałem do czego są poniewaz były juz wczesniej zaklejone. WIęc tak sprawa wygląda tak: wczesniej w temacie pisałem, że po odłączeniu moduły zapłonowego nie widać różnicy w pracy auta. Nie dziwie się poniewż nie jest on nawet nigdzie podłączony. Kopułke w takim razie musze mieć inną. W mojej niema czujnika Halla i doprowadzony z cewki jest poprostu sam PLUS. Z tego wynika że mam zmienioną cewke zapłonową oraz aparat zapłonowy ? czy to źle ?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: śr sty 30, 2008 20:29
autor: jhosef
slonik98 pisze:wczesniej w temacie pisałem, że po odłączeniu moduły zapłonowego nie widać różnicy w pracy auta. Nie dziwie się poniewż nie jest on nawet nigdzie podłączony.
Jeśli miałbyś tranzystorowy układ zapłonowy silnik nie pracowałby bez modułu zapłonowego.
slonik98 pisze:W mojej niema czujnika Halla i doprowadzony z cewki jest poprostu sam PLUS.
To masz klasyczny, stykowy układ zapłonowy z przerywaczem zamiast halla.
slonik98 pisze:Z tego wynika że mam zmienioną cewke zapłonową oraz aparat zapłonowy ? czy to źle ?
Nie jestem pewien ale cewka jest chyba taka sama. Różnica jest w aparacie zapłonowym i istnieniu modułu sterującego.

Czy to źle? Układ na hallu jest lepszy, nie ma przerywacza którysię zużywa i potrafi się palić.

: śr sty 30, 2008 20:33
autor: slonik98
no dokladnie wogóle nie miałem przerwy na przerywaczu dopiero jak dzisiaj pojechalem na ustawienie zaplonu to mi ustawili. Jutro przekladam aparaty zaplonowe miejmy nadzieje ze jak podepne sio bedzie gites. Czyli ten plus który mi zostanie teraz z cewki wypiac i cacy ?

: śr sty 30, 2008 20:36
autor: jhosef
slonik98 pisze:Czyli ten plus który mi zostanie teraz z cewki wypiąć i cacy ?
Właściwie to jest masa sterująca cewki. Musisz podpiąć moduł prawidłowo z cewką i hallem w aparacie.

: śr sty 30, 2008 20:37
autor: dziejo
a jednak :bigok: :bigok: pouczający był poprzedni twój temat jednak nie dalismy się zwiesć iluzjom cudów niema :bigok:
jhosef pisze:To masz klasyczny, stykowy układ zapłonowy z przerywaczem zamiast halla.
dokładnie
w poprzednim temacie zapodałem linka z rodzajami zapłonu tam mozezsz się dowiedzieć jaki jest efektywniejszy

: śr sty 30, 2008 20:38
autor: slonik98
tzn tak wydaje mi się że jest podpięty do cewki, ponieważ wiszą tylko te 2 kable czarny zielony i jakis tam. Czyli te od wtyczki do aparatu zapłonowego.

: śr sty 30, 2008 20:40
autor: dziejo
dobrze by było przedstawić fotkę

: śr sty 30, 2008 20:42
autor: slonik98
wiem ide zrobić nie opuszczajcie mnie :) 5min.

[ Dodano: 30 Sty 2008 20:00 ]
Przedstawiam pare fotek starego zamontowanego apratuy i tego co będę montował jutro. oraz pare innych fot ocencie co i jak

: śr sty 30, 2008 21:07
autor: dziejo
na pierwszej fotce jest czujnik halla już widac że ktoś coś przy tym kombinował

: śr sty 30, 2008 21:10
autor: slonik98
tam bo sa 2 aparaty ten bez czujnika jest założony a ten z czujnikiem chce wmontowac jutro. Nie rozumiem do konca oco Ci chodzi ?

[ Dodano: 30 Sty 2008 20:12 ]
aha juz wiem co mi mozliwe wadzi w instalacji. Tam jest foto tych 3 kabelków co ida do aparatu z hellem, i musiały mi sie oprzec o kolektor i sie przepalila izolacja mozliwe ze tam jakies iskierki idą. Jutro zerkne

: śr sty 30, 2008 21:12
autor: jhosef
slonik98 pisze:tam bo sa 2 aparaty ten bez czujnika jest założony a ten z czujnikiem chce wmontowac jutro.
Ma szczęście oryginalna instalacja nie została zupełnie wypatroszona. Nie sądze aby samo przełożenie aparatu wystarczyło. Musisz poprawić instalację zapłonową. Bo została trochę uskuteczniona do innego aparatu.

: śr sty 30, 2008 21:14
autor: dziejo
rzeczywiście trochę bałaganu jest i powiedz co chcesz teraz z tym zrobic

: śr sty 30, 2008 21:17
autor: slonik98
Powiem Wam tak nie mam bladego pojecia już co z tym robic. Z chęcią na złom bym to wywiózł tylko grzebie w tym non stop :( . Chciałem spytac co Wy byscie zrobili na moim miejscu ?

: śr sty 30, 2008 21:22
autor: jhosef
Możesz oczywiście to doprowadzić do ładu ale nie licz że wystarczy podpiąć i będzie latało. Ciężko jest pomóc w instalacji elektrycznej przez neta. Znadź schemat instalacji elektrycznej do swojego auta i przejrzyj własną.
Tu masz schemat poglądowy ale potrzebny ci będzie dokładny podłaczeń.
Obrazek
Jeszcze to
http://rapidshare.com/files/87886600/Ig ... e.pdf.html