Strona 1 z 1

Jestem załamany - GOLF II 1.6

: pt maja 20, 2005 07:22
autor: mar_tec
Szanowni forumowicze.
Po wymianie uszczelki pod głowicą coś jest nie tak.
Słysze jakieś dziwne szmery, wydobywające się wg mnie z wałka rozrządu, ale nie jestem pewien, trzeba się wsłuchac uważnie zeby usłyszeć i co gorsza, wczoraj usłyszałem kilka razy dziwne stuki. coś w rodzaju jak by kamień uderzał w silnik, jakby cos sie mieliło.
Glowice dałem do planowania, wymieniłem napinacz paska rozrządu.

Miałem głośne popychacze hydrauliczne i w dalszym ciągu nawet jak silnik jest gorący to je słysze. Co to może być za hałas (taki kamień uderzający w aluminium)? Przecież nic nie było ruszane tylko głowica zdjęta, bez wyjmowania wałka rozrządu itp...

Postaram się wyminić jak tylko uzbieram trochę kasy popychacze hydrauliczne, ale czy to one moga juz byc zupełnie rozwalone? Przy wymianie głowicy były robione oględziny i nic luźnego nie było.
Czy ma ktoś instrukcję jak prawidłowo zakłada się nowe popychacze i co nalezy zrobić krok po kroku?
Kochanie co się stało mojemu silniczkowi? Totalna załamka!!!

: pt maja 20, 2005 09:23
autor: mar_tec
Pomoże mi ktoś ? :'(

: pt maja 20, 2005 09:46
autor: rzodkiew
sciag pokrywe zaworow i posprawdzaj luzy jak popychacze beda wywalone to pojawia sie luzy miedzy popychaczem a krzywka walka rozrzadu, i napewno beda slyszalne stuki przy odpalonym silniku. gdzies czytalem ze wkladajac nowe popychacze to nie wlewa sie do nich oleju tylko wklada nowe i odczekuje jakies 30 min dopiero wtedy mozna palic silnik , ale wiem tez ze niektorzy przed wlozeniem wstrzykuja to popychacza olej. pozdro

: pt maja 20, 2005 11:21
autor: mar_tec
Dzik, szumienie wydobywa się z lewej strony patrząc od przodu na silnik.
Myslałem ze to pompa paliwa, alternator. Zdjąłem pasek od pompy i alternatora i w dalszym ciągu nic nie ustąpiło. Więc to nie pompa, nie alternator. Czy nowy dociskacz paska rozrządu mógłby być przyczyną? Czy sam rozrząd? Czy silnik jest do kapitalki? ZWARIUJE.

: pt maja 20, 2005 11:28
autor: Sylvo23
luzik masz na panewkach , dlatego ci popychacze stukaja , poprostu silnik ci sie nagrzeje , olej rozżedzi ,masz niedostateczne cisnienie na popychaczach i dlatego efekt ,szykuj sie bracie na remoncik

: pt maja 20, 2005 11:34
autor: mar_tec
Sylvo23 pisze:luzik masz na panewkach , dlatego ci popychacze stukaja , poprostu silnik ci sie nagrzeje , olej rozżedzi ,masz niedostateczne cisnienie na popychaczach i dlatego efekt ,szykuj sie bracie na remoncik
Wie ktoś jaki jest orientacyjny koszt takiego remontu, co nalezy wymienić, na co muszę być przygotowany? Jak można zdiagnozować że to panewki? Czy tylko panewki, czy tez należy coś grzebac w tłokach itp...? strach myśleć

: pt maja 20, 2005 11:52
autor: Sylvo23
nie tloki zostaw z spokoju , koszt panewek głownych firmy GOETZE ok 220zł + korbowodowe ok 250zł i tyle + robocyzna chyba ze sam umiesz, a propos zmież cisnienie oleju na wolnych i na szybkich obrotach, na wolnych ma być ok 1,0-1,5 bar , i na wysokich od 2,5 do 4 bar, wiadomo im wiecej tym lepiej.

: pt maja 20, 2005 15:30
autor: mar_tec
ale czy to mozliwe ze po wymianie uszczelki pod głowicą nagle padły panewki? Kontrolka oleju pali mi się jedynie przed rozruchem silnika, potem ani w trakcie jazdy już się nie pali.

: pt maja 20, 2005 18:12
autor: bebe2
Może sprawdź czy pasek rozrządu jest dobrze założony

: pt maja 20, 2005 19:43
autor: hyper74
co do popychaczy czy jak tam to bym polemizował ... nie wiem który rocznik ale na ten przykład u mnie są hydrauliczne i nic się tam nie reguluje....

: sob maja 21, 2005 00:42
autor: rzodkiew
oczywiscie ze sie nie reguluje hydraulicznych popychaczy ale moga klepac jak nie trzymaja cisnienia a jak nie trzymaja i klepia to i luz pomiedzy popychaczem a krzywka walka rozrzadu bedzie .

: pn maja 23, 2005 07:24
autor: mar_tec
byłem umechanika i pasek jest dobrze naciągnięty,a popychacze mam hydrauliczne. Mechanik powiedział ze nie wi co tomoze byc i mam jeżdzić tak długo jak się da. Nic nie potrafi zrobić. Jak sie coś stanie to mam przyjechac do niego.
Ja jednak tak nie potrafię i chciałbym to zrobić za wczasu.

: pn maja 23, 2005 07:26
autor: mar_tec
rzodkiew pisze:oczywiscie ze sie nie reguluje hydraulicznych popychaczy ale moga klepac jak nie trzymaja cisnienia a jak nie trzymaja i klepia to i luz pomiedzy popychaczem a krzywka walka rozrzadu bedzie .
Jednak kontrolka od ciśnienia oleju mi sie nie zapala. Jak juz odpale golfika to wszystkie kontrolki gasną i nawet podczas jazdy się nie zapalą.