Strona 1 z 1

Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy

: śr sty 30, 2008 02:48
autor: turbas69
Witam możecie mi powiedzieć jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy wiem że to było wiele razy na forum ale jak wpisuje w wyszukiwarkę to wyskakuje bardzo dużo tematów będę bardzo wdzięczny za linki do tematu na forum z góry dzięki

: śr sty 30, 2008 09:24
autor: zodiak
TPS przy otwieroaniu przepustnicy powinien płynni zmieniać napięcie na swoim wyjściu w zakresie 0 (przepustnica zamknieta) do 5 V (przepustnica otwarta na maksa) ,w praktyce mogą to być zmiany w zakresie od 0,6V do 4,1V.

: śr sty 30, 2008 09:41
autor: sle
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.

wg homsky

:bigok:

: śr sty 30, 2008 10:04
autor: zodiak
Tylko niech kolega uściśli jaki ma silnik, bo on w cale nie musi być z silnikiem krokowym przy przepustnicy.

: śr sty 30, 2008 10:15
autor: sle
No jak on go nie ma, to przecież nie będzie na siłę go szukał, żeby baterią potraktować... chyba... :goof:

no i prawda taka, że dobrze uzupełniać co się da w swoich profilach :bigok:

: śr sty 30, 2008 12:52
autor: turbas69
Mam golfa III z 93 roku

: śr sty 30, 2008 13:07
autor: sle
kolega zodiak, zapytał o to jaki silnik w Twojej golfinie, to że masz auto z 93 roku nie jest tu odpowiedzią :bigok: