Strona 1 z 2

Chlodnica nie chce sie wlaczyc i gasnie

: śr sty 30, 2008 17:42
autor: MADOX_
Witam
Mam VW Golfa III ,rok 1992 ,poj.1400: z LPG
Mam problem , a mianowicie :
-autko ładnie zapala ,lecz gdy jadę i dojdzie do swjej temperatury (normalnie , nie zagrzewa się szybko)zamias włączyć chłodnicę auto gaśnie
-węże dochodzące do chłodnicy sa gorące , a przecież dolny powinien byc z ciecza już chłodzoną i powinien być zimny
-dodam jeszcze że wymieniałem kable wysokiego napięcia , oraz kopułkę wraz z tym "palcem" w środku (podobno miało pomuc, przez jakiś czas było oki ale teraz znowu gaśnie )
-ten "palec" wraz z tymi 4 miejscami w kopułce szybko sa pokryte takim szarym nalotem

POMOCY :crazy: BO JUZ NIEWEM CO TO MOŻE BYĆ

: śr sty 30, 2008 17:59
autor: prezesik25
MADOX_ pisze:zamias włączyć chłodnicę auto gaśnie
bo jest przegrzany silnik, módl się, aby nie walła ci uszczelka pod głowicą
MADOX_ pisze:węże dochodzące do chłodnicy sa gorące , a przecież dolny powinien byc z ciecza już chłodzoną i powinien być zimny
wymień termowyłącznik w chodnicy, nie załącza ci wentylatora - i to na biegu, koszt ok. 30 zł za czujnik, znajduje się po prawej stronie chłodnicy patrząc od przodu auta
MADOX_ pisze:-dodam jeszcze że wymieniałem kable wysokiego napięcia , oraz kopułkę wraz z tym "palcem" w środku (podobno miało pomuc, przez jakiś czas było oki ale teraz znowu gaśnie )
nie ma nic do rzeczy
-ten "palec" wraz z tymi 4 miejscami w kopułce szybko sa pokryte takim szarym nalotem
norma - przeskakuje tam iskra o bardzo wysokim napięciu

: śr sty 30, 2008 18:13
autor: MADOX_
to jest ten "wahler "

: śr sty 30, 2008 18:17
autor: Kazimir
MADOX_ pisze:to jest ten "wahler "
Wahler to termostat :bajer: tzn. firma produkująca termostaty :)

: śr sty 30, 2008 18:18
autor: MADOX_
jest jakis szczególny lepszy czy normalny jakiś

: śr sty 30, 2008 18:20
autor: prezesik25
jest jakis szczególny lepszy czy normalny jakiś
najzwyklejszy, poprosisz do golfa 1.4 to ci sprzedawca da.

: śr sty 30, 2008 18:21
autor: Kazimir
Wahler to sprawdzona firma wiele osób na tym forum poleca tego producenta :bajer:

: śr sty 30, 2008 18:21
autor: MADOX_
i na bank to jest to bo już tyle wj,,,,,,,, w ten samochud że go znienawidziłem

: śr sty 30, 2008 18:39
autor: 255B
Sprawdź silnik wentylatora. Wyciągnij wtyczkę z termowyłacznika ( wkręcony w chłodnicę - wtyczka ma trzy wejścia) i zewrzyj dwa wejścia. Nie pamiętam które dokładnie, ale próbój (1-2, 1-3) wentylator ma dwa biegi i po zwarciu powinien się kręcić raz wolniej przy drugim ustawienu szybciej. Jeżeli będzie chodził to wyeliminujesz uszkodzenie silnika wentylatora.

: śr sty 30, 2008 18:42
autor: prezesik25
i na bank to jest to bo już tyle
na bank. Dla pewności zdejmij wtyczkę z tego czujnika, sa tam trzy wsuwki (dwa plusy i jeden minus), zmostkuj pierw minus z jednym plusem - wentylator powinien chodzić na I biegu, potem minus połącz z drugim plusem, wentylator powinien chodzić na II biegu. Jeżeli wentylator chodzi to czujnik do wymiany bankowo, jeżeli wentylator nie chodzi to coś z elektryką - do sprawdzenia bezpiecznik 30 A (żółty) w skrzynce bezpieczników.
Jeżeli chodzi o mostkowanie przewodów to nie obawiaj się, nic nie spalisz.

: śr sty 30, 2008 18:58
autor: MADOX_
jeszcze jedno pytanie,mam to sprawdzac na włączonym silniku czy włączyć tylko zapłon, czy na zgaszonym?

: śr sty 30, 2008 19:03
autor: 255B
Wentylator pracuje nawet przy wyłączonym zapłonie, więc nic nie musisz włączać.

: śr sty 30, 2008 19:13
autor: MADOX_
ok, narazie wilekie dzięki mam ogromna, wielka nadzieje,ze to bedzie to co chłopaki mowicie zaraz biegne sprawdzic, jeszcze dzis napisze co i jak.

[ Dodano: 30 Sty 2008 18:43 ]
byłem sprawdziłem silnik wentylatora działa tak jak mowiliście na 2 biegach

[ Dodano: 30 Sty 2008 19:54 ]
chciałem jeszcze dziś kupić ten termowyłącznik ale już było zamknięte , kupiłem jedynie "kontakt" do czyszczenia styków elektrycznych, chce poczyścić wszystko , podobno dobry środek

: czw sty 31, 2008 00:23
autor: danioo
No dobry bo sam używam.